پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طبق رتبه بندی گروه رسانه های گزارش بازار، فونیکس تیگو۸ پرومکس رتبه اول کلاس بیزینس شد

مقایسه و انتخاب بین ۵ خودروی فونیکس تیگو8 پرومکس، سوبا M4، فیدلیتی و دیگنیتی پرستیژ و هایما 8S صورت گرفته و رتبه بندی طبق معیارهای کارشناسی و نظر مخاطبان صورت گرفته است.

javankhodro
یکشنبه - ۱۷ دی ۱۴۰۲

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو؛


طی چند سال اخیر
بر بازار ایران شرایطی حاکم شده که سلیقه افراد بیشتر به سوی خرید خودروهای شاسی بلند رفته است. با توجه به محدودیت هایی که در بازار ایران اعمال شده حالا در گزینه صفر کیلومتر تنها انتخاب ممکن، خودروهای کراس اوور هستند. در این سالها برای تأمین نظر مشتریان خاص تر بازار ایران، خودورسازان به سمت تولید ژانر جدیدی از خودرو های کراس اوور لوکس، پر آپشن، جذاب و با توان خروجی جالب توجه رفته اند. این شاخه از خودروهای لوکس در واقع به عنوان کلاس بیزینس در خودروها شناخته می‌شوند و برای آن انتخاب های مختلفی در بازار وجود دارد.

مدتی قبل شرایطی دست داد تا طبق درخواست مخاطبین مجله تخت گاز، گزارش بازار و جوان خودرو، مقایسه ۵ خودروی مختلف از کلاس شاسی بلندهای بیزینس را انجام بدهیم. برای این کار طبق نظر سنجی انجام شده از بین مخاطبین،خودروهای فونیکس تیگو8 پرومکس، سوبا M4، فیدلیتی و دیگنیتی پرستیژ و هایما 8S به عنوان پرچم داران خودروسازان مختلف انتخاب شدند. این مقایسه از جهات مختلف انجام شد و ابعاد مختلفی که ممکن بود برای مخاطبین بازار هدف این خودروها مهم و جالب توجه باشد در هر پنج خودرو مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

برای این بررسی هر ۵ خودرو از نظر طراحی خارجی و جذابیت بصری، میزان امکانات و آپشنها، کیفیت متریال مصرفی داخل اتاق خودرو، کیفیت فنی خودرو، کیفیت مونتاژ نهایی و به اصطلاح Fit & Finish، طراحی داخلی خودرو، قوای محرکه، سیستم انتقال قدرت، توانایی های حرکتی و در نهایت لذت رانندگی مورد نقد و تحلیل قرار گرفتند. البته یک آیتم مهم‌ دیگر‌ هم‌ در انتخاب دخیل بوده، آن هم جایگاه برند و انتقال حس لوکس بودن است.

این بررسی توسط هیئت تحریریه این مجموعه و با عطف به نظر مخاطبان طی ۶ ماه اخیر صورت گرفته است.

تیگو۸ پرومکس

در نهایت پس از بررسی های انجام شده توسط تیم فنی و کارشناسی این مجموعه رسانه ای، بین ۵ گزینه فوق از جهات مختلف و به صورت برایند نظر کارشناسان این نتیجه حاصل شد که فونیکس تیگو 8 پرومکس در بازار کراس اوورهای کلاس بیزینس یکی از بهترین و بهینه ترین انتخاب های موجود در بازار فعلی ایران است و به راحتی می تواند نیازهای ویژه خریداران خود که عموماً افراد دهکهای بالایی جامعه هستند را برآورده سازد.

البته به زودی این تست و بررسی در قالب های مختلف منتشر خواهد شد اما به بهانه نتیجه نهایی حاصل، برآن شدیم تا به یک معرفی اجمالی از مشخصات و امکانات تیگو8 پرومکس که به جرأت می توان آن را لوکس ترین خودروی مونتاژی حال حاضر بازار دانست بپردازیم.

تیگو۸ پرومکس

در طراحی بیرونی اولین چیزی که توجه شمارا جلب خواهد کرد ابعاد نسبتاً بزرگ خودرو است. چراکه تیگو 8 پرومکس با طول 4722 میلیمتر و عرض 1860 میلیمتر از خودرویی مانند تویوتا پرادو چهاردر سری J120، در طول 7 میلیمتر بزرگ تر و در عرض تنها 5 میلیمتر کم عرض تر است و این اعداد نمایانگر آنست که واقعا با یکی از خودروهای بزرگ بازار داخل کشور روبرو هستیم. طراح خودرو سعی کرده است در عین حال که به طراحی جعبه ای پایبند است هر جا که امکان دارد حجم هایی ایجاد کند تا چهره ای پر طمطراق برای این کراس اوور جسور چینی بوجود آورد.

در نمای جلو علاوه بر چراغ ها که از تکنولوژی ال ای دی بهره می برند، وجود یک جلوپنجره بزرگ و حجیم که با زبان جدید طراحی گروه چری و به شکل کهکشانی طراحی شده مواجه خواهیم بود و در عین حال که منتقدانی نسبت به آن وجود دارد باید پذیرفت که واقعا چشم گیر و زیباست. البته نقد اصلی به این جلو پنجره صرفاً از اینجا نشأت می گیرد که به نظر می رسد از محل قرار گیری سپرها جلوتر است و احتمالا قبل از سپر وارد برخورد می شود اما باید بدانیم این یک شیوه طراحی است که در آن خود جلو پنجره بخشی از سپر است و مجزا از آن نیست و این طرح از سوپر اسپرت هایی مانند مازراتی و بوگاتی آغاز شد و حالا در ژانرهای دیگر خودرویی نیز دیده می شود.

تیگو۸ پرومکس

در نمای کنار یکی از نکات مثبت طراحی تیگو 8 پرو مکس رینگ های 19 اینچی آن است که بر خلاف عموم طراحی کراس آورها، در این خودرو واقعا ابعاد رینگ با ابعاد خودرو تناسب دارد. وجود قطعات کرومی در کنار قطعات پلاستیکی مشکی که معمولا در خودروهای این کلاس دیده می شود در تیگو 8 پرومکس هم به گونه ای هارمونیک و متناسب با طراحی باقی بخش های خودرو وجود دارد.

مخاطبان عنوان کرده اند که نمای عقب تیگو 8 پرومکس یکی از نقاط قوت طراحی این خودرو است. چراغ های ال ای دی که از یک طلق شفاف بهره می برند تا به راحتی بتوانید گرفیک قابل قبول آنها را ببینید به همراه خروجی اگزوز دوبل در طرفین سپر، چهره ای اسپرت و در عین حال جنتلمن را برای نمای عقب تیگو 8 پرومکس به ارمغان آورده است.

داخل خودرو در عین حال که با طراحی به روز روبرو هستیم اما پیش از آنکه زیبایی یا چشم نوازی آن احساس شود ارگونومیک بودن طراحی احساس می شود. تقریباً همه چیز مهندسی و فکر شده طراحی شده است. به واقع این چینی پر مدعا را باید به لحاظ کیفی و طراحی مهندسی، یک از نزدیک ترین خودروهای مونتاژی بازار ایران به کیفیت روز خودروهای کره ای دانست.

تیگو ۸ پرومکس

در لیست آپشنها و امکانات علاوه بر تمامی آپشنهایی که در همه خودروهای مونتاژی پرچمدار، ملاحظه می کنیم می توان مواردی چون سیستم خودران سطح 3، لیست بلند بالایی از رادارهای مختلف، تهویه مجزا برای ردیف دوم و فن مجزا(امکان تنظیم شدت باد) برای ردیف سوم، صندلی برقی برای راننده و سرنشین (8 و 6 حالته)، گرمکن برای صندلی های جلو و عقب، شارژر وایرلس، سقف پانورامیک با سانروف، رکاب برقی و بسیاری موارد دیگر را ذکر کرد که همین امر این ققنوس جنتلمن را به پر آپشن ترین خودروی مونتاژی فعلی بازار بدل می نماید.

تیگو ۸ پرومکس

اما نقطه قوت اصلی تیگو 8 پرومکس درواقع قوای محرکه آن است. یک موتور 2 لیتری توربو GDI با توان خروجی 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتون متر به راحتی می تواند جثه 1712 کیلوگرمی خودرو را در حدود ۷.۱ ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این قدرت از طریق یک گیرباکس 7 سرعته دو کلاچه تر با کنترل الکترونیکی به هر چهار چرخ منتقل می گردد. لذا این خودرو بر خلاف آنچه تا به امروز از چینی ها در ذهن داشتیم صرفاً ظاهر زیبا با لیستی بلند بالا از آپشن نیست، بلکه به راحتی می تواند روی جاده بسیاری از رقبا را به چالش جدی بکشاند.

در کل باید گفت اگر در بازار امروز به دنبال یک خودروی صفر کیلومتر پر آپشن، جذاب، جا دار، و با قوای محرکه توانمند می گردید شاید انتخاب های مختلفی پیش رو داشته باشید اما اگر به عنوان یک فرد که شاخص بودن برند و انتقال حس لوکس‌ بودن برای شما مهم است، و نیز اگر به دنبال خودرویی می گردید که بتوان به آن با احترام نگاه کرد احتمالاً این پسر شیک پوش فونیکس اولین انتخاب شما خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی