پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معرفی نخستین سری خودروهای فرسوده در سامانه جدید برای شماره‌گذاری به پلیس راهور

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: تولیدکنندگان وسایل نقلیه مکلفند برای دریافت مجوز شماره‌گذاری نسبت به ارائه گواهی اسقاط و در صورت نبود آن، واریز ۱.۵ درصد مبلغ خودرو اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ «مهران سالاریه» افزود: در پی ابلاغ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت […]

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: تولیدکنندگان وسایل نقلیه مکلفند برای دریافت مجوز شماره‌گذاری نسبت به ارائه گواهی اسقاط و در صورت نبود آن، واریز ۱.۵ درصد مبلغ خودرو اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ «مهران سالاریه» افزود: در پی ابلاغ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو و به دلیل عدم تشکیل ستاد نوسازی و سامانه جدید آن، دفتر خودرو وزارت صمت در نامه‌ای به تولیدکنندگان خودرو از آنها خواست مبلغی به صورت علی‌الحساب به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز کنند.

وی گفت: با ایجاد ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده و راه‌اندازی سامانه جدید، به همه تولیدکنندگان خودرو اعلام شده است از 10 خرداد از واریز هرگونه وجه به حساب صندوق و خارج از فرآیند ستاد خودداری کنند و در صورت واریز پس از تاریخ مذکور، ستاد هیچگونه مسوولیتی در قبال شماره گذاری محصولات تولیدی نخواهد داشت.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده بیان‌داشت: بر اساس قانون، ستاد ملکف است در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان لازم، 1.5 درصد مبلغ هر خودرو را برای صدور مجوز شماره‌گذاری دریافت کند.

وی ادامه‌داد: بر این اساس نخستین سری از تولیدکنندگانی که قبل از تاریخ مذکور مبالغی را به حساب صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت واریز کرده بودند و با توجه به اینکه پارکینگ های آنها از خودروهای تولیدی پُر شده بود، پس از غربالگری لازم برای دریافت مجوز شماره گذاری به پلیس راهور معرفی شدند.

این مسوول خاطرنشان‌کرد: در این مرحله اطلاعات 19 شرکت شامل 37 هزار وسیله نقلیه اعم از خودروهای سواری، تجاری و موتورسیکلت به پلیس راهور ارسال شده است.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تاکید کرد: همه تولیدکنندگان به منظور شماره‌گذاری وسائط نقلیه خود باید نسبت به ایجاد کاربری در سامانه نوسازی ناوگان وزارت صمت به نشانی NNHK.IR اقدام و نسبت به ارائه آمار تولید خود در بازه های مد نظر شامل هفتگی، ماهانه و فصلی اقدام کنند.

سالاریه با بیان اینکه منتظر دریافت اطلاعات سایر تولیدکنندگان بر اساس ساختار اعلامی هستیم، افزود: بر این اساس تولیدکنندگان مکلفند در اسرع وقت نسبت به ارائه اطلاعات درخواستی اقدام کنند تا پس از صحت سنجی توسط ستاد به پلیس راهور برای شماره‌گذاری معرفی شوند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی