پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سهمیه بندی بنزین-کارت سوخت

قطع سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

بنا بر قانون مصوب جدید که اجرایی نیز شده، سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث قطع می‌شود.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

علیرضا احمدی فینی، سرپرست ستاد مدیریت سوخت در مورد قطع سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث توضیحاتی ارائه کرده است. بنا بر اظهارات سرپریت ستاد مدیریت سوخت، طرح مذکور اجرایی شده و البته فاز اول این طرح، مشمول خودروهای ناوگان حمل‌ونقل تجاری می‌شود و در فاز بعدی، خودروهای سواری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در اجرای این طرح، پیامکی از طرف ستاد مدیریت سوخت برای مالک خودروی فاقد بیمه شخص ثالث، فرستاده می‌شود. در صورتی که مالک خودرو پس از مدت مقرر شده نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خود اقدام نکند، وی را از دو حق سهمیه گازوئیل و حق دریافت کارت سوخت، محروم می‌کنند.

به‌گفته سرپرست این ستاد، این طرح در راستای مدیریت سوخت و اجرای ماده ۲۸ قانون بیمه شخص ثالث انجام می‌گیرد. وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که در پیامک ارسالی به مالک خودرو، یک مدت زمان مقرر شده‌ای را برای تمدید بیمه‌نامه در نظر گرفته‌اند تا اگر راننده، تمدید بیمه خودروی خود را فراموش کرده بود، بتواند با تمدید بیمه‌نامه از قطع سهمیه سوخت خود جلوگیری کند. وی اعطای این مهلت زمانی را در اجرای قانون بیمه شخص ثالث موثر دانست.

جزئیات قانون سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

بنا بر ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، خودروهایی که در صنعت حمل‌ونقل تجاری در حال استفاده هستند، بایستی بیمه شخص ثالث داشته باشند. طبق همین قانون، در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث، مالک خودرو حق دریافت کارت سوخت را نداشته و سهمیه بنزین ایشان نیز حذف می‌شود. در مرحله اول اجرای این قانون، ستاد مدیریت سوخت اقدام به بررسی وضعیت بیمه‌ای خودروهای نفت گازسوز کرده است؛ چرا که سهمیه این خودروها از باقی خودروها بیشتر است.

این طرح از حدود یک ماه پیش آغاز شده و ارسال پیامک به مالکان خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث ادامه دارد. همچنین این مالکان در صورت مراجعه به جایگاه‌های سوخت، با وارد کردن کارت سوخت خود پیام هشداری را مشاهده خواهند کرد.

به‌گفته سرپرست ستاد میدریت سوخت، تاکنون بیش از پنجاه هزار خودروی سنگین و نیمه‌سنگین که بیمه شخص ثالث را نداشتند، شناسایی شده است. مالکان این خودروها نیز پس از دریافت پیامک، اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث خودروی خود کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی