پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اکستریم

پر طمطراق! / بررسی فنی اکستریم VX و TXL در پیست اتومبیلرانی سرزمین ایرانیان

اکستریم نام برند تازه مدیران خودرو است که در  رده پریمیوم عرضه می شود در شرکت چری چین، با نام اکسید شناخته می شود.

javankhodro
یکشنبه - ۵ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

روز گذشته فرصتی در اختیار خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو قرار داده شد تا جدیدترین محصولات برند اکستریم یعنی TXL و VX را در پیست اتومبیلرانی آیلند (سرزمین ایرانیان) برانند و قابلیت آنها را محک بزنند.

اکستریم VX

شاسی بلند یا کراس اوور بزرگ اکستریم که طراحی جذابی دارد و داخل کابین آن شاید شما را شوکه کند. تمام فضای داشبورد آن از راست تا چپ توسط مانیتور پوشیده شده و تمام اجزای کنترلی آن روی مانیتورها تعبیه شده است. فرمان Dکات همراه با دسته دنده پشت فرمان، ترمز دستی در سمت چپ در کنار دکمه های کنترلی دیگر، کمی خرق عادت به حساب می آید اما به زودی به آنها عادت می کنید!

اکستریم VX

VX از یک موتور 2 لیتری توربو شارژ 261 اسب بخاری بهره می برد که می تواند 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند و با یک گیربکس 8 سرعته بسیار با کیفیت به هر 4 چرخ منتقل کند. VX با توجه به ابعاد و فاصله محورها، در پیچ های تند پیست اندکی دچار کم فرمانی می شد و ESP آن به طور کامل غیر فعال نمی شد، اما با این حال رانندگی بسیار نرم و مناسب شهر و آفرود در اختیار راننده قرار می دهد

اکستریم VX

اکستریم VX به امکاناتی همچون اسپیکر برای پخش صوت، ورود و استارت بدون کلید، دوربین‌ ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر بی‌ سیم (وایرلس)، تنظیم برقی صندلی‌ های عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیق‌ پذیر، رانندگی نیمه‌ خودران، رادار خطی و رادار نقطه کور، نوربالای خودکار، ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، رادار تابلوخوان، تنظیم حالت رانندگی، صندلی های برقی جلو، آینه الکتروکرومیک، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، تریم چرم داخلی و… مجهز است.

اکستریم VX

باید گفت این شاسی بلند لوکس چند پله بالاتر از فونیکس تیگو8 پرومکس قرار می گیرد که البته بهای پرداختی برای خرید آن هم متفاوت است.

اکستریم TXL

اکستریم TXL دومین کراس اوور این برند است که به زودی روانه بازار خواهد شد. TXL از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور بهره می برد که بر خلاف محصولات امروزی یک گیربکس 8 سرعته AT ساخت آیسین دارد. توان این موتور به هر دو محور منتقل می شود و TXL هم در واقع یک خودروی چهارچرخ محرک یا AWD به حساب می آید.

اکستریم TXL

طراحی بدنه این خودرو مطابق با سلیقه جوانان است و اجزا در هماهنگی کامل با هم هستند. فضای داخل کابین متفاوت به نظر می رسد، کنسول میانی شیب دار و نسبتا پهن همراه با 3 المان دایره ای بزرگ در وسط کنسول، کالا فضایی اسپرت و جذاب به راننده القا می کند. جالب اینجاست که این امتداد کنسول تا نزدیکی های زانوی سرنشینان جلو هم آمده و همین باعث اسپرت تر شدن فضای داخل کابین شده است. کلستر یا صفحه آمپر بزرگ نیز این مجموعه را کامل می کند.

اکستریم TXL

TXL نسبت به VX هندلینگ بهتری دارد، چرا که فاصله محور ها کمتر است و وزن کمتری دارد. این خودرو سر پیچ های تند و تیز پست سرزمین ایرانیان عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت ، ESP کمی دیرتر وارد مدار می شود و بعد از نجات خودرو از Over Steer یا Under Steer به سرعت از مدار خارج می شود تا کمتر جلوی شتاب مجدد خودرو را بگیرد. TXL دارای 6 مود رانندگی است، اگر مود اسپرت را انتخاب کنید و تعویض دنده ها را از طریق شیفترهای پشت فرمان انجام دهید، رانندگی هیجانی تری را تجربه می کنید.

اکستریم TXL

این خودرو دارای تجهیزاتی همچون دو نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی منحنی شکل روی داشبورد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف پانورامیک، سنسور نور و باران، صندلی های برقی جلو، گرمکن و سردکن و ماساژور صندلی های جلو، نورپردازی داخل کابین، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت هوشمند، صندوق عقب برقی با سنسور ریموت، فرمان پذیری صوتی، هد آپ دیسپلی، سیستم صوتی پریمیوم با اندروید اتو و اپل کار پلی، مدهای رانندگی مختلف و … است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی