پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مزایای نصب اسپویلر اتومبیل چیست؟

اسپویلر برای اولین بار در اتومبیل های مسابقه ای در دهه 70 رایج شد ، یک قطعه کمکی متداول است که در همه انواع اتومبیل ها ارائه می شود. در حالی که اضافه کردن اسپویلر به خودرو قطعا سبک شخصی سازی شده را به آن می بخشد، اما فواید متعددی از اسپویلر در خودروها وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ […]

شیوا تدین پور
پنجشنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲

اسپویلر برای اولین بار در اتومبیل های مسابقه ای در دهه 70 رایج شد ، یک قطعه کمکی متداول است که در همه انواع اتومبیل ها ارائه می شود. در حالی که اضافه کردن اسپویلر به خودرو قطعا سبک شخصی سازی شده را به آن می بخشد، اما فواید متعددی از اسپویلر در خودروها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

هدف از اسپویلر این است که خودرو را آیرودینامیک تر کند.
در حالی که اکثر اسپویلر خودرو به عقب خودرو متصل هستند، برخی از آنها را می توان در جلو خودرو نیز پیدا کرد.
انواع و موقعیت های مختلف اسپویلرها می تواند تأثیرات متفاوتی بر عملکرد خودروی شما داشته باشد.
بیشترین تاثیر بر کشش ایجاد شده بین خودرو و جاده است.
اسپویلرها به عنوان وسیله ای برای ایجاد جریان هوای بهتر در اطراف و بالای خودرو عمل می کنند که منجر به چسبندگی بهتر در جاده می شود.
به این ترتیب، کنترل سریع‌تر خودروها بدون نیاز به وزن اضافی آسان‌تر است.

مزایای اضافه کردن اسپویلر به ماشین

اضافه کردن اسپویلر به وسیله نقلیه خود به افزایش پایداری ترمز خودرو نیز کمک می کند. اسپویلر نیروی رو به پایین را در پشت خودرو افزایش می دهد که هم کشش و هم توانایی ترمزگیری را افزایش می دهد. حتی در سرعت‌های بالاتر، رانندگان زمان ترمزگیری راحت‌تری دارند و با اضافه شدن اسپویلر رانندگی را ایمن‌تر می‌کنند.

با افزودن اسپویلر به وسیله نقلیه شما، بهره وری سوخت نیز می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. این امر به ویژه در مورد خودروهایی که دارای اسپویلر جلو یا سدهای بادی هستند صادق است.

این نوع اسپویلرها هوا را به اطراف خودرو فشار می دهند و نیروی کشش را کاهش می دهند. به همین دلیل، خودرو برای حرکت به جلو نیاز به مصرف انرژی و سوخت کمتری دارد.

1. کاهش لیفت

یکی از مزایای مهم افزودن اسپویلر به ماشین شما این واقعیت است که باعث کاهش بلند شدن ماشین از سطح زمین می شود و نه تنها این کار را انجام می دهد، بلکه این کار را بدون اضافه کردن وزن بیشتر به ماشین انجام می دهد.

مزیت آن این است که به پایدار ماندن خودرو در سرعت‌های بالاتر کمک می‌کند، که معمولاً نوعی رانندگی است که خودروهای که اسپویلر روی آن‌ها است دوست دارند انجام دهند، بنابراین افراد کمتر کنترل خود را از دست می‌دهند.

علاوه بر این، می تواند با اضافه کردن وزن اضافی، کشش را بدون تأثیر بر عملکرد خودرو بهبود بخشد که واقعاً به افزایش ضریب پایداری کمک می کند.

2. افزایش ثبات با اسپویلر اتومبیل

یکی از مزایای اصلی نصب اسپویلر در خودرو، وجود کشش متعادل به خصوص زمانی که در حداکثر سرعت هستید، است.

وقتی سرعت حرکت ماشین شما بیشتر از 70 مایل در ساعت باشد، ماشین شما در برابر باد آسیب پذیر است.

فشار بیش از حد هوا رانندگی را چنان سخت می کند که حتی ممکن است از کنترل خارج شود. به همین دلیل است که داشتن اسپویلر عقب آن ثبات و استحکام مورد نیاز در جاده را به شما می دهد.

نصب اسپویلر در خودروی شما باعث پایداری آن در برابر فشار هوا در حداکثر سرعت می شود

3. آنها می توانند شگفت انگیز به نظر برسند

اضافه کردن اسپویلر به یک ماشین می تواند یک وسیله نقلیه را کاملاً متحول کند،
آن را به سطح بعدی برساند و آنها پتانسیل این را دارند که واقعاً عالی به نظر برسند، همانطور که تصویر بالا نشان می دهد.

اسپویلرها معمولاً در خودروهای اسپورت فوق‌العاده به نظر می‌رسند، زیرا فقط با زیبایی ظاهری آن‌ها مطابقت دارند، اما حتی برخی از وسایل نقلیه دیگر نیز با اضافه شدن یک اسپویلر می‌توانند عالی به نظر برسند، این واقعاً به ظاهر خودرو بستگی دارد.

در نهایت، از نظر جذابیت زیبایی شناختی، استایل زیبا و متفاوتی به خودرو شما میبخشد

4. می تواند وزن خودرو را کاهش دهد

همانطور که قبلا در لیست به آن اشاره کردیم، وجود اسپویلر روی خودرو در واقع می تواند به وزن خودرو به طور کلی کمک کند، حتی پتانسیل کاهش وزن خودرو را داشته باشد، که با توجه به اینکه شما چیزهای بیشتری اضافه می کنید دیوانه کننده به نظر می رسد.

در حالی که نمی تواند دقیقاً وزن یک وسیله نقلیه را کاهش دهد،
یک اسپویلر عقب نیروی رو به پایین را تا حد فوق العاده ای بهبود می بخشد و اسپویلرهای جلوی کشش را کاهش می دهد و وزن خودرو کاهش می یابد.

اکنون اجزای آن از مواد سبک وزنی ساخته شده اند که واقعاً تفاوت زیادی ایجاد نمی کنند و یک خودروی کمی سبک تر می تواند تجربه رانندگی را افزایش دهد.

5. افزایش دید با اسپویلر

برای اکثر مردم، تصمیم به اضافه کردن اسپویلر به خودرویشان هیچ ربطی به جنبه های ایمنی بالقوه ندارد، با این حال، این یک مزیت اضافی است که ممکن است افراد هنگام استفاده از آن در نظر نگیرند.

یک اسپویلر به ماشین شما منحصر به فرد بودن و دید در جاده را می دهد. این یک لوازم جانبی خودرو موثر است که به سایر رانندگان اشاره ای به مانور قریب الوقوع شما می دهد.

قرار دادن اسپویلر در پشت خودرو می‌تواند دید بیشتری را به عقب خودرو اضافه کند و این اطمینان را ایجاد می‌کند که افراد اطراف آن‌ها را بیشتر از پشت می‌بینند، که در هنگام رانندگی با یک خودروی کوچک‌تر کمک می‌کند.

در برخی از اسپویلرها حتی چراغ های ترمز تعبیه شده است که جنبه ایمنی دیگری را به خودرو اضافه می کند. از این گذشته، آخرین چیزی که پس از افزودن اسپویلر می خواهید این است که ماشین را تصادف کنید که منجر به جابجایی کار در حال انجام شود.

6. در مصرف سوخت صرفه جویی کنید

در پایان، مزیت اصلی افزودن اسپویلر به خودروی شما، هدفی است که در واقع برای آن ساخته شده است، یعنی تلاش برای کاهش کشش خودرو، که مزایای متعددی برای آن دارد.

مزیت اصلی که کشش کمتر به ارمغان می آورد افزایش بهره وری سوخت است که راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه و محیط زیست است و دلیلی است که بسیاری از خودروهای اسپورت آنها را به عنوان روشی برای افزایش کارآمدی آنها استفاده می کنند.

داشتن یک اسپویلر جلو که به عنوان سد هوا عمل می کند شما را از قبض سوخت سنگین نجات می دهد. این به این دلیل است که راندمان گاز را در نتیجه هل دادن هوا در کنار حرکت در هنگام حرکت افزایش می دهد که وقوع درگ را به حداقل می رساند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی