پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس تیم ملی فوتبال ایران

مجوز دریافت پلاک ملی برای اتوبوس تیم ملی فوتبال

اتوبوس تیم ملی فوتبال ایران که مدتی پیش ساختش به یکی از کشورهای خارجی سفارش داده شده بود به ایران رسید و پس از حل شدن مشکلات شماره گذاری، سرانجام مجوز پلاک ملی را دریافت کرد. به نقل از ایسنا، فدراسیون فوتبال که چندی پیش اتوبوسی مدرن و پیشرفته‌ را برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

اتوبوس تیم ملی فوتبال ایران که مدتی پیش ساختش به یکی از کشورهای خارجی سفارش داده شده بود به ایران رسید و پس از حل شدن مشکلات شماره گذاری، سرانجام مجوز پلاک ملی را دریافت کرد.

به نقل از ایسنا، فدراسیون فوتبال که چندی پیش اتوبوسی مدرن و پیشرفته‌ را برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران خریداری کرده و با مشکل شماره گذاری آن مواجه بود، بالاخره توانست مجوزهای لازم برای پلاک کردن این اتوبوس را از پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت کند. با این حساب تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در اردوی پیش‌رو از این اتوبوس که مهدی تاج آن را مدرن و هم‌سطح اتوبوس‌های مورد استفاده در تیم‌های بزرگ و اروپایی معرفی کرده، استفاده خواهد کرد.

به گفته رییس فدراسیون فوتبال، اتوبوس تیم ملی فوتبال برای نخستین بار وارد کشور شده و نمونه مشابه آن در ایران وجود ندارد. البته فدراسیون فوتبال در تدارک مراسمی است تا قبل از اردوی تیم‌ ‌ملی فوتبال از این اتوبوس پیشرفته رونمایی کند.

مسئولان فدراسیون برای این اتوبوس طرح پرچم جمهوری اسلامی ایران را در نظر گرفته‌اند که سه یوز سبز، سفید و قرمز در سایز بزرگ و مانند پرچم ایران در دو سمت این اتوبوس مدرن و پیشرفته نقش بسته است.

لازم به ذکر است عکس های منتشر شده مربوط به اتوبوسی است که به صورت نمادین رونمایی شد تا استارت این پروژه زده شود.

اتوبوسی بین ٣ تا ٤ میلیارد تومان:

پیش از این تاج گفته بود: بحث اتوبوس اختصاصی تیم ملی را ابتدا به صورت موقت مطرح کردیم؛ اگر خاطرتان باشد از یک اتوبوس به صورت نمادین رونمایی شد تا استارت این پروژه زده شود. اما اتوبوس مذکور هیچ شباهتی به اتوبوسی که کی‌روش می‌خواست، نداشت. اتوبوس مدنظر سرمربی تیم ملی کشورمان اتوبوس مدرنی بود که همه باشگاه‌های سرشناس دنیا در اختیار دارند؛ اتوبوسی که به آشپزخانه و دوش و لابی و… گرفته تا میزان راحتی مجهز و در مقیاس جهانی باشد. تاج می‌گوید: «این‌طور شد که مجبور شدیم ساخت این اتوبوس را به یک کشور خارجی سفارش دهیم. این اتوبوس از هرگونه امکاناتی را که اتوبوس یک باشگاه بزرگ دنیا دارد، بهره می برد. فقط برای ساخته‌ شدنش هزینه‌ای بین سه تا چهار میلیارد تومان پرداخته‌ایم. این اتوبوس واقعا مدرن است و سعی کرده‌ایم همه امکانات را در آن بگنجانیم. امکاناتی مثل صندلی های تخت خواب شو که بازیکنان تیم ملی دغدغه‌ای برای استراحت‌کردن نداشته باشند.

اتوبوسی که ترافیک را به هم می‌ریزد:

اما اتوبوس مذکور البته به‌موقع به ایران نرسید؛ التهاب دعوای کی‌روش و برانکو که فرونشست، اتوبوس تیم ملی فوتبال به ایران رسید و گمرک با همکاری با فدراسیون فوتبال اجازه ترخیصش را داد. اما گلوگاه دوم همچنان مسئله‌ساز شد؛ ماجرا از این قرار بود که در ایران اجازه تردد اتوبوس‌هایی با این تعداد محور داده نمی‌شود! این اتوبوس‌ها به دلیل عرض بیش از حد استاندارد، موجب به‌وجودآمدن مشکلات ترافیکی می‌شوند. اما سرانجام با مذاکراتی که توسط فدراسیون فوتبال انجام شد، این اتوبوس منحصر به فرد موفق به دریافت پلاک ملی شد.

بازگشت اتوبوس های دو طبقه پس از ۳ دهه

قرارداد فروش 900 اتوبوس مدل لیاز به ایران امضاء شد

فروش 1350 دستگاه اتوبوس اسکانیا به ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی