زمستان پارسال سرمای رکود بر بازار خارجی ها حاکم بود. حال امسال واردکنندگان غیر رسمی از یک سو نگران آینده خود در ایران هستند و از سوی دیگر نمایندگان رسمی با گسترش مراکز فروش و خدمات پس از فروش خود سعی در رونمایی محصولات جدید و تشویق مشتریان برای خرید محصولات دارند. به همین بهانه […]
زمستان پارسال سرمای رکود بر بازار خارجی ها حاکم بود. حال امسال واردکنندگان غیر رسمی از یک سو نگران آینده خود در ایران هستند و از سوی دیگر نمایندگان رسمی با گسترش مراکز فروش و خدمات پس از فروش خود سعی در رونمایی محصولات جدید و تشویق مشتریان برای خرید محصولات دارند.
به همین بهانه با “علی شکوهی”، مدیر بازاریابی گروه آرین (نماینده رسمی میتسوبیشی و DS در ایران) به گفتگو پرداختیم.
اخیرا قوانین جدیدی که وزارت صنعت و معدن وضع کرده و تعیین الزاماتی برای رسمی شدن وارد کنندگان، اندکی باعث افزایش قیمت خودرو و نیز ایجاد مشکل در روند ورود نقدینگی به بازار شده است، اما پیش بینی می شود که سال آینده نمایندگان رسمی اوضاع بهتری داشته باشند.
ببینید امروز درک مردم از خرید خودرو متفاوت با گذشته است. اولین تفاوت این است که خودروساز متناسب با نیاز مشتری کشور مقصد خودرو را می سازد و به اصطلاح کاستومایز می کند. این خودروها مطابق با آب و هوا و شرایط جغرافیایی ایران ساخته می شوند و حتی با رهگیری شماره شاسی قابل تایید است. نکته بعدی خدمات پس از فروش متعهدانه و مطلوب تر است. خودروساز اصلی خود را مقید به تامین هرچه بهتر قطعات می کند و به اصلاح مشتری را لنگ نمی گذارد. یکی دیگر از مزیت های خودروهایی که نمایندگی رسمی دارند این است که قیمت تمام شده آنها منطقی تر است. همه اینها در مشتری ترغیب ایجاد می کند.
به نظر من بازار سال آینده به برندهای پریمیوم و لاکچری علاقه بیشتری نشان خواهد داد. آئودی ، مرسدس، ب ام و ، DS و نظیر اینها از مشتریان بیشتری برخوردار خواهند بود.
فروش محصولات میتسوبیشی در ایران امسال بیش از 4 برابر سال گذشته شده است. دلیل این استقبال علاوه بر اطمینان بیشتر مردم به نمایندگی رسمی، متنوع شدن محصولات است. میتسوبیشی اوتلندر جدید، میراژ و لنسر جدید ارتقا یافته اند و از سطح آپشن های بیشتری بهره می برند که مشتری ایرانی را سر ذوق می آورند. البته باید به صورت کلی بگوییم که امسال شاخصه مبادرت به خرید نیز در مردم تقویت شده است.
ببینید امسال قیمت ها آن چنان کاهش نیافت اما فروش “شرایطی” و تسهیلاتی رونق پیدا کرد. به طور مثال شرکت آرین موتور با تدوین شرایط فروش اقساطی با وام بدون بهره، توانست یک امتیاز ارزنده به خریداران دهد. وقتی احساس به صرفه بودن خرید یک خودرو را برای مشتری ایجاد کنیم انگیزه های خرید هم تقویت می شود.
نه، فروش همراه با تسهیلات ویژه فقط یکی از پارامترهای افزایش فروش است، مزیت های رقابتی دیگری نیز وجود دارند. باید بگوییم میتسوبیشی اوتلندر و میراژ تغییرات چشمگیری نسبت به قبل داشته اند و این تغییرات یکی از برگ های برنده این مدل ها در بازار هستند.
تبلیغات ما متناسب با جاهایی است که مشتری ما تردد دارد. استفاده از بیلبوردها برای یاداوری برند و اعلام حضور محصولات جدید خوب هستند و جرقه در ذهن بیننده ایجاد می کنند، سپس مردم برای آگاهی بیشتر سراغ رسانه های تخصصی و سایت ها می روند و اطلاعات فنی کسب می کنند. برای تبلیغات DS هم جایگاه های ویژه تری تعریف کرده ایم و امکان تست درایو با هماهنگی قبلی نیز فراهم آورده ایم.
بله آرین موتور دو غرفه جداگانه برای میتسوبیشی و DS در نمایشگاه خودروی تهران خواهد داشت و علاوه بر نمایش محصولات این دو برند، از یک محصول جدید DS برای اولین بار رونمایی خواهد کرد.
دیدگاه خود را بنویسید