پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس واگن

ماجرای قرارداد فولکس واگن و ماموت خودرو به کجا رسید؟

قرارداد تولید تحت لیسانس فولکس واگن و ماموت خودرو هنوز به امضا نرسیده است و واردات محصولات فولکس واگن به ایران ارتباطی با همکاری این 2 خودروساز ندارد. مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت قرارداد فولکس واگن و ماموت خودرو گفت: قرارداد تولید تحت لیسانس این دو خودروساز هنوز […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۴ تیر ۱۳۹۶

قرارداد تولید تحت لیسانس فولکس واگن و ماموت خودرو هنوز به امضا نرسیده است و واردات محصولات فولکس واگن به ایران ارتباطی با همکاری این 2 خودروساز ندارد.

مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت قرارداد فولکس واگن و ماموت خودرو گفت: قرارداد تولید تحت لیسانس این دو خودروساز هنوز به امضا نرسیده است.

امیرحسین قناتی در رابطه با قرارداد فولکس واگن و ماموت خودرو، اظهار کرد: قرارداد ماموت خودرو و فولکس واگن به مرحله نهایی نرسیده است و شرکت ماموت خودرو در آخرین اطلاعات اعلامی به وزارت صنعت مدعی شده که مراحل اولیه قرار و تفاهمات به انجام رسیده است.
او خاطرنشان کرد: قرارداد ماموت خودرو با این برند آلمانی تولید تحت لیسانس با داخلی سازی بر طبق قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به طول انجامیدن فرآیند امضای قرارداد به دلیل عدم تائید قطعه سازان داخلی به تعداد مناسب است.
مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه داخلی سازی باید در ابتدا حداقل ۴٠ درصد باشد، یادآور شد: شرکت فولکس واگن تا به امروز ۴٠ قطعه ساز ایرانی را تائید کرده که برای به اجرا درآمدن این قرارداد تولید تحت لیسانس حداق نیاز به همکاری ۵٠ قطعه ساز داخلی است.

قناتی در پاسخ به این سوال که برخی اخبار مبنی بر امضای قرارداد واردات محصولات فولکس واگن به ایران توسط ماموت خودرو به امضا رسیده است، گفت: بحث واردات ارتباطی با قرارداد تولید تحت لیسانس ندارد و هر شرکتی می‌تواند هر خودرویی را که نمایندگی ان را دریافت کند، ثبت سفارش کرده و ایران وارد کند.

در این میان رویترز عنوان کرده، فولکس واگن قراردادی را با شرکت ماموت خودرو برای صادرات مدلهای فولکس واگن تیگوان و پاسات امضا کرده است. فولکس واگن با همکاری ماموت خودرو و از طریق هشت نمایندگی فعالیت خود را در ایران از سر خواهد گرفت.

منبع: میزان

سئات با آرونا قد کشید

فولکس واگن کجای راه مانده است؟

نمايندگي رسمي سئات اسپانيا در ایران به معین موتور رسید

تست و بررسی فولکس واگن بیتل 2014 در پایتخت

هر کشور اروپایی به کدام خودرو روی خوش نشان می‌دهد؟

الزام غرامت در قرارداد با خودروسازان خارجی

قرارداد ماموت با فولکس واگن نهایی شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی