پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

automatic-transmission_گیربکس_اتوماتیک

تولید گیربکس اتومات خودروی برقی و هیبریدی در دستور کار

همکاری ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) با یک شرکت بلژیکی در زمینه تولید گیربکس اتومات خودروی برقی و هیبریدی با سرمایه‌گذاری مشترک ایدرو با شرکت پانچ بلژیک کلنگ احداث کارخانه تولید گیربکس اتوماتیک خودرو در زنجان بر زمین زده شد.این سرمایه‌گذاری با مشارکت ۲۰ درصدی سازمان گسترش و ۸۰ درصدی شرکت پانچ است […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

همکاری ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) با یک شرکت بلژیکی در زمینه تولید گیربکس اتومات خودروی برقی و هیبریدی

با سرمایه‌گذاری مشترک ایدرو با شرکت پانچ بلژیک کلنگ احداث کارخانه تولید گیربکس اتوماتیک خودرو در زنجان بر زمین زده شد.این سرمایه‌گذاری با مشارکت ۲۰ درصدی سازمان گسترش و ۸۰ درصدی شرکت پانچ است و گفته می‌شود تولید سالانه کارخانه موردنظر حدود ۱۶۰ هزار دستگاه در سال و میزان تولید داخل آن در گام نخست ۳۵ درصد و در گام بعدی 65 درصد خواهد بود.

در این مراسم اما رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: کیفیت خودرو نسبت به سال گذشته بهتر شده اگرچه هنوز مورد رضایت ما نیست، ولی خودروسازان با تلاش وافر به دنبال رشد آن هستند. منصور معظمی افزود: تاکنون ۴ قرارداد در صنعت خودرو نهایی شده است و ۲ قرارداد هم در شرف نهایی شدن است.

به گفته او، ایران خودرو در اسفندماه اولین محصول مشترک حاصل از این قراردادها را به بازار عرضه می‌کند و سایپا نیز در ۳ ماهه اول سال آینده محصول جدید خود را از این مشارکت به بازار ارائه خواهد کرد. مدیرعامل سازمان گسترش در ادامه از امضای قرارداد با فولکس واگن نیز طی سال آینده خبر داد. اما در مراسم دیروز، مدیرعامل شرکت پانچ بلژیک گفت در حال حاضر فرصت مناسبی برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی درخصوص تولید قطعات خودرویی فراهم شده است.

«اورتلاو» گفت: هرچند پروژه تولید گیربکس اتومات اولین پروژه شرکت در ایران محسوب می‌شود، اما آخرین پروژه آن نخواهد بود و ما در اجرای پروژه‌های هیبریدی و برقی جدی هستیم و قراردادی را در این خصوص با مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت سایپا منعقد کردیم. وی ادامه داد: اولویت ما این است که با قطعه‌سازان داخلی ایران همکاری داشته باشیم و این موقعیت و فرصت عالی برای ما و قطعه‌سازان ایرانی فراهم خواهد ساخت. اما در این مراسم، هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز گفت: قرارداد با شرکت فیات منتفی نشده و در حال گفت‌وگو با این خودروساز ایتالیایی هستیم.وی افزود: زمان نهایی شدن قرارداد هنوز مشخص نیست، اما به محض پایان یافتن مذاکرات اطلاعات آن منتشر خواهد شد.

 تفاوت گیربکس CVT و AMT چیست؟

مشکلات رایج گیربکس های دستی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی