پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جاده-وضعیت راه ها

افزایش ۹ درصدی تردد وسایل نقلیه بین استانی در آذرماه ۱۴۰۲

بر اساس آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد وسایل نقلیه بین استانی در آذرماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۱۲ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با ارائه گزارش تحلیلی وضعیت تردد جاده‌های کشور در آذرماه ۱۴۰۲ بر اساس عملکرد سامانه‌های هوشمند، از تردد ۶۲ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۱۸۷ وسیله نقلیه در تردد بین استانی خبر داد که این آمار در مقایسه با آذرماه سال گذشته افزایش ۹ درصدی داشته است.

وی افزود: متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک نیز در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده افزایش سفرها طی امسال است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راهها متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در آذرماه امسال در مقایسه با آبان ۱۴۰۲، از کاهش ۳ درصدی خبر می‌دهد.
وی افزود: همچنین در روز ۲۹ آذر با تردد ۲ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۸ تردد، بیشترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در آذرماه ۱۴۰۲ ثبت و در روز ۶ آذر نیز با تردد یک میلیون و ۹۱۵ هزار و ۵۵۲ تردد، کمترین سهم تردد بین استانی وسایل نقلیه در این ماه انجام شده است.

فخاران خاطرنشان کرد: استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان به ترتیب با ۳۰، ۲۸ و ۲۷ درصد بیشترین افزایش تردد ورود و خروج و استان‌های زنجان، مرکزی و گلستان نیز به ترتیب با ۹-، ۸- و ۵- درصد بیشترین سهم کاهش تردد ورود و خروج در آذرماه را داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی