پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

شکست طرح واردات خودروهای کارکرده؟!

طبق گزارش‌های منتشر شده، طرح واردات خودروهای کارکرده شکست خورده است.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۶ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار گزارشی، ادعا کرد که طرح واردات خودروهای کارکرده شکست خورده است. مدت‌هاست که همه منتظر ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم و اجرای این طرح هستیم، اما بنا بر شنیده‌ها از واردکنندگان و همچنین اظهارات اخیری که وزیر صمت داشته، به‌نظر می‌رسد باید با این طرح خداحافظی کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت، چند روز پیش در جدیدترین مصاحبه خود به چالش‌های ارزی واردات خودرو دست دوم اشاره کرده بود.

از سوی دیگر، برخی از فعالان عرصه واردات و شرکت‌های واردکننده خودرو نیز معتقد هستند که مسئولان از اجرای این طرح منصرف شده‌اند. گفته می‌شود سیاست‌گذاران بر این باور هستند که طرح واردات خودروهای دست دوم از جنبه‌های مختلف و به‌خصوص در بحث ارائه خدمات پس از فروش، از پختگی لازم برخوردار نیست.

یکی از فعالان عرصه واردات خودرو می‌گوید مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به این نتیجه رسیده‌اند که طرح واردات خودروهای کارکرده پختگی لازم را ندارد و به همین دلیل، ابلاغ آیین‌نامه مذکور را به تاخیر انداخته‌اند. با این اوصاف و آنطور که از شواهد برمی‌آید، نمی‌توانیم حداقل تا پایان امسال شاهد به سرانجام رسیدن آیین نامه واردات ماشین های دست دوم باشیم. به‌نظر می‌رسد دولت هم از ارسال الحاقیه قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس پشیمان شده و دولتمردان بر این باور هستند که مدیریت چنین طرحی، به‌خصوص از نظر ارائه خدمات پس از فروش، مشکلات و دردسرهای زیادی دارد.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش خود مدعی شده که چالش‌های تامین ارز و مشکل خدمات پس از فروش، اصلی‌ترین دلایلی هستند که باعث شده‌اند ابلاغ این آیین‌نامه تاکنون به تاخیر بیفتد و شاید به کلی شاهد منتفی شدن آن باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی