پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر کشور

تولید با کیفیت اولویت حمل و نقل عمومی باشد

وزیر کشور با تاکید بر ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، اضافه کرد: کیفیت علاوه بر این که در ایمنی نقش دارد، یک فرهنگ رفتاری را تشکیل می‌دهد؛ پای بندی به ضوابطی که می‌تواند مسیر ما را یک مسیر تعالی قرار دهد، بسیار مهم است.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۵ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از ایکوپرس- مراسم تحویل ۴۷۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری و ۶۲۶ دستگاه ون وانا ایران خودرو دیزل به وزارت کشور به‌مناسبت اربعین حسینی (ع) با حضور وزیر کشور و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو صبح امروز در ایران خودرو دیزل برگزار شد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور، در این مراسم، تولید را قلب تپنده اقتصاد برشمرد و گفت: جوانان و بخش اقتصادی باید بیش از پیش درگیر یک تولید واقعی باشند، تولید واقعی جامعه را به حرکت درمی‌آورد و خون تازه‌ای در کالبد همه واحدهای تولیدی می‌دمد.

احمد وحیدی ضمن قدردانی از مجموعه ایران خودرو دیزل گفت: شما یکی از مهم‌ترین چهره‌های صنعتی غیرنظامی کشور هستید و مردم اگر بخواهند صنعت کشور را ارزیابی کنند، به محصولات شما نگاه می‌کنند؛ بنابراین کیفیت محصولات حائز اهمیت فراوان است.

وی تصریح کرد: مهم است اتوبوس با کیفیتی تولید کنیم که مردم ما می‌خواهند از آن استفاده کنند و تولیدگران می‌توانند در ثواب آن شریک شوند و در صورت تولید بی‌کیفیت، گناه بر دوش همه است.

وحیدی با بیان این که تولید یک زنجیره است، گفت: تولید خودرو برای حمل و نقل عمومی، در تمدن صنعتی کشور تاثیرگذار است. شما با مردمی سروکار دارید که امکان استفاده از خودروی شخصی را ندارند. به هر نحوی یا مسوولیت‌پذیری اجتماعی دارند یا از نظر مالی امکان خرید خودرو ندارند؛ لذا باید به بهترین شکل به آن ها خدمات ارایه دهیم.

وحیدی تصریح کرد: حدود ۹-۸ سال به تولید وسایل نقلیه عمومی کم توجهی شده بود و به‌تازگی به مدار رشد تولید برگشته است، بنابراین در این حوزه عقب‌ماندگی داریم که باید رفع شود.

وزیر کشور افزود: قراردادهایی برای تامین حدود ۱۰هزار دستگاه وسایل نقلیه عمومی دیزلی و چهار تا پنج هزار خودرو برقی منعقد کردیم. برای تامین منابع مشکلاتی وجود داشت و با افت‌وخیزهایی مواجه بودیم. این مشکلات مالی نباید مانع از تولید شود، از تمام کسانی که با توجه به مشکلات تامین مالی برای تولید همکاری کردند، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان این که هزینه زیادی برای تامین سوخت محصولات یورو شش نیاز است، گفت: می‌توانیم بخش زیادی از نیازهای خود را با محصولات یورو پنج برطرف کنیم. البته وزارت نفت در تامین سوخت این خودروها تلاش‌های زیادی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی