پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و

تکنولوژی پیشتاز ب ام و برای رابط های کاربری

ب ام و شهرت زیادی در معرفی طرح های مفهومی حیرت انگیز دارد و حتی بسیاری از این طرح ها، راه خود را به محصولاتی تجاری باز کرده اند؛ مانند اپلیکیشن دستیار دیجیتالی ConnectedDrive. اما طرح های دیگری مانند موتوری که تعادل خود را حفظ می کند تا راننده نیازی به کلاه کاسکت نداشته باشد، […]

javankhodro
شنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

ب ام و شهرت زیادی در معرفی طرح های مفهومی حیرت انگیز دارد و حتی بسیاری از این طرح ها، راه خود را به محصولاتی تجاری باز کرده اند؛ مانند اپلیکیشن دستیار دیجیتالی ConnectedDrive. اما طرح های دیگری مانند موتوری که تعادل خود را حفظ می کند تا راننده نیازی به کلاه کاسکت نداشته باشد، شاید هنوز چند سالی تا تبدیل شدن به واقعیت فاصله داشته باشند.

اما این مسائل سبب نمی شود تا ب ام و از پای بنشیند و این کمپانی قصد دارد طی نمایشگاه CES 2017، از آخرین ایده جالب خود رونمایی کند؛ HoloActive Touch که قرار است در نقش نوعی رابط کاربری مجازی برای اتومبیل ها ظاهر شود.

به گفته ب ام و، این رابط کاربری به شما اجازه می دهد تا به کمک دستان و ژست های حرکتی، کنترل کاملی روی اتومبیل داشته باشید. به نظر می رسد که این سیستم، هولوگرام ها را از کنسول مرکزی به سمت فرمان بازتاب می دهد تا راننده به کمک دست آزاد خود، با آنها تعامل داشته باشد. در همین حین، دوربینی هم به دنبال کردن محل قرارگیری انگشتان خواهد پرداخت.

ب ام و هنوز تاریخ دقیقی برای قرارگیری تکنولوژی HoloActive Touch در اتومبیل های خود ارائه نکرده اما پیش از این، سابقه نمایش تکنولوژی های جدید در نمایشگاه CES و آوردن آنها به اتومبیل های خود را داشته است. با این همه، هنوز نگرانی هایی درباره پرت شدن حواس راننده هنگام استفاده از هولوگرام ها وجود دارد که باید در CES امسال دید ب ام و چه تدبیری برای برطرف کردن آن اندیشیده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی