پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس برقی

آغاز توليد انبوه اتوبوس برقی ايران خودرو ديزل

خط توليد انبوه اتوبوس برقي ايران خودرو ديزل طي مراسمي با حضور وزير صمت و اصحاب رسانه رسما آغاز به كار كرد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۷ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

در اين مراسم علي مردان عظيمي فشي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به اين كه كشور تا به امروز حدود يك ميليارد دلار سوخت وارد كرده است گفت: خروج اين حجم ارز از كشور قطعا اشتباه است و آسيب هاي ديگري مثل آلودگي هوا هم دارد.

اتوبوس برقی

وی ادامه داد: سياست دولت در حوزه خودروهاي برقي در واقع سياست كلاني است كه بايد همه دستگاه ها به آن كمك كنند. اگر از اين سياست كوتاه بيايم در مرگ تك تك افرادي كه بر اثر آلودگي اتفاق مي افتد همه مسئول هستيم.

وی با اشاره به بازگشت سرمايه در حوزه خودروهاي برقي گفت: هر قدر دولت در اين بخش هزينه كند در كمتر از ٥ سال به كشور باز مي گردد. ضمن اين كه تاراي هيبريدي ما تا ٤٠ درصد پيشرفت داشته و معاونت فناوري رياست جمعوري آن را تاييد كرده است.

عظيمي گفت: اميدواريم در كمتر از يك و نيم سال آينده و همكاري مپنا براي شارژرهاي برقي توليد انلوه تاراي برقي آغاز شود.

اتوبوس برقی

مديرعامل ايران خودرو گفت: قراردادي با يك شركت چيني طراح داريم كه له صورت مشترك محصولات جديد برقي و بنزيني را طراحي و توليد خواهيم كرد و دامنه خودروهاي برقي و هيبريدي ايران خودرو در آينده گسترش خواهد يافت.

جواد توسلي مهر مديرعامل ايران خودرو ديزل نيز با اشاره به اين كه به دليل شرايط خاص كسب و كار در كشور ما تمركز را روي توانمندي داخلي گذاشته ايم.

وی ادامه داد: توليد در ايران خودرو ديزل در سال گذشته از ركورد تاريخ اين شركت كه البته همراه با واردات در سال هاي قبل بوده است، عبور كرد و در حالي كه بيش از ٦ هزار ميليارد تومان زيان انباشته داشتيم امروز به همين ميزان سود انباشته داريم.

وی تصريح كرد: بيش از ٩٠ درصد از بدهي شركت تا به امروز پرداخت شده است و سهامداران كلان و خرد به حمدالله در سه مجمع گذشته رضايت كامل از عملكرد ايران خودرو ديزل داشته اند. خوشبختانه سطح رضايت پرسنل هم بهبود يافته است و حتي در سال آينده تا ١٠٠٠ نفر جذب نيرو خواهيم داشت.

مديرعامل ايران خودرو ديزل تصريح كرد: امروز قطعه سازان همكار با ما نيز رضايت كافي دارند و پرداخت هاي مالي به آنها نيز به موفع انجام مي شود. همچنين امروز خوشبختانه ٣٣ درصد از سهم بازار متعلق به ماست.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات به روسيه و آلمان صادرات قطعات داريم و سالن هاي جديدي نيز براي توليد در حال احداث هستيم. در همكاري با شريكان خارجي يك سرط داريم كه آن هم دست كم ٤٠ درصد داخلي سازي در ابتداي پروژه است.

اتوبوس برقی

عباس علي آبادي وزير صمت در اين مراسم با اشاره به اين كه خودروي برقي بهترين راه حمل و نقل است گفت: در نروژ بيش از ٨٥ درصد از خودروها برقي شده اند و بهترين روش براي حفظ محيط زيست هم همين روش است.

وی تصريح كرد: روند برقي سازي هودروها در ايران به سد استاندارد خورد و با ورود ريس جمهور محترم به اين موضوع و همكاري استاندارد مشكل حل شد و امروز دو اتوبرس ساز برقي داريم كه اميدواريم در سال آينده خودروهاي برقي با تيراژ اقتصادي توليد شوند.

وزير صمت افزود: ساخت داخل بسيار مهم است چون شغل ايجاد مي كند اما نيازمند فناري است. من امروز نگران خودروهاي برقي نيستم چون اين مهم راه افتاده است و بايد به سمت خودروهاي هوشمند برويم.

وی ادامه داد: ما به مردم نويد خودروهاي هوشمند را مي دهيم كه مي توانند ايمن در جاده ها را افزايش دهند.از اين رو نيازمند حمايت هاي دستگاه هاي ديگر هستيم.

وی در پايان گفت: از ايران خودرو ديزل تشكر ميكنم كه در اين مسير حركت مي كند و به مردم اين اقدام مبارك را تبريك مي گويم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی