پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

VW_voleswagen_building_ساختمان فولکس واگن

آیا فولکس واگن خودروساز شماره یک جهان می شود؟

آمار فروش جنرال موتورز در سال ۲۰۱۶ قرار است هفته آینده اعلام شود و اگر فروش این خودروساز آمریکایی کمتر از میزان مورد پیش بینی باشد، برای نخستین بار خواهد بود که فولکس واگن خودروساز شماره یک جهان می شود. با وجود اینکه رسوایی آلایندگی دیزلی به شهرت فولکس واگن لطمه زده است اما کسب عنوان […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

آمار فروش جنرال موتورز در سال ۲۰۱۶ قرار است هفته آینده اعلام شود و اگر فروش این خودروساز آمریکایی کمتر از میزان مورد پیش بینی باشد، برای نخستین بار خواهد بود که فولکس واگن خودروساز شماره یک جهان می شود.

با وجود اینکه رسوایی آلایندگی دیزلی به شهرت فولکس واگن لطمه زده است اما کسب عنوان بزرگترین خودروساز جهان، یک دستاورد مهم برای این خودروساز آلمانی به شمار می رود.

تویوتا موتور پس از اینکه در سال ۲۰۱۱ به دلیل زلزله و سونامی شمال شرق جهان، عنوان بزرگترین خودروساز جهان را به جنرال موتورز واگذار کرد، به مدت چهار سال متوالی این عنوان را در اختیار داشت.

جنرال موتورز به مدت بیش از هفت دهه پرفروش‌ترین خودروساز جهان بود اما تویوتا که سازنده خودروهایی مانند سدان کمری، مدل هیبریدی پریوس و مدلهای لوکس لکسوس است، در سال ۲۰۰۸ از این خودروساز آمریکایی عبور کرد.

تویوتا ۱۰.۱۵ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۵ فروخت در حالیکه فولکس واگن با فروش ۹.۹۳ میلیون خودرو و جنرال موتورز با فروش ۹.۸ میلیون خودرو در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مقامات تویوتا مکررا اعلام کرده اند دغدغه شماره یک بودن را ندارند و تنها می خواهند خودروهای خوب تولید کنند. فولکس واگن مشتاق بود عنوان برتری را از تویوتا تصاحب کند اما پس از اینکه مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت بر سر رسوایی آلایندگی دیزلی شغلش را از دست داد، این هدف را رها کرد.

قرارداد ماموت با فولکس واگن نهایی شد

فولکس واگن بزرگ‌ترین خودروساز دنیا شد

کدام خودروسازها بیشترین و کمترین فراخوان را داشته‌اند؟

حضور مسئولان ارشد بنز، ب ام و و فولکس واگن در همایش صنعت خودرو

تقلب فولکس واگن در تست های آلایندگی اروپا

اعتراف مهندس فولکس واگن به تبانی در تقلب دیزلی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی