پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

یکه زارع_چهارمین همایش صنعت خودرو

موتور ایتالیایی برای محصولات ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو در همایش صنعت خودرو ضمن توجه ویژه به خودروهای خودران اعلام کرد قرارداد همکاری تولید موتور ایتالیایی برای محصولات ایران خودرو بسته خواهد شد. هاشم يكه زارع مديرعامل گروه خودروسازي ايران خودرو در جمع حاضرين در همايش چهارم صنعت خودروي كشور گفت همانطور كه دكتر معظمي گفتند توليد كشور نسبت به سال […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

مدیرعامل ایران خودرو در همایش صنعت خودرو ضمن توجه ویژه به خودروهای خودران اعلام کرد قرارداد همکاری تولید موتور ایتالیایی برای محصولات ایران خودرو بسته خواهد شد.

هاشم يكه زارع مديرعامل گروه خودروسازي ايران خودرو در جمع حاضرين در همايش چهارم صنعت خودروي كشور گفت همانطور كه دكتر معظمي گفتند توليد كشور نسبت به سال قبل ٤٠ درصد رشد كرده است. اما همراه با اين افزايش توليد مشتريان كيفيت، خدمات پس از فروش و فروش مناسب مي خواهند.
وي ادامه داد: در سال قبل من گفتم چرا ايران و  چرا ايران خودرو. سال قبل گفتم كشورهاي پيشرفته در ١٠سال قبل ٦٤درصد خودروهاي دنيا را توليد كرده است اما حالا به ٤٦ درصد رسيده و اين نشان از رشد  توليد در كشورهاي رو به توسعه است. در سال  ١٤٠٤ نياز بازار ايران به خودرو ٥.٦ ميليون دستگاه است كه اين بزرگترين فرصت  محصوب مي شود.
وي ادامه داد: امروز در دنيا صحبت از خودروهاي سبز است و نوع خودروها نيز حتي از نظر ظاهري در حال تغيير است.

در سالهاي جديد بازيگران صنعت خودرو در حال تغيير هستند و خودروهاي هوشمند در حال ورود هستند مثل خودروي گوگل. اين يعني هشدار به ما تا در سالهاي اين سيستم هاي فروش و خدمات پس از فروش را با توجه به رويكردهاي جديد برنامه ريزي كنيم.

در سال ٢٠٢٥ حدود ٥٢. درصد از خودروهاي جهان را كشور هاي روبه توسعه مثل ايران توايد خواهند كرد.

نکته مهم اين است كه كشورهاي پيشرفته بيش از ٥٠درصد از خودروهاي فرسوده را از رده خارج كردند اما كشورهاي رو به توسعه هنوز كمي در اين حوزه ضعیف هستند.

كم كم صنعت خودرو به سمتي ميرود كه راننده كمترين نقش را در حركت خودرو دارد و در نهایت خودروها خودران خواهند شد. اين نكته اي است که اگر به آن دقت نكنيم مونتاژ کار باقي خواهيم ماند.  وي ادامه داد: البته همه وظايف به عهده خودروسازان نيست و بايد همه به اين سمت حركت كنيم.

٥٢ درصد از بازار ايران در اختيار ايران خودرو است و جالب است كه از ٢٠ ميليون خودرو موجود ٨.٦ ميليون بالاي ١٠ سال عمر دارند و اين يعني بازاري بكر و ويژه در ایران موجود است.

بعضي غير عادلانه صنعت خودرو را خطاب قرار مي دهند ولي ١٣٠ ميليارد دلار ارزش ناوگان خودرو در ايران است كه اگر شما بخواهيد اين خودروها را وارد يا جايگزين كنيد ببينيد چقدر ارز از كشور خارج مي شود.

يكه زارع اعلام كرد  ایران خودرو ظرف ٢٠ روز آينده قراردادي با طراحان موتور جعبه دنده و اكسل ايتاليايي به امضا ميرساند كه در راستاي توليدپلتفرم است و بحث انتقال تكنولوژي و علم انجام مي شود. شایان ذکر است که ایران خودرو با آلمانی ها هم کاری دارد و اولين موتور را شركت الماني به همكاري ما ميسازد دومي را ما ميسازيم با نظارت شركت الماني و سومي موتور و ميرباكس و اكسل كاملا توسه ايران خودرو توليد مي شود.

پژو از همکاری با ایران خودرو راضی است

مديرعامل پژو جان فليپه ايمپراتو در چهارمين همايش بين المللي صنعت خودرو  ايران گفت:  ايكاپ حاصل همكاري  ايران خودرو پژو است كه براي ساخت اولين محصولش تيم هايي از دو شركت  ٨ ماه براي توليد پژو ٢٠٠٨ تلاش كردند.

توليد اين خودرو در كمتر از ١سال آغاز شد و ما از آقاي يكه زارع و ايران خودرو تشكر ميكنيم. البته معتقديم بدون حمايت دولت ايران و وزارت صنعت معدن و تجارت این اتفاق صورت نمیگرفت.

اين اتفاق در آينده، آخرين نسل ها از مدلهاي ديگر پژو نيز در ايران توليد خواهند شد.

حاشیه همایش صنعت خودرو:

همایش صنعت خودرو_غرفه-3 همایش صنعت خودرو_غرفه-2 همایش صنعت خودرو_غرفه-1 همایش صنعت خودرو_غرفه-سایپا همایش صنعت خودرو_غرفه-ایران خودرو همایش صنعت خودرو_غرفه-ایساکورنو به فکر افزایش کیفیت خدمات در ایران است

نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش محصولات ایکاپ

گزارش از چهارمين همايش بين المللي صنعت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی