پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

استانداردهای ایمنی آمریکا (IIHS

استانداردهای ایمنی آمریکا (IIHS) چیست؟

استاندارد ایمنی IIHS مخفف Insurance Institute for Highway Safety به معنی موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه می باشد این موسسه در ایالات متحده آمریکا فعالیت دارد. مؤسسه بیمه برای ایمنی جاده (IIHS) یک سازمان علمی و آموزشی غیرانتفاعی مستقل است که از طریق تحقیق و ارزیابی، و آموزش مصرف کنندگان به مباحث ایمنی خودرو، به کاهش تلفات، آسیب‌ها و خسارت های مالی ناشی از تصادف های خودرویی می‌پردازد.

شیوا تدین پور
یکشنبه - ۸ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

مؤسسه بیمه برای ایمنی جاده (IIHS) در سال ۱۹۵۹ توسط سه انجمن بیمه بزرگ، که ۸۰ درصد از بازار بیمه خودرو در آمریکا را نمایندگی می‌کردند، تأسیس شد. در ابتدا، هدف مؤسسه، حمایت از تلاش‌های دیگران در زمینه ایمنی جاده‌ای بود. در دهه بعد، IIHS به عنوان یک سازمان پژوهشی مستقل دوباره شکل گرفت.

ویلیام هدون جونیور، پزشکی که به عنوان اولین رییس ایمنی جاده فدرال خدمت می‌کرد، پس از ریاست IIHS، در سال ۱۹۶۹، بر کار آن نظارت کرد. او در حال پیش‌برد تحول صنعت ایمنی جاده، که تا آن زمان فقط بر تقلیل تصادف ها تمرکز داشت، بود و از روش های علمی و مدرن برای شناسایی تمام گزینه‌های موجود برای کاهش خسارت تصادف ها استفاده می‌کرد، در نتیجه، این مؤسسه با هدف پیش‌برد اهدافی تشکیل شد: تحقیقات مربوط به مسائل مرتبط با رانندگان نوجوان، رانندگی تحت تأثیر الکل، خستگی رانندگان کامیون و استفاده از کمربند ایمنی، و تحقیقات بر روی خودرو برای جلوگیری از تصادف و ایمنی هنگام وقوع حادثه.

آزمون‌های تصادف برای تحقیقات ایمنی در برابر تصادف بسیار مهم هستند و با باز شدن مرکز تحقیقات خودرو (VRC)، آزمون‌های IIHS گسترش یافتند؛ تحقیقات در مورد محیط فیزیکی شامل ارزیابی طراحی‌های جاده برای کاهش تصادف های جاده ای و محیط پیرامون آن در این مؤسسه برنامه ریزی شد.

استانداردهای ایمنی آمریکا (IIHS

مرکز تحقیقات خودرو (VRC)

مرکز تحقیقات خودرو (Vehicle Research Center)، یکی از مراکز IIHS برای تحقیقات در زمینه ایمنی خودروست که در ایالت ویرجینیا واقع شده است. این مرکز شامل ۱۶۰ اتاق آزمایش و امکانات دیگری برای تحقیق در زمینه ساخت و طراحی خودرو و همچنین آزمایش‌های تصادف است. در این مرکز، خودروهای مختلفی برای بررسی ایمنی در برابر تصادف های مختلف آزمایش می‌شوند.

آزمایش‌های مرکز تحقیقات خودرو به مصرف کنندگان کمک می‌کند تصمیم های خود را با اطلاعات کامل‌تری بگیرند. خودروها براساس عملکرد در چندین آزمون برای ایمنی رتبه‌بندی می‌شوند و بهترین عملکرد با عنوان TOP SAFETY PICK+ یا TOP SAFETY PICK شناخته می‌شوند. همچنین آزمایش‌های IIHS، تولیدکنندگان خودرو را نیز به تولید خودروهایی با ایمنی بیش تر تشویق کرده‌اند که در واقع، هدف نهایی مؤسسه است.

به دلیل این‌که مصرف کنندگان قبل از خرید، از امتیازهای IIHS استفاده می‌کنند، تولیدکنندگان براساس این آزمون‌ها، خودروها و کامیون‌هایی را طراحی می‌کنند که ایمنی بیش تری داشته باشند.

هنگامی که IIHS آزمایش‌های تصادف از جلو با شدت متوسط را در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد، تقریباً نیمی از خودروها امتیازهای نامطلوب کسب کردند و اکثر خودروها امتیاز ضعیف. اما امروز، تقریباً تمامی خودروها برای محافظت در برابر تصادف از جلو با شدت متوسط، امتیازهای خوبی را کسب می‌کنند.

همچنین هنگامی که آزمایش‌های ضربه از کنار در سال ۲۰۰۳ آغاز شدند، بسیاری از خودروها امتیاز بالایی کسب نکردند، در حالی که امروز، اکثر خودروها امتیاز خوبی برای ایمنی در ضربه از کنار کسب می‌کنند. همچنین در سال های اخیر، امتیازهای برخورد از عقب و چرخش نیز بهبود یافته‌اند.

برای کمک به بهبود ایمنی در مقابل تصادف ها، IIHS در سال ۲۰۱۲ آزمایش از بخش گوشه جلو خودرو را معرفی کرد. این آزمون به منظور شبیه‌سازی آن چه در هنگام برخورد گوشه جلویی یک خودرو با خودروی دیگر یا شی‌ای مانند درخت یا ستون برق اتفاق می‌افتد، طراحی شده است.

تولیدکنندگان خودرو از این زمان به بعد، در حال کار برای برآورده شدن این چالش جدید و بهبود محافظت در برابر این نوع تصادف ها هستند.

IIHS در سال ۲۰۱۳، هنگامی که شروع به رتبه‌بندی خودروها برای جلوگیری از تصادف کرد، آزمایش خود را به یک هدف جدید هدایت کرد؛ فناوری‌ای که می‌تواند به سرعت از برخورد جلو هشدار دهد یا سیستم ترمزگیری خودکار را اجرا کند، همه این موارد، قسمتی از ویژگی‌های جلوگیری از تصادف است که قابلیت بالقوه برای رسیدن به سطح جدیدی از ایمنی خودرو را دارند.

مؤسسه داده های حوادث بزرگراه (HLDI)

HLDI یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی از زیرمجموعه های سازمان استاندار آمریکا IIHS است، که بیش ترین آمار خسارت های بیمه‌ای خودروهای کوپه، اس یو وی، پیکاپ و موتورسیکلت را در جاده‌های آمریکا و کانادا منتشر می‌کند. HLDI در سال ۱۹۷۲ تأسیس شد و به طور منظم، خسارت های تحت پوشش بیمه تصادف، مسئولیت مالی خسارت به دارایی، حفاظت از زندگی شخصی، پرداخت پزشکی، مسئولیت سرقت را بررسی می کند.

HLDI اطلاعات خود را از شرکت‌هایی که نشان دهنده بیش از ۸۵ درصد از بازار آمریکایی برای بیمه خصوصی خودرو هستند جمع‌آوری می‌کند. پایگاه داده این سازمان بزرگ ترین مخزن اطلاعاتی در جهان است.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی