پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۱۰ خودروی برتر اسپرت+ عکس

در گزارش حاضر 10 مورد از خودروهای لوکس اسپرت را معرفی کردیم.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۹ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

بسیاری از کارشناسان و علاقه مندان به خودرو، حتی زمانی که صحبت از خودرو های اسپرت لوکس به میان می آید، هنوز به دنبال بهترین قیمت هستند. با این حال، یافتن ارزان ترین خودرو های اسپرت لوکس، هدف اصلی نیست و نباید باشد. از نظر طراحی، خودرو های اسپورت باید به سختی رانده شوند و باید نسبت به سدان معمولی خانوادگی شما در برابر استرس موتور و بدنه مقاوم تر باشند. مانند هر نوع وسیله نقلیه دیگری، قابلیت اطمینان یک عامل بسیار مهم در مقوله خرید خودرو است.

پس از بررسی این عوامل، لیستی از بهترین خودرو های لوکسی که می توانید برای سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به صورت کاملاً جدید بخرید، گرد آوری کرده ایم. جدای از ارائه یک نمای کلی از عملکرد آن ها، امتیازات بررسی خودرو و رتبه بندی های قابلیت اطمینان پیش بینی شده آن ها را نیز در صورت وجود گنجانده ایم تا به شما کمک کند بهترین خودرو های اسپرت لوکس را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید و برای کسانی هم که دارای محدودیت در بودجه هستند ، ارزان ترین خودرو های اسپرت لوکس برای خرید در سال ۲۰۲۳ را مشاهده می کنند.

بی ام و M8 کامپتیشن ۲۰۲۴

بی ام و M8 کامپتیشن ۲۰۲۴

 

M8 در حال حاضر پرچمدار خودروی اسپورت ب ام و  است و از دیگر مدل های با عملکرد بالا مانند I8 و M6 استفاده کرده است.  ب ام و  M8 Competition مدل ۲۰۲۴ که بر اساس سری ۸ ساخته شده است، با موتور ۴.۴ لیتری توئین توربو V8 با قدرت ۶۱۷ اسب بخار و گشتاور ۷۴۹  نیوتن متر ، سر و صدا می کند که برای نسخه کوپه شتاب  0 تا ۹۶ کیلومتر  در ساعت ۳ ثانیه کافی است. حداکثر سرعت  ب ام و M8 به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است، اما  بی ام و  می تواند با بسته M Driver که شامل لاستیک های پر سرعت و محدود کننده سرعت اصلاح شده است، آن را به ۳۰۵  کیلومتر در ساعت برساند.

JD Power به خط تولید  بی ام و  سری ۸  مدل  2023 امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان”عالی”  81  از ۱۰۰ را داد در حالی که در امتیاز نظرات مصرف کنندگان KBB 5 از ۵ و عالی را به دست آوردند. ب ام و M8 به  صورت AWD ارائه می شود و شروع قیمت آن از ۱۳۸۸۰۰ دلار است.

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۳

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۳

افراد کمی باید با پورشه ۹۱۱ آشنا شوند. پورشه ۹۱۱ علاوه بر این که یکی از قدیمی ترین مدل های خودروی اسپرت در جهان است، معیاری است که بسیاری از خودرو های  اسپرت مدرن از نظر هندلینگ و جذابیت با آن مقایسه می شوند. پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۳ با پشتوانه تقریبا ۶۰ سال تکامل مهندسی عملکرد (موتور پشت محور عقب هنوز هم شگفت انگیز است)، در بیش از دو جین تریم، از مدل پایه ۹۱۱ کاررا گرفته تا گران قیمت ترین مدل اسپرت کلاسیک، عرضه می شود.

پورشه ۹۱۱ دارای موتور هایی به حجم های  3.0، ۳.۷ و ۴.۰ لیتر ۶ سیلندر خطی توربو شارژ با قدرت ۳۷۹ – ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور  448 – ۸۰۰  نیوتن متر (بسته به موتور)  است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۶ – ۴.۳ ثانیه ای و حد اکثر سرعت  239 – 329 کیلومتر در ساعت (بسته به موتور) را ارائه می دهد. این خودروی موتور عقب به دو صورت RWD و AWD ارائه می شود و شروع قیمت آن از ۱۱۴۰۰۰ دلار است.

مرسدس بنز کلاس SL AMG مدل ۲۰۲۳

مرسدس بنز کلاس SL AMG مدل ۲۰۲۳

SL-Class بدون شک محبوب ترین مدل خودروی اسپرت در خط تولید مرسدس بنز است. مرسدس بنز SL-Class که در سال ۲۰۲۲ به طور کامل باز طراحی شد، و به عنوان یک مدل فقط مخصوص AMG طراحی شده است. SL که به عنوان یک کروک با قدرت بیشتر، شاسی جدید، ۲ + ۲ صندلی و آپشن تمام چرخ محرک طراحی شد، برای سال ۲۰۲۳، AMG SL 43 به عنوان تریم سطح پایه جدید معرفی شد و تقریباً ۳۰۰۰۰ دلار ارزان تر از نسخه پایه قبلی، SL 55 است.

مرسدس بنز کلاس SL  دارای موتور هایی با مشخصات ۲  لیتر ۴ سیلندر خطی توربو شارژ و ۴ لیتر ۸ سیلندر با دو توربو شارژ Bi-turbo V8 با قدرت (به ترتیب) ۳۷۵ و ۵۷۷ اسب بخار  و گشتاور (به ترتیب)  479 و ۸۰۰ نیوتن متر است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (به ترتیب) ۴.۸ و ۳.۵ ثانیه ای و حد اکثر سرعت (به ترتیب) ۲۷۳ و ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را ارائه می دهد. این خودرو به دو صورت RWD و AWD ارائه می شود و شروع قیمت آن از ۱۰۹۰۰۰ دلار است.

JD Power از سال ۲۰۱۶ به کلاس SL امتیازی نداده است. با این حال، مرسدس بنز AMG SL-Class 2023 امتیاز “عالی” ۸.۱ از ۱۰ را از Edmunds و امتیاز بررسی تخصصی ۴.۴ از ۵ را از  KBB دریافت کرد.

لکسوس LC مدل ۲۰۲۴

لکسوس LC مدل ۲۰۲۴

لکسوس LC 500 یک خودروی لوکس اسپرت است که پلت فرم سدان بزرگ لکسوس LS را در اختیار دارد و آن را در فرمت های کوپه و کانورتیبل اعمال می کند. با استفاده از موتور ۵.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی لکسوس (۴۷۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۸ پوند فوت)، خودروی اسپرت پرچمدار لکسوس LC 500 می تواند تنها در ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر  در ساعت برسد. لکسوس LC500h  (354 اسب بخار قدرت و ۳۴۹ نیوتن متر گشتاور)  با یک سیستم تولید نیرو هیبریدی ۳.۵ لیتری V6 همچنان می تواند در  4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر  در ساعت برسد.

لکسوس LC  حداکثر سرعت ۲۵۰ – ۲۷۰ کیلومتر  در ساعت (بسته به موتور) را ارائه می دهد. این خودرو به صورت RWD ارائه می شود و شروع قیمت آن از ۹۹۰۵۰ دلار است.

آئودی RS5 کوپه ۲۰۲۴

آئودی RS5 کوپه ۲۰۲۴

 

اسپورت ترین نوع از سری کوپه کابریولت کامپکت آئودی A5 است و در ابتدا در سال ۲۰۱۰ به عنوان رقیب  بی ام و  M3 Coupe ( که در نهایت به  بی ام و  M4 تبدیل شد ) عرضه شد. برای سال ۲۰۲۴، آئودی RS5 کوپه از موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می کند که ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. آئودی RS5  2024 با استفاده از جعبه دنده A/T  8 سرعته تیپترونیک و سیستم تمام چرخ محرک افسانه ای کواترو ، می تواند تنها در ۳.۷ ثانیه از ۰ به ۹۶ کیلومتر  در ساعت برسد. حداکثر سرعت آئودی RS5  250 کیلومتر  در ساعت می باشد و شروع قیمت آن از ۷۸۶۰۰ دلار است.

آئودی RS5  2024 هنوز اکثر رتبه بندی های ارزیابی شخص ثالث خود را دریافت نکرده است، اما از آنجایی که یک مدل سال انتقالی است، امتیاز اطمینان ۵ از ۵ پیش بینی شده CR برای خط تولید آئودی A5  2023  می تواند شاخص خوبی باشد. علاوه بر این، آئودی RS5  2023 امتیاز عالی ۵ از ۵ نظر مصرف کننده را از KBB و امتیاز قابل احترام مصرف کننده ۴.۶ از ۵ را از Edmunds دریافت کرد.

بی ام و  M4 مدل ۲۰۲۴

بی ام و  M4 مدل ۲۰۲۴ 

ب ام و  M4 که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، یک اسپین آف ۲ درب از سدان محبوب M3 است. استاندارد تمام تریم های  بی ام و  M4 2024 ، یک موتور ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر خطی توئین توربو و یک دیفرانسیل عقب الکترونیکی با لغزش محدود است. موتور پایه M4 کوپه (۴۷۳ اسب بخار، ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور) با یک گیربکس ۶ سرعته M/T به عنوان یک پیکر بندی استاندارد همراه می شود، در حالی که تریم های Competition  503 اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور را با همان موتور و با گیربکس ۸ سرعته A/T   ارائه می دهند. مدل ۲۰۲۴  بی ام و  M4 Competition xDdrive به طور انحصاری با AWD عرضه می شود.

ب ام و M4  شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت  3.4 – 4.1 ثانیه ای (بسته به مدل و گیربکس) و حد اکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر  در ساعت را ارائه می دهد. این خودرو به دو صورت RWD و AWD ارائه می شود و شروع قیمت آن از ۷۸۱۰۰ دلار است.

لکسوس RC F مدل ۲۰۲۳

لکسوس RC F مدل ۲۰۲۳

لکسوس RC که برای مدل سال ۲۰۱۵ عرضه شد، در حال حاضر کوپه اسپرت ۲ درب سطح پایه این برند لوکس ژاپنی است. برای سال ۲۰۲۴، لکسوس RC با ۳ گزینه موتور بنزینی عرضه می شود: موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر خطی توربو شارژ، پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی و برای RC F با الهام از IS F ، یک موتور ۵.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی.

Lexus RC F و RC F Track Edition مدل  2024 هر دو دارای ، گیربکس  A/T 8 سرعته ، دیفرانسیل لغزش محدود و  RWD هستند. لکسوس RC بسته به نوع موتور دارای قدرتی بین ۲۴۱ تا  472  اسب بخار و گشتاوری بین ۳۱۹ تا ۵۳۵ نیوتن متر است که شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۲ تا ۶.۳ ثانیه ای و حد اکثر سرعت ۲۰۹ تا ۲۷۰ کیلومتر  در ساعت را ارائه می دهد. این خودرو به دو صورت RWD و AWD ارائه می شود و شروع قیمت آن از ۶۸۱۹۵ دلار است.

JD Power هنوز لکسوس RC  2023 را بررسی نکرده است، اما برای سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، خط تولید RC امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان “عالی” ۸۸ از ۱۰۰ را به دست آورد. علاوه بر این، بررسی های مصرف کننده نیز به امتیاز کلی عالی ۴.۹ از ۵ منجر شد.

آئودی TTS کوپه ۲۰۲۳

آئودی TTS کوپه ۲۰۲۳

آئودی TT برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ به عنوان پسر عموی شرکتی اسپورت تر و مجلل تر فولکس واگن بیتل عرضه شد. آئودی TT یکی از قابل تشخیص ترین خودرو های اسپورت لاکچری تولید شده در چند دهه گذشته است. برای سال ۲۰۲۳، تریم برتر TTS ، قدرت بیشتری (۲۸۸ اسب بخار، ۳۷۹ نیوتن متر) از همان موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلند توربو مورد استفاده در انواع استاندارد آئودی TT (288 اسب بخار، ۳۴۹ نیوتن متر) می گیرد. برای گرفتن و هندلینگ بهینه، سیستم معروف Quattro AWD در هر دو تیپ TT و TTS به صورت استاندارد موجود است.

آئودی TTS 2023 شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۴ ثانیه ای و حد اکثر سرعت ۲۰۹  کیلومتر  در ساعت را ارائه می دهد. این خودرو به صورت AWD ارائه می شود و شروع قیمت آن از ۶۱۹۰۰  دلار است.

خط تولید آئودی TT 2023 امتیاز ارزیابی خود را از JD Power دریافت نکرده است، اما امتیاز قابلیت اطمینان پیش بینی شده ۳ از ۵ را از CR دریافت کرده است. گذشته از قابلیت اطمینان، آئودی TT  2023 امتیاز نظر مصرف کنندگان عالی ۴.۹ از ۵ را از KBB و امتیاز مصرف کننده ۴.۷ از ۵ را که قانع کننده است از Edmunds به دست آورد.

مرسدس بنز CLE مدل ۲۰۲۴

مرسدس بنز CLE مدل ۲۰۲۴

مرسدس بنز CLE که قرار است برای مدل سال ۲۰۲۴ معرفی شود، جایگزین دو مدل کوپه در خط تولید خواهد شد: کلاس C جمع و جور و کلاس E متوسط. مرسدس بنز CLE 2024 در مقایسه با کلاس C کوپه، فضای بیشتری برای سرنشینان و بار ، و همچنین فضای پای جلو و شانه های عقب بزرگتر در مقایسه با E کلاس کوپه ارائه می دهد. مرسدس بنز CLE  2024 برای اولین مدل خود در بازار ایالات متحده، یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر و یک موتور ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر خطی را ارائه خواهد کرد که هر دو مجهز به توربوشارژ هستند و با یک سیستم الکتریکی هیبریدی ملایم همراه (تقویت) می شوند.

مرسدس بنز کلاس CLE  دارای موتور هایی با مشخصات ۲  لیتر ۴ سیلندر توربو شارژ و ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی توئین توربو شارژ با قدرت (به ترتیب)  255 و ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور (به ترتیب) ۴۰۰ و ۵۰۰ نیوتن متر است سیستم هیبریدی ملایم اضافی قدرتش ۲۳ اسب بخار و گشتاور آن ۲۰۰ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (به ترتیب)  6.2 و ۴.۴ ثانیه و حد اکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر  در ساعت است. این خودرو به صورت AWD ارائه می شود و شروع قیمت آن از ۶۰۰۰۰  دلار است.

بی ام و  Z4 مدل ۲۰۲۴

بی ام و  Z4 مدل ۲۰۲۴

ب ام و  Z4 خالص ترین مدل خودرو های اسپرت برند لوکس آلمانی است که نسب آن به سال ۱۹۸۹ با  ب ام و  Z1 بر می گردد. بی ام و Z4 2024 ششمین مدل از سری G29 است که به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد. از آنجایی که بی ام و  Z4 به تازگی فیس لیفتی را برای سال ۲۰۲۳ دریافت کرده است، مدل سال ۲۰۲۴ تنها دارای چند به روز رسانی است، از جمله سیستم تعلیق استاندارد M Sport در تمام تریم ها.

ب ام و  Z4  دارای موتور هایی با مشخصات ۲  لیتر ۴ سیلندر خطی توربو شارژ و ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی با توربو شارژ با قدرت (به ترتیب) ۲۵۵ و ۳۸۲  اسب بخار و گشتاور (به ترتیب) ۴۰۰ و ۵۰۰  نیوتن متر است که شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (به ترتیب) ۵.۲   و ۳.۹ ثانیه ای و حد اکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ارائه می دهد. این خودرو به صورت RWD ارائه می شود و شروع قیمت آن از ۵۳۶۰۰  دلار است.

JD Power هنوز مدل های سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴  بی ام و  Z4 را رتبه بندی نکرده است، اما گروه ارزیابی خودرو های  شخص ثالث به مدل سال ۲۰۲۰ امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان «متوسط» ۷۵ از ۱۰۰ داده است. با این حال، بی ام و  Z4 G29  در سال های اخیر بسیاری از صاحبان خود را خشنود کرده است، که با امتیاز بررسی مصرف کننده “عالی”  5 از ۵ از KBB برای تمام مدل های سال از سال ۲۰۱۹ تا کنون ثابت شده است.

انتهای پیام/

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی