پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صافکاری PDR و سنتی

صافکاری PDR در غرب تهران چه خدماتی ارائه می‌دهد که باعث محبوبیت آن شده است؟ استفاده از روش‌های نوینی که در آنها آسیب‌های بدنه تا حد زیادی رفع می‌شوند، بدون اینکه رنگی روی آن زده شود از جمله محبوبیت‌های این صافکاری به حساب می‌آید.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۹ تیر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

امروزه با توجه به افزایش چشم‌گیر قیمت انواع خودرو این وسیله به‌عنوان یک سرمایه محسوب می‌شود و افراد باید در حفظ و نگهداری آن نهایت تلاش خود را داشته باشند. هرگونه آسیبی که باعث ازبین‌رفتن رنگ بدنه شود می‌تواند روی کاهش قیمت خودرو تاثیر زیادی داشته باشد.

صافکاری PDRروشی جدید است که در آن بدون استفاده از رنگ و نقاشی، می‌توان آسیب‌هایی سطحی روی بدنه را ترمیم کرد. این متد باید توسط افراد متخصص انجام شود.

برای آشنایی بیشتر با صافکاری PDR بهتر است ابتدا کمی راجع به صافکاری سنتی نیز صحبت کنیم تا به درک بهتری از آن دست یابیم. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

صافکاری سنتی

با استفاده از خدمات صافکاری و نقاشی سنتی در غرب تهران می‌توانید خودروی خود را مانند روز اول و بدون هیچ‌گونه نقصی تحویل بگیرید. البته این روش زمانی کاربرد دارد که آسیب و ضربه‌های بدنه خیلی شدید باشند یا بدون ازبین‌بردن رنگ نتوان بدنه را تعمیر کرد.

صافکاری سنتی

صافکاری PDR؛ بهترین روش برای ترمیم بدنه خودرو

امروزه صافکاری PDR جایگزین بسیار مناسبی برای صافکاری سنتی شده است. در این روش دیگر نیازی به استفاده از چکش و لیسه برای رفع فرورفتگی‌های روی بدنه نیست و فرایند ترمیم معمولا در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌شود.

به همین دلیل صافکاری بدون رنگ در غرب تهران با کمک گرفتن از افرادی متخصص در این زمینه سعی دارد خدمات صافکاریPDR را با بهترین کیفیت ارائه دهد. در این روش نوین علاوه‌بر اینکه رنگ اصلی بدنه تا حد زیادی حفظ می‌شود، بهدلیل سرعت بالایی که دارد باعث اتلاف وقت شما نیز نخواهد شد.

در این روش جدید باید از ابزارهای تخصصی استفاده کرد. این تجهیزات را باید روی بدنه قرار داد. همچنین می‌توان آنها را پشت پنل‌های بیرونی گذاشت. در صافکاری PDR باید ابزار به‌طور دقیق در محل قرار داده شوند.

صافکاری PDR در غرب تهران می‌تواند آسیب‌های مختلفی را با استفاده از ابزارهای تخصصی ترمیم کند اما پیش از هر اقدامی بدنه خودرو باید به‌طور کامل توسط صافکار بررسی شود. در برخی موارد ممکن است آسیب عمقی باشد که در این‌ صورت روش سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صافکاری PDR کم‌‌هزینه‌تر از روش‌های سنتی است اما معمولا برای ترمیم آسیب‌های جزئی، تورفتگی‌های کوچک و ضربه‌هایی که با شدت کمی وارد می‌شوند، می‌توان از آن استفاده کرد.

صافکاری سنتی

در صافکاری PDR از چه ابزارهایی استفاده می‌شود؟

صافکاری پی دی آر در غرب تهران از ابزارهای مختلفی برای ترمیم بدنه خودرو با روش PDR استفاده می‌کند. به‌طور کلی ابزارهایی که برای این روش ترمیم تولید می‌شوند باید دقت بالایی داشته باشند. برخی از این تجهیزات به شرح زیر هستند:

میله صافکاری (PDR Rods)

از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در صافکاری PDR می‌توان به میله‌های صافکاری اشاره کرد که خود در مدل‌های مختلف با کاربردهای گوناگون ساخته می‌شوند و در حین خرید باید حتما به کاربرد آنها توجه کرد.

استحکام و مقاومت بالای میله در کنار استفاده از دستگیره آرگونومیک که باعث راحتی حین کار با آن می‌شود از جمله نکات دیگری هستند که قبل از خرید این ابزار باید به آنها توجه کرد. انواع میله‌های صافکاری PDR عبارت‌اند از:

میله اهرمی: از این میله برای اهرم کردن در قسمت‌های جداشونده، سقف و کاپوت استفاده می‌شود.
میله دم‌ماهی: اگر فضای لازم برای انجام صافکاری وجود نداشته باشد استفاده از این میله توصیه می‌شود.
میله چرخشی: این میله با قابلیت چرخشی که دارد در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نگهدارنده

برای اینکه کاپوت و بدنه خودرو حین انجام صافکاری تکان نخورند صافکار از یک نگهدارنده استفاده می‌کند. پایه نگهدارنده و قلاب از تجهیزاتی هستند که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نیش‌گیر

از چکش و سنبه نیش‌گیر برای ازبین‌بردن برجستگی‌ها و یک‌دست‌سازی بخش‌هایی که آسیب‌دیده‌اند استفاده می‌شود. از این ابزار نمی‌توان برای صاف‌کردن برجستگی‌ها در سطح بزرگ استفاده کرد.

دستگاه صافکاری

این دستگاه از طریق انرژی گرمایی و نیروی مغناطیسی به انجام فرایند صافکاری کمک می‌کند و باعث سرعت انجام آن می‌شود. از کاربردهای دیگر این دستگاه می‌توان به بازکردن پیچ‌ و مهره‌های فرسوده و افزایش مقاومت بدنه اشاره کرد.

تگرگ کش

ابزار کاربردی دیگری که دلیل استفاده از آن بیرون آوردن فرورفتگی‌ها است تگرگ‌کش نام دارد. در کنار این ابزار باید از پدهای چسبی مخصوص نیز استفاده کرد.  

صافکاری PDR چگونه انجام می‌شود؟

صافکاری PDR در غرب تهران با استفاده از بهترین ابزار و بهره‌گیری از نیروهای متخصص و کاملا حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهد. به‌طور کلی در صافکاری PDR مراحل زیر انجام می‌شود.

بررسی وضعیت خودرو: اولین مرحله پیش از هرگونه اقدام، بررسی و ارزیابی بدنه خودرو است. صافکار باید به‌خوبی بدنه را ارزیابی کند و با توجه به شدت آسیب، نوع صافکاری که می‌تواند PDR یا سنتی باشد را برگزیند.
برداشتن پنل‌ها: در برخی موارد ممکن است صافکار نیاز داشته باشد تا به سمت دیگر فرورفتگی نیز دسترسی پیدا کند. در این شرایط باید قسمت‌های بیرونی و پنل‌ها برداشته شوند.

با این کار تکنسین دید کامل‌تری به آسیب‌ها و سطح فرورفته دارد. درنتیجه می‌تواند مناسب‌ترین روش برای انجام صافکاری و نحوه انجام آن را انتخاب کند.

ماساژ: با کمک ماساژ می‌توان فرورفتگی به‌وجود آمده را از بخش‌های پشتی به سمت بیرون هدایت کرد. برای انجام این کار استفاده از ابزار خاصی که در بالا معرفی کردیم ضروری است.

صافکاری PDR برای چه بخش‌های مناسب نیست؟

درصورتی‌که آسیب واردشده به بدنه خودرو شدید نباشد بیشتر بخش‌های آن را می‌توان با کمک روش صافکاری بدون رنگ، ترمیم کرد. البته امکان تعمیر قطعاتی مانند گلگیرهای فایبرگلاس، سپرهای پلاستیکی و کاپوت‌های فیبر کربن وجود ندارد و معمولا در صورت شکستگی باید تعویض شوند.

مزایای صافکاری صافکاری PDR

مزایای استفاده از این روش جدید صرفه‌جویی در هزینه و عدم اتلاف وقت است. در این روش نیازی به استفاده از رنگ و بتونه نیست. همچنین پرداخت دستمزد نقاشی برای ترمیم رنگ بدنه از این صافکاری حذف شده است.

اما برای نتیجه‌گرفتن از صافکاری بدون رنگ و عدم آسیب به سایر بخش‌های خودرو باید از مجموعه‌ای معتبر و کاملا حرفه‌ای کمک بگیرید. بهترین صافکاری غرب تهران با نیروهای کاملا مجرب و استفاده از ابزارهای تخصصی به شما در این مسیر کمک می‌کند.

جمع‌بندی

صافکاری PDR در غرب تهران معمولا پس از بررسی کامل خودرو و ارزیابی شدت آسیب‌های وارد شده، اقدام به ازبین‌بردن فرورفتگی‌ها و تعمیر بدنه بدون استفاده از رنگ می‌کند.

در این روش دیگر نیازی به چکش و رنگ نخواهید داشت بلکه فرایند با استفاده از ابزار و تجهیزات خاصی انجام می‌شود. لازم به‌ذکر است برای ترمیم ضربه‌های شدید و آسیب‌های جدی روی بدنه باید از صافکاری سنتی استفاده کرد و صافکاری PDRمعمولا برای آسیب‌های جزئی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی