پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرید اوپل توسط PSA

ظهور یک قهرمان در عرصه خودروسازی با خرید اوپل توسط PSA

پس از اولین گمانه زنی ها درباره توافق نهایی در هفته گذشته اکنون به نظر می رسد گروه صنعتی PSA (پژو سیتروئن) مالک برند آلمانی اوپل که تا پیش از این تحت مالکیت جنرال موتورز بود، شده است. به نقل از خبرگزاری رویترز : مدیران PSA قرارداد خرید برند آلمانی اوپل از شرکت جنرال موتورز را […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

پس از اولین گمانه زنی ها درباره توافق نهایی در هفته گذشته اکنون به نظر می رسد گروه صنعتی PSA (پژو سیتروئن) مالک برند آلمانی اوپل که تا پیش از این تحت مالکیت جنرال موتورز بود، شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز : مدیران PSA قرارداد خرید برند آلمانی اوپل از شرکت جنرال موتورز را نهایی کردند. طبق این گزارش مدیران پژو و سیتروئن جمعه گذشته به توافق نهایی با طرف آمریکایی دست پیدا کرده و دوشنبه ششم مارس این موضوع را رسما اعلام خواهند کرد.

این در حالی است که چند روز پیش وزرای کار آلمان و فرانسه اعلام کردند که برنامه فروش برند اوپل متعلق به جنرال موتورز به گروه پژو-سیتروئن یک موقعیت برد-برد برای هر دو کشور فرانسه و آلمان خواهد بود و در همین راستا آندره نالز و مریم الخمری وزرای کار آلمان و فرانسه در برلین درباره پیشنهاد ادغام خودروسازی اوپل به گروه پژو-سیتروئن(PSA) مذاکره کردند.

PSA پیشتر گفته بود که این قرارداد باعث ایجاد یک قهرمان در عرصه خودروسازی با ریشه های فرانسوی-آلمانی خواهد شد.

با وجود اینکه مقامات رسمی PSA و اوپل هنوز این گزارش را تایید نکرده اند اما احتمال درست بودن آن بسیار زیاد است. پس از اولین گمانه زنی ها درباره توافق نهایی انجام شده در هفته گذشته اکنون به نظر می رسد فرانسوی ها برند آلمانی اوپل را مالک شده اند.

این توافق را باید یک معامله برد برد دانست. طرف فرانسوی می تواند قیمت محصولاتش را کاهش داده، میزان فروش خود را افزایش دهد و در بازارهایی که با برندهای فرانسوی نمی توانند در آنها وارد شوند، سهمی بدست بیاورد. از طرف دیگر آمریکایی ها نیز خود را از شر برندی که در سالهای اخیر سودآوری لازم را نداشته خلاص می کنند.

یکی از مواردی که جنرال موتورز و PSA در مورد آن اختلاف نظر داشتند، عدم ورود اوپل به بازار چین است که به نظر می رسد این موضوع نیز مرتفع شده باشد.

در واقع جنرال موتورز تمایلی ندارد که اوپل به رقیب شورلت در بازار بکر چین تبدیل شود. مورد چالشی دیگر نیز نحوه رسیدگی به صندوق بازنشستگی اوپل به شمار می رود که بودجه ای برابر با ۹ میلیارد دلار در اختیار دارد.

لازم به ذکر است قرارداد مذکور شامل واکسهال نیز می شود. پیش از این گفته شده بود خرید اوپل مستقل از واکسهال است.

نگاهی به تغییر و تحولات رنو کپچر 2018

بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان آلمانی از برند میتسوبیشی

DS7 کراس بک ، کابوس جدید شاسی‌بلندهای لوکس

شتاب فوق‌العاده تسلا مدل S P100D

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی