پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاماری ایما HEV رونمایی شد / مشخصات + تصاویر

امشب با حضور اصحاب رسانه و در نمایشگاه شهر آفتاب، آرین پارس موتور از جدیدترین محصول خود، یعنی لاماری ایما HEV رونمایی کرد. خودرویی که علاوه بر تمایز نسبی در نمای ظاهری نسبت به لاماری ایما و ایما ایکس، چیدمان قوای فنی متفاوتی نیز دارد. لاماری ایما HEV از یک پیشرانه بنزینی و یک الکتروموتور […]

مهدی درفشی
جمعه - ۲۹ دی ۱۴۰۲

امشب با حضور اصحاب رسانه و در نمایشگاه شهر آفتاب، آرین پارس موتور از جدیدترین محصول خود، یعنی لاماری ایما HEV رونمایی کرد. خودرویی که علاوه بر تمایز نسبی در نمای ظاهری نسبت به لاماری ایما و ایما ایکس، چیدمان قوای فنی متفاوتی نیز دارد. لاماری ایما HEV از یک پیشرانه بنزینی و یک الکتروموتور بهره می‌برد. پیشرانه بنزینی لاماری ایما هیبریدی از نوع چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو است و قدرتی بالغ بر 168 اسب بخار تولید می‌کند.

 

الکتروموتور به کار رفته در این کراس اوور نیز که با کد فنی DHT-300 شناخته می‌شود، دارای سیم پیچی تخت و سیستم خنک کاری روغنی است و 174 اسب بخار قدرت دارد. ترکیب این دو موتور، سبب می‌شود تا لاماری ایما HEV شتاب صفر تا 100 را ظرف مدت 7.8 ثانیه ثبت کند. همچنین میانگین مصرف سوخت این خودرو، حدود پنج لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش اعلام شده که به نوع خود، رقم درخور توجهی است. باید اشاره کرد که آرین پارس موتور برای باتری این خودرو، گارانتی هفت سال یا 160 هزار کیلومتر پیمایش را درنظر گرفته است.

تغییرات نمای ظاهری و کابین لاماری ایما هیبریدی نسبت به نسخه‌های بنزینی

در نمای جلو، طراحی سپر دستخوش تغییرات کامل شده و ظاهری تهاجمی به لاماری ایما HEV بخشیده است؛ همچنین در نمای جانبی نیز یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ به همراه زه کرومی اضافه شده. در نمای عقب هم مانند نمای جلو، شاهد تغییرات عمده‌ای در طراحی سپر هستیم. بدون شک اعمال چنین جزئیاتی در طراحی و نمای ظاهری لاماری ایما HEV، آن را نسبت به سایر نسخه‌ها متمایزتر می‌کند.

در مورد نمای داخلی لاماری ایما HEV نیز باید گفت که همانند نمای بیرونی، به طور کلی مشابه با لاماری ایما و ایما ایکس است؛ منتها در کابین لاماری ایما HEV برخی از المان‌ها و جزئیات تغییر کرده. به طور مثال، شاهد به کارگیری از رنگ سبر فسفری در دوخت صندلی‌ها و برخی از اجزای کابین هستیم. همانند لاماری ایما ایکس، روی داشبورد لاماری ایما HEV نیز نورپردازی کار شده است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

از لحاظ بهره‌وری از تجهیزات ایمنی و رفاهی، ایما HEV را می‌توان مجهزترین محصول لاماری دانست. در لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی آن، مواردی چون شش کیسه ایمنی هوا، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقاط کور، دوربین 360 درجه و … دیده می‌شود.

حالت‌های کاری لاماری ایما HEV

لاماری ایما HEV از سه حالت کاری EV Mode، Series Mode و Parallel Mode بهره می‌برد. در حالت EV Mode فقط الکتروموتور فعال است و پیشرانه بنزینی کار نمی‌کند. در حالت Series Mode پیشرانه بنزینی فعال است اما نیروی آن صرفا به باتری یا الکتروموتور منتقل می‌شود. در حالت Parallel Mode نیز هر دو موتور فعال بوده و نیروی آن‌ها توسط سیستم انتقال قدرت به محور جلو منتقل می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی