پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای برقی

رکورد پرشتاب‌ترین خودروی برقی جهان شکسته شد!

خودروهای برقی به خاطر ارائه بیشترین گشتاور پیشرانه از دورهای ابتدایی، دارای شتاب بسیار بالایی هستند. برای مثال ابرخودروی ریمک نِوِرا و تسلا مدل S پلد در زمانی کمتر از 2 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. هر چند این رکورد بسیار درخشان است، اما در برابر رکورد 1.4 ثانیه‌ای متعلق به یک تیم دانشجویی 20 اصلا به چشم نمی‌آید!

شیوا تدین پور
سه شنبه - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

بطور دقیق‌تر 1.461 ثانیه برای شتاب صفر تا صد! این رکورد به خودروی تک نفره E0711-11 EVO تعلق دارد. این خودرو توسط تیم GreenTeam از دانشگاه اشتوتگارت طراحی و تولید شده و مخصوص پیست است.

مشخصات فنی سریعترین خودروی برقی دنیا

به لطف استفاده گسترده از فیبرکربن، E0711-11 EVO فقط و فقط 173 کیلوگرم وزن دارد. پیشرانه این خودرو دارای 4 موتور الکتریکی است. این موتورها درون هاب هر کدام از چرخ‌ها قرار دارند و با همکاری هم و در مجموع 180 کیلووات یا 241 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

وظیفه تامین انرژی این سوپر اتومبیل کوچک را پک باتری 7.67 کیلووات ساعتی بر عهده دارد. نکته جالب اینکه برای مدیریت دما، پک باتری با هدایت جریان هوا تهویه می‌شود.

پروژه جذاب دانشجویان دانشگاه اشتوتگارت با شتاب 1.461 ثانیه، حالا عنوان سریعترین خودروی برقی دنیا را در اختیار دارد. این سوپر اتومبیل ریزجثه در تاریخ 6 اکتبر و با حضور ناظران گینس در پیست بوش واقع در رنینگن آلمان، رکوردشکنی کرده است.

شاسی E0711-11 EVO از نوع مونوکوک است و جنسی از پلاستیک تقویت شده با فیبرکربن دارد.

E0711-11 EVO

E0711-11 EVO

برای اینکه درک بهتری از رکورد E0711-11 EVO داشته باشید، باید بگوییم این پدیده سریعتر از خودروهای فرمول E است. شاید بدانید صفر تا صد این خودروها 2.8 ثانیه طول می‌کشد.

با توجه به رکورد باورنکردنی E0711-11 EVO، حالا باید منتظر ماند و دید که کدام خودرو موفق به جابجایی آن خواهد شد.

شاید این کار توسط یک تیم سازنده خودروی برقی مخصوص مسابقات درگ انجام شود. این تیم که توسط ارگان Faster Than Cancer حمایت می‌شود، در ماه مارس امسال توانست مسافت یک چهارم مایل را در زمان 7.48 ثانیه و با سرعت 325.89 کیلومتر در ساعت طی کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی