پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اجاره ماشین عروس

ماشین عروس اجاره نکنید! اگر این نکات را نمیدانید

برخی از عروس و دامادها تمایل ندارند که برای جشن ازدواج‌شان به سراغ اجاره ماشین عروس بروند تا خاطرات روز عروسی را با ماشین شخصی‌شان ثبت کنند

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۲ مرداد ۱۴۰۲

 

نکات اجاره ماشین عروس

برخی از عروس و دامادها تمایل ندارند که برای جشن ازدواج‌شان به سراغ اجاره ماشین عروس بروند تا خاطرات روز عروسی را با ماشین شخصی شان ثبت کنند. از سوی دیگر بسیاری از زوجها مشتاق هستند تا در عکس و فیلم های مربوط به جشن عروسیشان با یک ماشین بسیار لوکس و شیک حاضر شوند.برخی نیز می‌خواهند با اجاره یک خودروی کلاسیک و خاص، نسبت به همیشه متفاوت به نظر برسند. اما افراد باید در هنگامیافتن و اجاره کردن خودرو به‌عنوان ماشین عروس نکاتی را مدنظر قرار دهند.

اجاره ماشین عروس

بررسی و انتخاب شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو

شرکتهای زیادی در زمینه اجاره خودرو فعالیت می‌کنند، بنابراین اولین نکته در رابطه با انتخاب شرکت اجارهدهنده خودرو این است که زوج‌ها پیش از انجام هر کاری، شرکت‌های معتبر را در این زمینه شناسایی کنند. شرکتهای معتبر اجارهدهنده خودرو معمولا در قرارداد خود تمام خدمات خود و تمام تعهدات مشتریان را بهصورت کتبی آماده و ذکر کرده‌اند. زوج‌ها باید خدمات ارائه‌شده توسط شرکتهای اجاره‌دهنده خودرو را بررسی و با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

فعالیت برخی از این شرکت‌ها به‌صورت تخصصی در زمینه اجارهماشین عروس است. انتخاب این شرکت‌ها گزینه‌های مناسب‌تری خواهد بود. همچنین برخی از آن‌ها مالک خودروهای اجاره‌ای هستند و برخی دیگر از شرکت‌ها مالکیتی بر خودروها ندارند و صرفا خدمات ارائه می‌دهند.

انتخاب مدل ماشین عروس و شرایط جایگزین

زوج‌هایی که قصد دارند برای مراسم عروسی ماشین اجاره کنند، حتما مدل خاصی را در نظر دارند. بنابراین پس از انتخاب شرکت اجاره‌دهنده، دومین نکته در هنگام اجاره کردن ماشین برای مراسم عروسی انتخاب مدل و رنگ آن است. برخی زوج‌ها ماشین های لوکس و بسیارگرانقیمت را ترجیح می‌دهند، درحالی‌که برخی دیگر به سراغ اجاره ماشین های قدیمی و کلاسیک می‌روند.

زوجها باید برای انتخاب مدل و رنگ ماشین، موارد جایگزین را هم در نظر بگیرند تا درصورت نبود خودروی موردنظر آنها، دچار سردرگمی و ناراحتی نشوند.

بررسی جزییات ماشین اجارهای

نکته سوم در زمان اجاره کردن اتومبیل برای مراسم عروسی این است که زوج‌ها به جزییات و مشخصات فنی خودرو توجه داشته باشند. مشخصات فنیشامل نوع بدنه، نوع سوخت، میزان کارکرد و غیره می‌شود. بنابراین آنها باید قبل از تحویل گرفتن خودرو با بررسی بدنه و داخل اتاق آن نسبت به سلامت و کیفیت بخشهای مختلف وسیله نقلیه به اطمینان قطعی برسند.

برخی از شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو با استخدام کارشناس فنی برای انجام این کار سطح عملکرد خود را ارتقا می‌بخشند. کارشناس پس از بررسی، گواهی کیفیت و سلامت برای خودروصادر می کنند و شخص اجارهکننده با اطمینان خاطر ماشین موردنظر خود را اجاره خواهد کرد.

اجاره ماشین عروس

قیمت اجاره ماشین عروس

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام اجاره کردن ماشین برای مراسم عروسی، هزینههای آن خواهد بود. شرکت‌های اجاره‌دهنده برای اجاره وسیله نقلیه قیمت‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند که این امر برای زوجها به یک چالش جدی تبدیل شده است.

به‌طور معمول قیمت‌های اعلامشده توسط شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو براساس مدل و مدت زمان اجاره محاسبه خواهند شد. حداقل مدت اجاره ماشین عروس از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شببه‌مدت ۱۵ ساعت است. همچنین درصورتیکه زوج‌ها تمایل دارند ساعات بیشتری از خودروی اجاره‌شده استفاده کنند، باید پرداخت مبلغی اضافه بر هزینه را به ازای هر ساعت استفاده بیشتر ازماشین اجاره‌ای، به مخارج عروسی بیفزایند.

به زوج‌ها توصیه می‌شود قبل از اجاره کردن خودرو برای مراسم عروسی از قیمت اجاره مدلهای محبوب خود در چندین شرکتاطلاع پیدا کنند تا با مقایسه قیمت‌ها این فرصت را داشته باشند که با مبلغ کمتر، خودروی موردنظر خود را اجاره کنند.

زمان اجاره ماشینعروس

نکته قابل‌توجه دیگری که در زمان اجاره کردن خودروی مناسب برای مراسم عروسی وجود دارد، این است که زوج‌ها چه زمانی برای اجاره ماشین به شرکت‌های اجاره‌دهنده مراجعه کنند. بهترین زمان برای انتخاب و اجاره کردن اتومبیل برای مراسم عروسی، حداقل ده روز قبل از تاریخ عروسی خواهد بود تا خیالشان از اجاره ماشین مراسم جشن راحت شود، زیرا این احتمال وجود دارد که در تاریخ نزدیک به عروسی خودروی موردنظر آنها توسط فرد دیگری اجاره شود.  

اجاره ماشین عروس بدون راننده یا با راننده

عروس با راننده، ریسک کمتری برای اجاره‌کننده خواهد داشت.

اگر زوج‌ها به سمت درخواست اجاره ماشین همراه با راننده بروند، درصورت بروز مشکلات احتمالی، مسئولیت آن کاملا بر عهده راننده و شرکت اجاره‌دهنده خواهد بود. همچنین برای اجاره ماشین با راننده، لازم نیست زوج‌ها مدارک زیادی را به شرکت‌های اجاره‌دهنده ارائه دهند.

به‌طورکلی دلایل تمایل به اجاره کردن خودرویی خاص با راننده برای مراسم عروسی را باید در عواملی همچون کاهش استرس و مسئولیت، نداشتن گواهینامه و نداشتن تسلط بر رانندگی با ماشین موردنظر پیدا کرد. با‌این‌حال برخی از زوج‌ها تمایل دارند ماشین بدون راننده اجاره کنند. البته توجه به این نکته هم اهمیت بسیاری دارد که هزینه اجاره ماشین با راننده نسبت به اجاره ماشین بدون راننده کمتر خواهد شد.

اجاره ماشین عروس

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین عروس

نکته دیگر قابل‌ توجه برای زوج‌هایی که قصد دارند برای برپایی جشن عروسی‌شان از گزینه خودروی اجاره‌ای به‌عنوان ماشین عروس کمک بگیرند، ارائه مدارک موردنیاز به شرکت‌های اجاره‌دهنده ماشین است. اگرچه شرکتهای مختلف برای اجاره دادن اتومبیل، قوانین متفاوتی را وضع و اعلام کرده‌اند، اما برای تحویل دادن خودرو به اجاره‌کننده، مدارک زیر را دریافت خواهند کرد:

گواهی‌نامه
کارت شناسایی معتبر
مدرکی برای احراز محل شغل یا محل سکونت شخص اجاره‌کننده
کپی کارت ملی و شناسنامه
• یک چک معتبر به قیمت ریالی ارزش ماشین اجاره‌شده
یک سند ملکی به ارزش ماشین اجارهشده

در زمان تحویل خودروی اجاره‌شده به شرکت، درصورتیکه برای خودرو مشکلی به وجود نیامده باشد، چک و مدرک ضمانتیتوسط نماینده ی شرکت به شخص اجاره‌کننده تحویل داده خواهد شد.

قوانین اجاره ماشین عروس

زوج‌های جوانی که ناچار هستند یا علاقه‌ دارند که ماشین مراسم عروسی خود را اجاره کنند باید از قوانین  متفاوتی آگاهی پیدا کنند که توسط شرکت‌ها معین شده است. حداقل سن برای اجاره خودرو ۲۰ سال است. در بیشتر شرکتهای اجاره‌دهنده ماشین، تعرفه‌های اجاره به‌صورت 12 ساعته، 24 ساعته و 48 ساعته در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

درصورتیکه شخص اجاره‌کننده، خودرو را در زمان مشخص‌شده به شرکت تحویل ندهد باید به ازای هر ساعت تاخیر مبلغی را به‌عنوان جریمه پرداخت کند. یکی دیگر از قوانیناجاره ماشین  برخی از شرکت‌های اجاره‌دهنده این است که مشتریان اجازه دارند که با ماشین اجاره‌شده فقط در محدوده همان شهر تردد کنند. قانون دیگر در اجاره خودرو بر این نکته تاکید می‌ورزد کههزینه بنزین برعهده شخص اجاره‌کننده قرار خواهد داشت.

اجاره ماشین عروس برای خارج از شهر

برخی زوج‌ها مراسم عروسی خود را در باغ‌های اطراف شهربرگزار می‌کنند. فراموش نکنید که برخی از شرکت‌ها برای خروج ماشین از محدوده شهر، مبلغ اضافه‌تری دریافت خواهند کرد. همچنین این مبلغ اضافی بسته به نوع و مدل خودرو متغیر است.

اجاره ماشین عروس

جمع‌بندی

بسیاری از زوج‌ها تمایل دارند در مراسم عروسی خود سوار ماشیتی شیک و لوکس شوند. بنابراین آن‌ها می‌توانند ماشین موردنظر خود را از شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو، اجاره کنند. افراد در هنگام اجاره ماشین عروس لازم است نکاتی را مورد توجه قرار دهند تا دچار سردرگمی و مشکل نشوند و بتوانیید یک شرکت مطمئن را برای اجاره ماشین انتخاب کنید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی