پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چینی‌های محبوب و خوش‌فروش

مقایسه هایما s7 پلاس و چری تیگو 7 حکایت از رقابتی نسبتاً داغ در عرصه کراس اوورهای مونتاژ داخل در رنج قیمتی یک میلیارد دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ مقایسه هایما s7 پلاس و چری تیگو 7 حکایت از رقابتی نسبتاً داغ در عرصه کراس اوورهای مونتاژ داخل دارد که شاید در رنج […]

شیوا تدین پور
پنجشنبه - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

مقایسه هایما s7 پلاس و چری تیگو 7 حکایت از رقابتی نسبتاً داغ در عرصه کراس اوورهای مونتاژ داخل در رنج قیمتی یک میلیارد دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

مقایسه هایما s7 پلاس و چری تیگو 7 حکایت از رقابتی نسبتاً داغ در عرصه کراس اوورهای مونتاژ داخل دارد که شاید در رنج قیمتی نزدیک به یک میلیارد‌و‌صد میلیون تومان ذهن خیلی از مشتریان را به خود درگیر کرده باشد؛ چرا که هر یک از این دو رقیب مزایا و معایب مختص خود را دارند که بسته به نیاز مشتری ممکن است مطلوب و یا منفور او باشند.

مقایسه فنی هایما S7 پلاس با چری تیگو ۷

هایما اس ۷ توربو پلاس با موتور ۱.۸ لیتری پرخوران به قدرت ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور پا به میدان گذاشته است و از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به‌منظور انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. این درحالی است که چری تیگو ۷ موتور ۱.۵ لیتری دارد و حداکثر قدرت آن برابر با ۱۴۷ اسب بخار به‌علاوه ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور است و از یک گیربکس ۶‌سرعته دو‌کلاچه خشک استفاده می‌کند.

در مورد شتاب و چابکی باید گفت که اوضاع چری تیگو ۷ تا حدودی بهتر از حریف است و عملکرد چابک‌تری ارائه می‌دهد؛ زیرا شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 10.5-10 ثانیه ارزیابی شده و این رقم برای هایما اس ۷ پلاس به‌صورت غیررسمی چیزی نزدیک 11-10.5 ثانیه اعلام شده است.

البته شاید در عمل خیلی اختلاف شتاب بین این دو خودرو محسوس نباشد؛ زیرا هایما اس 7 پلاس نیز به‌نوبه‌خود کراس اوور نسبتاً خوش‌شتابی در بازار ایران به‌حساب می‎‌آید.

کیفیت سواری هر دو خودرو تقریباً نرم است و نسبت به دیگر کراس اوورها آرامش بیشتری به شما هدیه می‌دهد. از لحاظ هندلینگ و پایداری با وجود آنکه هایما s۷ نیز وضعیت قابل‌قبولی دارد، اما می‌شود گفت اوضاع تیگو ۷ کمی بهتر بوده و پایداری بیشتری را در مسیرهای مارپیچ از آن شاهد هستیم.

مصرف سوخت هایما s7 نسبتاً بالاست و در این مورد نسبت به حریف کاملاً ضعف دارد؛ زیرا چیزی حدود ۸.۳۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند و این رقم برای چری تیگو ۷ حدود ۶.۷ لیتر است. بنابراین محصول مدیران خودرو با وجود موتور کم‌حجم‌تر، کارکرد و راندمان فنی قابل‌قبول‌تری را ارائه می‌دهد.

اما وضعیت هایما s۷ نیز نسبتاً مناسب است و گاف قابل‌توجهی در کارکرد فنی خودرو مشاهده نمی‌شود. خصوصاً که گیربکس آن از نوع AT بوده که استهلاک کمتری نسبت به انواع دوکلاچه خشک دارد.

 

جدول مقایسه مشخصات فنی تیگو 7 و هایما S7 پلاس

نام خودرو چری تیگو 7 IE هایما S7 پلاس
موتور 1.5 لیتری توربو – چهار سیلندر – 16 سوپاپ 1.8 لیتری توربو – چهار سیلندر – 16 سوپاپ
توان خروجی 147 اسب بخار – 210 نیوتن‌متر 170 اسب بخار – 230 نیوتن‌متر
جعبه‌دنده شش‌سرعته دو‌کلاچه خشک 6‌سرعته اتوماتیک AT6
شتاب صفر تا صد 10.2 ثانیه 11 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت 170
مصرف سوخت ترکیبی 6.7 L/100KM  8.34 لیتر در 100 کیلومتر
وزن ( KG) 1440 1545
ابعاد (میلی‌متر) 4432-1837-1670 4498 – 1830 – 1730
فاصله بین دو محور (میلی‌متر) 2650 2619

مقایسه طراحی

طراحی بدنه هایما اس ۷ پلاس تا حدودی ساده و البته قدیمی‌تر احساس می‌شود و این مورد احتمالاً موجب شده است تا مشتریان بیشتر به‌سمت چری تیگو ۷ و ظاهر اسپرت‌تر آن متمایل شوند. اما در بحث طراحی کابین و به‌ویژه بخش داشبورد اوضاع کمی متفاوت است و هایما اس7 نمای داخلی تقریباً دلنشین‌تری به نمایش می‌گذارد.

اما کابین چری نیز تقریباً مناسب ظاهر شده است و طراحی نسبتاً نوینی را ارائه می‌دهد. ظرفیت داخلی کابین این خودروها برای حضور ۵ سرنشین بزرگسال کفایت می‌کند که در این میان چری تیگو ۷ با توجه به فاصله محوری بزرگ‌تر امتیاز بیشتری دریافت می‌کند. صندوق‌عقب هایما دارای گنجایش 400 لیتر است و تیگو ۷ یک صندوق 414 لیتری را ارائه می‌دهد.

مقایسه امکانات تیگو 7 و هایما S7 پلاس

چری تیگو ۷ و هایما اس ۷ پلاس در بخش تجهیزات تقریباً نزدیک به هم ظاهر شده‌اند، اما چری تیگو ۷ به‌دلیل بهره‌مندی از کنترل سرعت در شیب، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دو عدد کیسه هوای بیشتر، سنسور پارک جلو، دوربین جلو و سقف پانوراما، در این قسمت کمی بهتر عمل کرده است و امتیاز بیشتری به‌دست می‌آورد.

مهم‌ترین امکانات مشترک تیگو 7 IE و هایما S7 پلاس:

کیسه هوای سرنشینان جلو (شش عدد برای تیگو 7 و چهار عدد برای هایما)، کروز کنترل، کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سانروف، درگاه برق ۱۲ ولت، فرمان برقی با روکش چرم و کلیدهای کنترل، تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر لمسی داشبورد، دیلایت و اتولایت، ورود بدون کلید، دوربین‌های عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های بغل تاشونده برقی با گرمکن و… .

چری تیگو ۷ بخریم یا هایما s۷ پلاس؟

در پایان مقایسه هایما s7 پلاس و چری تیگو 7 باید بدانید که قیمت چری تیگو 7 نسبت به هایما اس ۷ پلاس بالاتر است و این موضوع باعث می‌شود تا از لحاظ قیمتی خرید هایما اس ۷ پلاس بسیار به‌صرفه‌تر باشد. اما در باقی موارد و جدا از بحث قیمت، باید گفت که چری تیگو ۷ به‌دلیل برخورداری از عملکرد فنی چابک‌تر، مصرف سوخت پایین‌تر، طراحی ظاهری جوان‌پسندتر، خدمات پس از فروش گسترده، آپشن بیشتر و اشتراک فنی با دیگر محصولات چری در ایران که منجر به وفور قطعات یدکی آن می‌شود، می‌تواند گزینه بهتری نسبت به حریف باشد.

اما هایما s۷ پلاس نیز با توجه به قیمت پایین‌تر و بهره‌مندی از امکانات مناسب، عملکرد فنی قابل‌قبول، بازار خریدوفروش متعادل، سواری نرم و…، می‌تواند گزینه مناسبی به‌عنوان یک کراس اوور خانوادگی در رنج قیمتی یک میلیارد و 200 الی یک میلیارد و 300 میلیون تومان به‌حساب آید؛ خصوصاً با توجه به مزیت قیمتی، احتمالاً تعداد زیادی از خریداران خرید هایما اس7 را به رقیب گران‌قیمت‌تر آن ترجیح می‌دهند. اما باید گفت که به غیر از ساختار گیربکس، هایما اس 7 پلاس، مزیت دیگری نسبت به تیگو 7 ندارد و ازاین‌رو حتی خرید یک نسخه دست دوم (با کارکردی کمتر از 20 هزار کیلومتر) نیز می‌تواند در برابر هایما اس 7 عقلانی تلقی شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی