پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین-پمپ بنزین

۱۰۰ درصد جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت متصل شدند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند، گفت: از ۴ هزار و ۳۰۵ جایگاه عرضه سوخت فعال در کشور، ۴ هزار و ۲۱۳ جایگاه عملیاتی شده‌اند.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۳ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

جعفر سالاری‌نسب اظهار کرد: البته ممکن است هنوز در معدودی از جایگاه‌ها در سطح کشور به دلیل تعمیرات نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری و دیگر موارد مربوط به خود جایگاه‌ها، مشکلاتی وجود داشته باشد، اما عملیات اتصال جایگاه‌های عرضه سوخت به سامانه هوشمند سوخت تکمیل شده است و این نواقص احتمالی نیز بخشی از فرآیند تکمیلی و طبیعی عملیات رفع اختلال است که به زودی حل خواهد شد، اما هم‌اکنون در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور امکان عرضه سوخت سهمیه‌ای از طریق سامانه هوشمند سوخت ممکن است.

وی تأکید کرد: در نخستین ساعت‌های پس از به وجود آمدن این اختلال در روز دوشنبه، 27 آذر ماه به سرعت کمیته بحران را تشکیل دادیم و نخستین اقدام عملیات بای‌پس تمامی جایگاه‌های سوخت بود که بتوانند سوخت را عرضه کنند که این هدف تا ساعت 9 شب همان روز به‌سرعت در همه جایگاه‌ها رفع شد و گام دوم اتصال جایگاه‌ها به سامانه برای عرضه بنزین سهمیه‌ای بود که به سرعت در دستور کار قرار گرفت و با حضور بیش از 800 تیم عملیاتی تا پایان روز سه‌شنبه (28 آذرماه) نزدیک به 90 درصد جایگاه‌ها به سامانه متصل شدند و این آمار هم‌اکنون به بیش از 96 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: در منطقه تهران 330 جایگاه عرضه سوخت فعال است که از این تعداد بیش از 97 درصد جایگاه‌ها (معادل 317 جایگاه) در مدار سوخت‌رسانی از طریق سامانه هوشمند سوخت قرار گرفته است.

سالاری‌نسب همچنین با اشاره به شارژ سهمیه بنزین دی ماه خودروها و موتورسیکلت‌های شخصی و سهمیه گازوئیل بخش حمل‌ونقل طبق روال ماه‌های گذشته گفت: بخشی از شلوغی جایگاه‌ها در روزهای گذشته مربوط به استفاده از سهمیه ماه جدید است، اما هموطنان در روزهای آینده فرصت دارند تا در نوبت‌های متعدد برای استفاده از سهمیه خود اقدام کنند.

طبق اعلام وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به هر حال ممکن است برخی از جایگاه‌ها به دلیل سرویس‌های عملیاتی، تعمیرات و دیگر موارد وارد سرویس نشده باشند، اما هیچ جایگاهی به علت اختلال سامانه هوشمند سوخت از سرویس خارج نیست.

سالاری‌نسب افزود: خوشبختانه رضایت مردم فراهم شده است و عملیات سوختگیری طبق روال عادی در جایگاه‌های مناطق سی‌وهفت گانه سراسر کشور در حال انجام است و ازدحام و شلوغی در جایگاه‌ها وجود ندارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی