پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کادیلاک اسکالید iQ چه ویژگی هایی دارد؟

پس از مدت ها انتظار، بالاخره نسخه برقی کادیلاک اسکالید رونمایی شد و همچون همیشه، کادیلاک به زیبایی توانسته انتظارات خریداران را برآورده کند.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۷ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

کادیلاک به سرعت در حال توسعه محصولات برقی خودش است و پس از شاسی بلند Lyriq و سدان سوپرلاکچری Celestiq، حالا نوبت به نسخه برقی شاسی بلند محبوب اسکالید می رسد که در سال 2025 راهی بازار می شود. اسکالید یکی از حیاتی ترین و پرفروش ترین تولیدات کادیلاک است و کادیلاک تصمیم گرفته تا با نسخه iQ این مدل، بتواند بخشی از بازار شاسی بلند های پرمیوم برقی را نیز از آن خود کند.

کادیلاک اسکالید (2)

کادیلاک اعلام کرده که اسکالید iQ با یکبار شارژ کامل می تواند بیش از 700 کیلومتر را طی کند و قابلیت یدک کشی 3.6 تُن را دارد. اسکالید iQ از 24 ماژول باتری بهره می برد که تقریبأ دو برابر Lyriq است. کادیلاک اطلاعات دقیقی از باتری iQ را منتشر نکرده اما احتمال می رود از باتری های 200 کیلوواتی بهره ببرد. کادیلاک اعلام کرده که باتری های اسکالید iQ در عرض 10 دقیقه به اندازه ای شارژ می شوند که می تواند 160 کیلومتر را طی کند. دو موتور الکتریکی بر روی محور جلو و عقب، 680 اسب بخار نیرو و 830 نیوتون متر گشتاور را دائمأ به چهار چرخ منتقل می کند. در حالت Velocity Max موقتأ نیرو به 750 اسب بخار و گشتاور به 1060 نیوتون متر افزایش می یابد. کادیلاک اعلام کرده که در این حالت، می تواند در عرض 5 ثانیه از صفر به صد برسد. اسکالید iQ همانند سایر تولیدات برقی کادیلاک از جلوپنجره نورانی و چراغهای باریکی در جلو بهره می برد تا به یکی از جذابترین شاسی بلندهای پرمیوم برقی بازار تبدیل شود.

کادیلاک اسکالید (3)

در عقب نیز چراغهای باریک که در بخش زیر شیشه توسط پنل بدنه به دو نیم تقسیم شده، ظاهر عقب آنرا تنومند جلوه می دهد. از ظاهر و مشخصات جذاب آن که بگذریم به کابین پیشرفته آن می رسیم. نمایشگر سرتاسری داشبورد 55 اینچ است سرتاسر عرض کابین را در بر می گیرد. نمایشگر لمسی وسط و نشاندهنده های پشت فرمان یکپارچه هستند اما نمایشگر لمسی پیش رو سرنشین از نمایشگر اصلی جدا شده و محتوای به نمایش درآمده در این نمایشگر در حین رانندگی توسط راننده قابل رؤیت نیست. یک نمایشگر کوچک دیگر بر روی کنسول میانی، وظیفه کنترل ادوات این شاسی بلند را دارد.

سیستم صوتی استاندارد اسکالید iQ استاندارد 19 خروجی دارد اما اگر این تعداد کافی بنظر نمی رسد خریدار می تواند سیستم صوتی AKG را با 40 اسپیکر سفارش دهد. کادیلاک اسکالید iQ با ریویان R1S، تسلا مدل X و مرسدس بنز EQS به رقابت می پردازد. کادیلاک اسکالید iQ با قیمت پایه 130 هزار دلار عرضه می شود که میانه نسخه استاندارد اسکالید با قیمت پایه 81 هزار دلار و نسخه V با قیمت پایه 152 هزار دلار است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی