به گفته رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان، حفظ حقوق مصرفکنندگان از نظر کیفیت خودرو های جدید مقدم بر داخلیسازی این محصولات است، بنابراین داخلیسازی نباید منجر به کاهش کیفیت خودرو ها شود. به نقل از ایسنا ، محمد جعفری اظهار کرد: در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی موضوع داخلیسازی قطعات این خودروها مدنظر […]
به نقل از ایسنا ، محمد جعفری اظهار کرد: در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی موضوع داخلیسازی قطعات این خودروها مدنظر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه داخلیسازی قطعات موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در داخل خواهد شد، خاطرنشان کرد: با این حال باید دقت شود که داخلیسازی باعث کاهش کیفیت خودرو های تولیدی در ایران نشود.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: متاسفانه خطوط تولید برخی قطعهسازان داخلی قدیمی است بنابراین برای حفظ کیفیت قطعات در فرایند داخلیسازی باید نسبت به انتقال تکنولوژی و بهروزرسانی خطوط تولید این شرکتها اقدام شود.
وی افزود: بهترین کار در این زمینه این است که خودروسازان خارجی متعهد شوند در فرایند تولید خودروهای جدید خود در ایران نسبت به سرمایهگذاری در شرکتهای قطعهسازی منتخب و انتقال فنآوری به این شرکتها اقدام کنند.
جعفری با بیان اینکه متاسفانه تجربیات گذشته نشان داده داخلیسازی برخی خودروها منجر به کاهش کیفیت این محصولات میشود، تصریح کرد: اگر مصرفکنندگان بخواهند بین خودروی داخلیسازی شده بیکیفیت و خودروی با کیفیت مونتاژی انتخاب کنند قطعا خودروی مونتاژی را انتخاب خواهند کرد بنابراین این واقعیت باید مدنظر خودروسازان قرار گیرد.
دیدگاه خود را بنویسید