پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سرقت خودرو

سرقت در کمتر از 60 ثانیه!/5 خودرویی که راحت سرقت می شوند

به گفته معاون پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه، پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان، ۹۵ درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و به قول معروف 5 خودرویی هستند که راحت سرقت می شوند. علیرضا ساوری در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته بین 80 تا 85 هزار فقره سرقت خودرو در […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۶

به گفته معاون پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه، پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان، ۹۵ درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و به قول معروف 5 خودرویی هستند که راحت سرقت می شوند.

علیرضا ساوری در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته بین 80 تا 85 هزار فقره سرقت خودرو در کشور انجام شده که گستردگی وقوع این جرم در کشور نشان می دهد که 85 درصد خودروهای سرقتی متعلق به سالهای 85 و قبل از آن است که از ضریب ایمنی مطلوبی برخوردار نبودند.

ساوری تصریح کرد: 5 دسته از خودروها 95 درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که شامل پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان می‌شود.

وی گفت: ما در نظر داریم به منظور کاهش سرقت این دسته از خودروها در مرحله اول نسبت به نصب ردیاب بر روی 500 هزار خودرو در 9 الی 11 استان که دارای بیشترین آمار سرقت هستند اقدام کنیم و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش سرقت خودرو باشیم.

این مقام مسئول در معاونت پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: در این راستا ما با 7 شرکت متخصص وارد مذاکره شدیم و قرار است از بین آنها 3 شرکت را در 9 الی 11 استان حمایت معنوی کنیم تا اقدامات لازم برای نصب ردیاب روی 5 دسته خودرو را انجام دهند.

ساوری با بیان اینکه هزینه نصب ردیاب 400 تا 600 هزار تومان از سوی شرکت ها ارزیابی شده است گفت: با اقداماتی که انجام دادیم قرار شد با دریافت 80 هزار تومان از سوی مشتری نسبت به نصب ردیاب بر روی خودروهای پر سرقت اقدام کنیم . این ردیاب در 20 نقطه خودرو نصب می‌شود و با توجه به اینکه در سرقت زمان مهم است سارقان نمی‌توانند تمام این نقاط را از کار بیندازند.

معاون پیشگیری وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه افزود: این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که اگر سارق باطری خودرو را هم از کار بیندازد تا سه ساعت به وسیله باطری پشتیبان می تواند کار کند و به محض جابجایی خودرو ردیاب پیامکی به راننده ارسال می‌کند و می‌تواند مکان خودرو را با ظریب خطای 10 متر نشان دهد.

راهکارهای پیشگیری از سرقت خودرو:

سارقان در بیشتر موارد در کمین خودروهایی می نشینند که صاحبان آن ها بدون رعایت نکات ایمنی، خودروهای خود را در مکانی پارک می کنند که سارقان از این فرصت استفاده کرده و باشگردهای خاص خود لوازم داخل خودرو و در مواقعی خود خودرو را سرقت می کنند.
اکثرسرقت هامربوط به خودروهایی است که فاقد سیستم ضد سرقت می باشند، هر چه ضریب ایمنی خودرو افزایش یابد به همان میزان ضریب سرقت آن کاهش خواهد یافت.
  1. تجهیزخودرو به لوازم ایمنی و پارک خودرو درمحل های  امن.
  2. برای تعمیرخودرو آن را نزد تعمیرگاه مطمئن ببرید و هرگز سوئیچ خودرو را در اختیار افراد نامطمئن نگذارید.
  3. به جای قرار دادن اثاثیه روی باربند، آن ها را درون صندوق عقب خودرو قرار دهید.
  4. هرگز خودروی خود را در اماکن خلوت و تاریك پارک نکنید.
  5. حین گردش و تفریح، خودروی خود را در مكانی امن و در صورت امکان در پاركینگ‌های عمومی و مطمئن پارك کنید.
  6. اگر خودرو را به علت نقص فنی هل می‌دهید، اجازه ندهید افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان بنشینند.
  7. هنگام تصادف یا نزاع‌هایی كه احتمال ساختگی بودن آنها وجود دارد، مراقب خودروی خود باشید.

 

هشدارهایی برای پیشگیری از سرقت خودرو

عدم اعلام سرقت خودرو جرم محسوب می‌شود

فراخوان به شرکت ها برای نصب ردیاب خودرو

پس از مفقود شدن یا سرقت پلاک وسیله نقلیه چه کنیم؟

تاریخچه 10 نسل میتسوبیشی اولوشن

بازیکنان استقلال و پرسپولیس چه خودرویی دارند؟

خودرو را با تشخیص رنگ دود اگزوز درمان کنید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی