پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

3 تفنگدار!/ سبد کامل مدل های لاماری در غرفه آرین پارس موتور

آرین موتور با 3 مدل مختلف لاماری در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان حاضر شده است.

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

لاماری ایما به عنوان اولین و پرفروش ترین مدل لاماری در ایران در غرفه آرین پارس موتور در نصف جهان حضور دارد. اما نکته جالب تر در این غرفه، حضور ورژن جدید لاماری با نام ((ایکس)) و نمایش پیش از عرضه لاماری HEV (نسخه هیبرید لاماری) است.

نسخه فول آپشن لاماری ایما که با پسوند ایکس شناخته می شود، تقریبا 2 سال بعد از عرضه مدل معمولی به بازار آماده است. لاماری ایما که یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین کراس اوورهای این روزهای بازار است، از نبود برخی امکانات رفاهی رنج می برد که این کاستی ها در لاماری ایکس جبران شده و قابلیت تعویض دستی دنده ها نیز به این مدل اضافه شده است. علاوه بر این ها، لاماری ایکس در ظاهر با کیت بدنه مخصوص شامل سپرها و فلاپ های متفاوت و اسپرت تر نسبت به مدل ایما بهره می برد.

تریم داخلی در مدل ایکس دستخوش تغییراتی شده و با طرح فیبر کربن هماهنگی جالبی با دیزاین مدرن این قسمت دارد. همچنین برای جذابیت بیشتر، نورپردازی مخفی با فرمی خاص برای تریم داخلی در نظر گرفته شده است.

از جمله امکانات جدید در این نسخه می توان به چراغ های جلو با تکنولوژی LED، صندلی های جلو دو طرف برقی، ماساژور صندلی راننده، گرمکن و سردکن صندلی جلو، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، رادار هشدار رانندگی بین خطوط LDWS، سیستم جلوگیری از برخورد جلو FCW، صندوق عقب برقی و صفحه کیلومتر با قابلیت شخصی سازی اشاره کرد.

حضور لاماری HEV در غرفه آرین موتور

اما حضور جدیدترین مدل ایما که از پیشرانه دوستدار محیط زیست بهره می برد، نظر بیشتر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. لاماری ایما هیبرید یا لاماری HEV همچون مدل بنزینی از پیشرانه بنزینی 4 سیلندر توربوشارژر با حجم ۱.۵ لیتر بهره می برد. با این تفاوت که در این مدل این پیشرانه درون سوز با یک موتور برقی جفت می شود. حداکثر قدرت ایما هیبرید ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور آن ۳۰۰ نیوتن متر اعلام شده است. انتقال قدرت در لاماری ایما HEV توسط گیربکس CVT انجام می‌شود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی لاماری ایما هیبرید حدود ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر است.

این کراس اوور کاربردی و دوستدار محیط زیست در ظاهر هم با المان هایی مثل سپر های جدید، لبه بالای جلوپنجره، لبه پایین درها، دیفییوز متفاوت سپر عقب، 2 برش بوم رنگی شکل زیر چراغ های عقب و رینگ های متفاوت از مدل معمولی متفاوت می شود. داخل کابین هم شباهت های زیادی با مدل ایکس دارد، با این تفاوت که دوخت و بعضی المان های داخل کابین به رنگ فسفری در آمده تا بیشتر با حال و هوای HEV مطابقت داشته باشد. لازم به ذکر، فروش لاماری HEV به زودی آغاز خواهد شد. هنوز قیمت جدیدی برای این کراس اوور هیبرید اعلام نشده، اما به نظر می رسد قیمت بین 2 تا 2.5 میلیارد تومان داشته باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی