پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا اپتیما جدید

درباره کیا اپتیما جدید بیشتر بدانید + جدول شرایط فروش (شهریور 95)

اطلس خودرو نماینده رسمی کیاموتورز در ایران، از ورود و عرضه کیا اپتیما جی.اف این شرکت به بازار خبر داد.  کیا اپتیما JF، محصول جدیدی است که اطلس خودرو فروش تیپ GT LINE این خودرو را با زمان تحویل ۳۰ روزه از طریق نمایندگان مجاز خود، در سراسر کشور آغاز کرده است. البته وارد کنندگان […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

اطلس خودرو نماینده رسمی کیاموتورز در ایران، از ورود و عرضه کیا اپتیما جی.اف این شرکت به بازار خبر داد.

 کیا اپتیما JF، محصول جدیدی است که اطلس خودرو فروش تیپ GT LINE این خودرو را با زمان تحویل ۳۰ روزه از طریق نمایندگان مجاز خود، در سراسر کشور آغاز کرده است. البته وارد کنندگان غیر رسمی پیش از این اقدام به عرضه این نسخه اپتیما در بازار کرده بودند.

اپتیما جدید را بهتر بشناسید:

اپتیما به عنوان سدان نیمه‌لوکس کیا، از همان اوایل حضور این برند در ایران، به عنوان یکی از محصولات استراتژیک کیا در بازار خودروهای وارداتی ایران شناخته می‌شد. نسل پیشین اپتیما محبوبیتی فراتر از انتظار در ایران به دست آورد و توانست عدم موفقیت نسل دوم را با فروشی عالی جبران کند. اپتیما به عنوان برادر دوقلو اما ناتنی هیوندای سوناتا شناخته می‌شود و این دو نه تنها در ایران، بلکه در کل دنیا با یکدیگر رقابتی تنگاتنگ دارند.

سومین نسل کیا اپتیما در سال‌های آخر حیاتش دستخوش تغییراتی جزیی در ظاهر شد. اما نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ جایی بود که کیا از چهارمین نسل سدان محبوبش، یعنی اپتیما JF پرده برداشت. اپتیما ۲۰۱۶ یکی از داغ‌ترین و جدیدترین خودروهای وارد شده به کشور است. با اینکه چند ماهی دیرتر از نسل جدید سوناتا به گود رقابت رسیده اما پیش‌بینی می‌شود حسابی برای سوناتا دردسر درست کند.
در نمای ظاهری، فرم کلی بدنه همان چیزی است که در مدل قبلی شاهد بودیم. اما تغییر فرم چراغ‌های جلو و عقب، فرم جدید سپرها، محل جدید قرارگیری پروژکتورهای جلو، جلو پنجره از نو طراحی شده، همگی مواردی هستند که اپتیما جدید را از مدل قبلی متمایز می‌کنند. حتی فرم لچکی عقب نیز تغییر کرده و آیینه‌های جانبی نیز به جهت هماهنگ شدن با ترکیب جدید، تغییر شکل داده‌اند. در طراحی جدید بدنه، تنها به تغییرات اینچنین بسنده نشده. ابعاد بدنه نیز نسبت به قبل تغییر کرده‌اند. به طور مثال، اپتیما JF ۱۰ میلی‌متر عریض‌تر از قبل شده و ۲۵ میلی‌متر نیز به فاصله بین دو محورش افزوده شده، تا فضای کابین جادارتر از قبل باشد. همچنین در ساخت بدنه از فولاد مقاوم استفاده شده تا بدنه محکم‌تر و قوی‌تر از قبل باشد.

با بازشدن در‌ها، چراغ‌های کوچک پشت دستگیره‌ها به سرنشینان خوشامد می‌گویند. اگر چندان ریزبین نباشید و از فاصله‌ای نه‌چندان نزدیک به ظاهر اپتیما جدید نگاهی بیندازید، شاید در نگاه اول این مدل را خیلی شبیه به نسل قبلی ببینید. اما داستان فضای کابین کاملا متفاوت است و تقریبا می‌توان گفت، اپتیما جدید از نظر ترکیب کابین هیچ شباهتی با قبل ندارد. نخستین چیزی که در طراحی کابین اپتیما جلب توجه می‌کند، فرم جدید کنسول جلو است که بسیار شبیه به کنسول جلوی محصولات ب‌ام‌و شده. چه از نظر فرم قرارگیری دریچه‌های سیستم تهویه و چه از نظر جا‌نمایی جدید صفحه نمایشگر و دکمه‌های قرار گرفته در پایین آن. اپتیما جدید در طراحی ظاهری اسپرت‌تر از سوناتا به نظر می‌رسد، اما ظاهر سوناتا به شکلی است که افراد محافظه‌کار را بیشتر به سوی خود جلب می‌کند. اما اگر از آن دسته خریداران مشکل‌پسند باشید، بدون شکل دکوراتیو کابین اپتیما جدید را به سوناتا ترجیح خواهید داد. به لطف ترمز پارک برقی، خبری از اهرم جاگیر ترمز داخل کابین نیست. صندلی‌ها با روکش چرمی تزیین شده‌اند و فرم جدید فرمان نیز بیشتر با حال و هوای اسپرت اپتیما همخوانی دارد. صفحه کیلومتر‌شمار در عین سادگی آرامش‌بخش و زیبا طراحی شده و فرمی ماندگار دارد.  صندلی‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و به گرمکن و سردکن نیز مجهز شده‌اند. همچنین گرمکن صندلی‌های عقب نیز قابل سفارش است. علی‌رغم بزرگ‌تر شدن ابعاد بدنه، فضای کابین از نظر گنجایش و راحتی تغییر خاصی نسبت به قبل نکرده. سرنشینان جلو فضای کافی پا و سر در اختیار دارند و فضای ردیف عقب تا قبل از اضافه‌شدن نفر سوم، برای دو نفر نسبتا راحت و جادار است. حجم صندوق بار اما ۵ لیتر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و ۵۱۰ لیتر گنجایش دارد. همچنین درب صندوق بار در مدل جدید به صورت برقی باز و بسته می‌شود.

کیا اپتیما جدید

عایق‌بندی کابین بهبود چشمگیری نسبت به قبل داشته و با استفاده از پلاستیک مقاوم‌سازی‌شده، کابین آرام‌تر و بی سر و صداتری از قبل دارد. نسل جدید اپتیما با چند پیشرانه متفاوت و دو مدل جعبه دنده عرضه می‌شود‌ که جذاب‌ترین آنها پیشرانه ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر و جعبه دنده دبل کلاچ است.  اما شرکت وارد‌کننده تنها نسخه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری را در لاین آپ محصولات خود قرار داده. این پیشرانه ۱۷۲ اسب بخار و ۲۲۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین گیرباکس ۶ سرعته دستی با این پیشرانه جفت می‌شود که اگر انصاف بدهیم، هماهنگی مناسبی با عملکرد پیشرانه دارد و ضعف خاصی در تعویض دنده‌های آن مشاهده نمی‌شود. به علاوه، شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان رانندگی با این سدان نیمه لوکس را دلچسب‌تر می‌کنند.
اپتیما جدید از نظر ایمنی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همان طور که اشاره شد مقاوم‌سازی‌هایی در ساخت بدنه انجام شده، اما جالب‌ترین بخش این مسئله، کسب بالاترین امتیاز از موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکاست. اپتیما درجه TSP+ (حداکثر ایمنی) این موسسه را در ۵ تست تصادف کسب کرده و علاوه بر این، از تعداد زیادی سامانه‌های الکترونیکی کنترلی برای جلوگیری از تصادف بهره می‌برد.

نسل جدید کیا اپتیما در مارکت ایران با برچسب قیمتی ۱۸۰ میلیون تومانی عرضه می‌شود؛ قیمتی مشابه قیمت نسل جدید هیوندای سوناتا. این دو سدان نیمه لوکس کره‌ای از نظر امکانات رفاهی و قابلیت‌های فنی تقریبا وضعیت مشابهی دارند و انتخاب میان این دو، بستگی به سلیقه مشتریان دارد. لازم به ذکر است که نسل جدید اپتیما در نسخه واگن نیز عرضه خواهد شد. اپتیما استیشن رقیب سرسختی برای هیوندای i40 واگن خواهد بود.

شایان ذکر است اطلس خودرو به عنوان تنها نماینده ی رسمی شرکت کیا موتور ز در ایران، برای چهارمین سال متوالی، موفق به کسب رتیه ی نخست خدمات پس از فروش از سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI شده است و اپتیمای جدید نیز مانند سایر خودروهای این شرکت دارای ۵ سال و یا ۱۵۰۰۰۰ کیلومتر گارانتی می باشد.

شرایط فروش اپتیما جدید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی