پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو با کد ملی

آیا امکان دریافت استعلام خلافی خودرو با کد ملی وجود دارد؟ از چه روشی می‌توان بدون دردسر و با کم‌ترین هزینه از خلافی استعلام گرفت؟ این کار از چه رو اهمیت دارد؟ سریع‌ترین روش برای استعلام خلافی کدام است؟

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۴ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

هر رانندهای بهصورت خواسته یا ناخواسته احتمال دارد که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده و جریمه شود. در این زمان جریمههایی برای او صادر خواهد شد که برخی از آنها باید در زمانی مشخص پرداخت شوند. در غیر این صورت احتمال دو برابر شدن جریمه وجود دارد.

از دیرکرد خلافی که بگذریم باید گفت بهطور کلی پرداخت خلافی در کوتاهترین زمان اهمیت زیادی دارد. برای این منظور باید از روشهایی استفاده کنید که سریع و امن هستند و باعث اتلاف وقتشما نمیشوند. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

آشنایی با سرویس استعلام خلافی خودرو

خلافی خودرو در واقع جریمههایی هستند که بهواسطه عدم رعایت قوانین روی پلاک خودرو اعمال میشوند. انواع مختلفی از جریمه وجود دارد که هر کدام بهروشی خاص برای راننده ارسال خواهند شد.

انبوه این جریمهها میتواند شرایط پرداخت را برای راننده دشوار کند و یا حتی باعث توقیف خودرو شود. به همین دلیل نیز افراد باید در شرایط مختلف از خلافی خودرو  استعلام بگیرند تا در زمان مناسب بتوانند تمام یا حداقل بخشی از این مبلغ را تسویه کنند.

استعلام خلافی خودرو با کد ملی یکی از روشهای کاربردی است که افراد میتوانند بدون در دست داشتن قبض جریمه، خلافی خود را پرداخت کنند. بهطور کلی روشهای مختلفی برای استعلام وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا میشویم.

انواع روش‌های استعلام خلافی با کد ملی

بهطور کلی 2 مسیر بر سر راه شما وجود دارد که شامل مراجعه حضوری و استفاده از روش‌های آنلاین است. حال شما باید تصمیم بگیرید برای استعلام خلافی از کدام روش استفاده میکنید. این موارد را در ادامه شرح میدهیم.

استعلام خلافی به روش حضوری

روشهای حضوری از سالهای بسیار دور برای انجام فرایندهای مختلف همواره کمککننده بودهاند. اما درحالحاضر کمتر کسی ترجیح میدهد وقت خود را برای رسیدن به دفاتر پلیس+10 یا پیشخوان دولت تلف کند. ضمن اینکه در روزهای شلوغ افراد باید مدت طولانی نیز در صف بمانند. پس این راهکار گزینه مناسبی بهحساب نمیآید و باید روش دیگری انتخاب کنیم.

استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو با کد ملی بصورت آنلاین

موبایل هوشمندی که در دست دارید بسیار کاربردی است و علاوهبر برقراری تماس یا ارسال پیامک میتوانید برای انجام فرآیندهای مختلف از آن استفاده کنید. از فرآیندهای مهمی که با کمک موبایل میتوان آنها را انجام داد، استعلام خلافی با کد ملی است.

این روش که جایگزین مهمی برای روش حضوری استعلام خلافیبهحساب میآید، به شما کمک میکند تنها در عرض چند دقیقه و با وارد کردن اطلاعات مختصر، از میزان جریمه خودرو خود اطلاع یابید.

اما چگونه میتوان با استفاده از موبایل از میزان خلافی آگاه شد؟ برای این منظور نیز روشهای مختلفی وجود دارد که بهترین آنها نصب اپلیکیشن تاپ یا استفاده از سرویس خلافی سایت تاپاست. تاپ بهعنوان مرجع استعلام و پرداخت خلافی شناخته میشود.

نصب تاپ برای استعلام خلافی خودرو با کد ملی

سوپراپلیکیشن تاپ بیش از 100 سرویس کاربردی و مهم دارد. اما دلیلی که رانندگان را ملزم به نصب آن کرده امکان استعلام خلافی خودرو با کد ملی است. با این قابلیت دیگر لازم نیست افراد برای مدت طولانی در صفهای مراکز حضوری منتظر بمانند.

همچنین در این برنامه روشهای متنوعی برای استعلام خلافی وجود دارد تا افراد با احراز هویت بتوانند جزئیات هر جریمه را مشاهده و درصورت تمایل تنها یک یا چند مورد را پرداخت کنند.

این قابلیت بهخصوص زمانی اهمیت دارد که برخی خلافیها در دسته جریمههای شامل دیرکرد قرار میگیرند. یعنی عدم پرداخت آنها میتواند باعث 2 برابر شدن مبلغ جریمه شود.

بهطور کلی باید گفت تاپ مرجعی برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن است. اگر بهدنبال روشی آسان برای استعلام خلافی هستید نصب این برنامه را فراموش نکنید. چراکه در تاپ سرویسهای متنوع دیگری نیز برای شما وجود دارد.

همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت تاپ به آدرس https://top.ir/ و استفاده از سرویس خلافی آن، بدون نصب اپلیکیشن جریمه‌های خود را پرداخت کنید.

معرفی کاربردیترین سرویسهای تاپ

سوپراپلیکیشن تاپ در زمینههای مختلفی به افراد کمک میکند. در این برنامه میتوانید به سرویسهای متنوع مالی و غیرمالی دسترسی داشته باشید. از مهمترین این موارد میتوان به خدمات زیر اشاره کرد:

پرداخت عوارضی
بیمه بدنه
بیمه شخص ثالث
استعلام پلاک فعال
کارواش در محل
تعمیر خودرو در محل
دریافت مشاوره یا رزرو نوبت از پزشک
دریافت مشاوره یا رزرو نوبت از روانپزشک
خرید شارژ
خرید بسته اینترنت
کارت به کارت
مشاهده گردش حساب
مشاهده موجودی
خرید بلیط اماکن گردشگری
خرید بلیط اتوبوس، هواپیما و قطار
رزرو هتل
رزرو تورهای گردشگری
پرداخت قبوض

جمع‌بندی: برای استعلام خلافی خودرو با کد ملی میتوانید به دفاتر حضوری مراجعه کنید اما با توجه به اتلاف وقت این روش بههیچوجه توصیه نمیشود. بهترین راه برای استعلام و پرداخت خلافی استفاده از روش‌های آنلاین است. با نصب اپلیکیشن تاپ روی تلفن همراه یا مراجعه به سایت تاپ میتوانید در کوتاهترین زمان نسبت به مبلغ جریمه اطلاع یابید و آن را تسویه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی