پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت دائمی نیست

رییس مرکز صدور گواهینامه راهور گفت: طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت دائمی نیست و از شهروندان درخواست می‌شود تا برای دریافت گواهینامه خود هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۷ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور درباره طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت گفت: اجرای طرح اخذ گواهینامه آسان و یک روزه موتورسیکلت که از هفته فراجا در مهرماه اعلام شده همچنان در حال اجرا است.

وی افزود: اخذ گواهینامه آسان و یک روزه در 17 استان کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، تهران، سمنان، تبریز، زنجان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مرکزی، ویژه غرب، ایلام و کردستان در حال اجرا است که تلاش‌ها برای تعمیم و اجرای سراسری آن به کل کشور در حال انجام است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور گفت: 12 میلیون موتور سیکلت سوار داریم که 6 میلیون و 800 هزار نفر از آنها فاقد گواهینامه هستند. این طرح برای این است که کسانی موتور سیکلت دارند و فاقد گواهی نامه هستند در این طرح گواهینامه دار شوند.

سرهنگ کرمی اسد بیان داشت: هزینه دریافت گواهینامه در این طرح یک سوم شده است و موتورسیکلت سواران می‌توانند تنها با پرداخت 570 هزار تومان گواهینامه دریافت کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور گفت: 44 هزار و 272 نفر متقاضی در مراحل مختلف دریافت گواهینامه هستند و همچنین 26 هزار و 45 نفر از موتورسیکلت سواران گواهینامه را دریافت کرده‌اند.

وی با عنوان اینکه بیشترین تعداد متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت از استان تهران است، گفت: 9 هزار نفر متقاضی از استان تهران در انتظار نوبت‌اند.

سرهنگ کرمی اسد بیان داشت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت iranianmotorco.ir و یا با جست‌وجوی عنوان «آموزش موتورسیکلت ایرانیان» ثبت نام خود را انجام دهند و پس از احراز هویت به صورت هوشمند انجام می‌شود؛ متقاضی در این مرحله پس انتخاب استان برای دریافت خدمات آموزشگاه را انتخاب کند که پس از انتخاب به صورت سیستم به درگاه بانکی ارجاع داده می‌شوند.که بعد از طی مراحل تاریخ و ساعت مراجعه برای متقاضی نمایش داده می‌شود.

وی گفت: هنگام مراجعه سلامت جسمانی افراد توسط پزشک مربوطه کنترل می‌شود و همچنین 2 آزمون نظری و عملی اخذ می‌شود و که پس از قبولی در آزمون نظری می‌توانند در آزمون عملی شرکت کنند که تمام این مراحل دریک روز انجام می‌شود.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور در پایان گفت: از شهروندان درخواست می‌شود تا برای دریافت گواهینامه خود هر چه سریع‌تر اقدام کنند و از این طرح آسان سازی دریافت گواهینامه یک روزه استفاده کنند زیرا این طرح دائمی نیست.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی