با گذشت کمتر از چند ماه از آغاز تولید رنو ساندرو نسل یک توسط شرکت پارس خودرو، این خودروساز ایرانی خبر از ساخت ساندرو استپ وی یا کراساوور داده است و گفته میشود که ساخت این خودرو مدتی است که آغاز شده است. ساندرو استپ وی با اندکی ارفاق همان رنو ساندرو معمولی است که تنها […]
ساندرو استپ وی با اندکی ارفاق همان رنو ساندرو معمولی است که تنها اندکی ارتفاع گرفته، ابعادش بزرگتر شده و اکنون در کلاس خودروهای شاسیبلند قرار دارد. استفاده از پلتفرم، شکل کلی بدنه و اتاق ساندرو هاچبک باعث شده تا علاوه بر کاهش هزینه نهایی خودرو، افرادی که به مدلهای کراساوور نیاز دارند و درعین ظاهر و مشخصات ساندرو هاچبک را میپسندند به سمت خرید این خودرو کشیده شوند.
ساندرو استپ وی همانند نسخه هاچبک از جلوپنجره افقی و چندردیفی سود میبرد که درکنار چراغهای بیضوی، جلوهای جذاب از این خودرو میسازد. استفاده از حاشیههای مشکی رنگ در سپر و زههای چرخها نیز باعث میشود تا نمونه سبک و هاچبک ساندرو با مدل استپ وی تفاوتهای ظاهری داشته باشد. ساندرو استپ وی باتوجه به ماهیت کراساوور بودن خود، از سطح زمین 175 میلیمتر فاصله دارد و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4024 و 1753 و 1544 میلیمتر است.
در داخل کابین، همانند نمای بیرونی، همهچیز مشابه ساندرو هاچبک است؛ کیسههوای راننده و سرنشین، تهویه مطبوع دستی، کنترلهای سیستمصوتی از زیر فرمان، قفل مرکزی، کامپیوتر سفری و پشتسری های تنظیم شونده از ویژگیهای قابل ذکر کابین ساندرو استپ وی است.
ساندرو استپ وی از پیشرانه K4M که در ساندرو هاچبک نیز موجود است بهره میبرد. این پیشرانه 4 سیلندر خطی، 1.6 لیتر حجم دارد و توانایی تولید 105 اسببخار و 140 نیوتنمتر گشتاور را دارد. ترمزهای دیسکی خنکشونده و کاسهای در عقب هم وظیفه کنترل و کاهش سرعت مدل استپ وی را به همراه سیستمهای کمکی ABS و EBD به عهده دارند.
ساندرو استپ وی قرار است با رنگبندی سفید، نقرهای، آبی و قرمز در بازه قیمتی جذاب 50 تا 55 میلیون تومان عرضه خواهد شد.
خوبه