پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اشکودا

اشکودا با 5 محصول به بازار ایران می آید / مراسم رونمایی از برند اشکودا در ایران

شرکت پارس ساتر از زیر مجموعه های ایران روور، 5 محصول از برند اشکودا را طی مراسمی رسمی رونمایی کرد. اسکالا، اکتاویا، کوشاک، کامیک و کاروک، نام 5 مدل اشکودا است که به زودی به صورت CBU وارد کشور خواهند شد.

javankhodro
یکشنبه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛

شرکت پارس ساتر هوشمند به عنوان نماینده رسمی برند اشکودا در ایران، از پنج مدل جدید اشکودا در مجموعه هایپرکار پرده برداشت. اشکودا یک برند از جمهوری چک است. این خودروها شامل دو کراس اوور ساب کامپکت کامیک و کوشاک، یک کراس اوور کامپکت کاروک، یک هاچ بک اسکالا و یک لیفت بک اکتاویا هستند. قرار است این خودروها در سامانه عرضه خودروهای وارداتی به فروش برسند.

اشکودا  در سال ۱۹۲۵ با نام فعلی خود شروع به تولید خودرو کرد. اشکودا در سال ۱۹۹۱ با واگذاری بخشی از سهام خود به گروه فولکس واگن آلمان پیوست و در سال 2000 به مالکیت ماکل این گروه بزرگ درامد و از آن زمان تحت مالکیت فولکس واگن به تولید خودرو می پردازد. روح مهندسی فولکس واگن در محصولات اشکودا به وضوح دیده می شود. اشکودا به تولید خودروهای اقتصادی و متناسب با مصرف شهری شهرت دارد. علاوه بر اروپا، بازار اشکودا در کشور روسیه هم قابل توجه است.

حال به معرفی مختصر این 5 مدل می پردازیم:

اشکودا اکتاویا

سدان اشکودا، اکتاویا نام دارد. اکتاویا بیشترین تنوع موتور را دارد، چرا که هم با ۱.۰ لیتری TSI، هم با ۱.۲ لیتری توربو TSI، هم با ۱.۴ لیتری توربوی TSI و هم با ۱.۸ لیتری توربوی TSI باقدرت ۱۷۷ اسب ، مصرف ۶.۴ لیتر و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر برساعت عرضه می‌شود.

اشکودا اسکالا

اسکالا یک هاپچ بک شهری است که مانند اکثریت خودرو های اشکودا با انواع پیشرانه های ۱ لیتری ۳ سیلندر توربو و ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با انواع گیربکس های ۶ سرعته دستی و اتومات و یا ۷ سرعته دو کلاچه فولکس قابل سفارش است.

اشکودا کامیک

کراس اوور ساب کامپکت کامیک، در نسخه های اولیه وارداتی، مجهز به پیشرانه 1.0 لیتری TSI است. این خودرو ابعادی به طول 4241 میلی‌متر، عرض 1793 میلی‌متر و ارتفاع 1531 میلی‌متر دارد.

اشکودا کاروک

کاروک Karoq یک کراس اوور کامپکت با طول ۴۳۸۲ میلی متر، عرض ۱۸۴۱ میلی متر و ارتفاع ۱۶۰۳ میلی متر است. فضای داخلی آن بسیار وسیع و لوکس است و حجم صندوق عقب آن ۵۲۱ لیتر است. موتور آن چهار سیلندر توربو شارژ با حجم ۱.۵ لیتر است که قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را تولید می کند. جعبه دنده آن اتوماتیک هشت سرعته است و سوخت رسانی آن با سیستم تزریق مستقیم است.

اشکودا کوشاک

کوشاک یک کراس اوور کوچک از اشکودا بر مبنای پلت فرم MQB فولکس واگن است که با دو نوع پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر با حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر و یا پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۰ اسبی به همراه گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر قابل سفارش گذاری است. انواع جعبه دنده های ۶ سرعته دستی و اتومات برای نوع اول و ۷ سرعته دوکلاچه برای نسخه دوم ارائه می شوند. لازم به ذکر است که کوشاک تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود.

برند اشکودا در صورت عرضه مناسب و پوشش خوب خدمات پس از فروش در ایران می تواند موفق ظاهر شود. ضمن اینکه حضور یک برند اروپایی می تواند خطی تازه در فضای فعلی بازار ایران ایجاد کند.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • Doctor | 25/04/1402 در 21:59

    با این وضعیت بنزین و روغن موتور در ایران، محصولات با موتور تنفس طبیعی گزینه بهتری نبود؟
    مشکل تحریم ها رو چطوری رفع کردن؟

کیوسک مطبوعاتی