پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای-کرمان موتور

فرصت های پیش روی هیوندای در بازار خاورمیانه

در میان تمام همکاری های شکل گرفته میان خودروسازان داخلی و خارجیف یک فرصت بسیار بزرگ نیز پیش روی صنعت خودروی کشور قرار دارد. فرصتی که حاصل همکاری دوباره هیوندای با کرمان موتور است. فرصتی طلایی به نام تحقیقات و پژوهش های مشترک. بگذارید کمی ساده‌تر سخن بگوییم. هیوندای در حال حاضر 7 مرکز تحقیق […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۷ تیر ۱۳۹۶

در میان تمام همکاری های شکل گرفته میان خودروسازان داخلی و خارجیف یک فرصت بسیار بزرگ نیز پیش روی صنعت خودروی کشور قرار دارد. فرصتی که حاصل همکاری دوباره هیوندای با کرمان موتور است. فرصتی طلایی به نام تحقیقات و پژوهش های مشترک. بگذارید کمی ساده‌تر سخن بگوییم. هیوندای در حال حاضر 7 مرکز تحقیق و توسعه دارد که 3 مرکز آن در کره جنوبی قرار دارد و تحقیقات گسترده‌ای را روی بازارهای جهانی انجام می دهد.

گزارش اختصاصی جوان خودرو:

همکاری‌های صنعت خودرو کشور با شریکان خارجی در پسا برجام از جمله مهمترین موضوعاتی است که رسانه‌های تخصصی و غیر تخصصی بسیار به آن پرداخته‌اند. همکاری‌های مشترک در قالب جوینت ونچرها، حضور قطعه سازان در همکاری‌ها و فرآیند‌های تامین تا سرمایه گذاری‌های مشترک و صادرات همه و همه مواردی هستند که طرف‌های همکار سعی کرده‌اند در قرار دادها و تفاهم نامه‌ها لحاظ کنند. اما نکته مهمی که نباید از آن قافل شد.

اختصاص بخشی از سرمایه گذاری ها در تحقیق و توسعه ( R&D) و پژوهش‌های منطقه‌ای است. به عبارتی صنایع مختلف و به خصوص صنعت خودرو نباید همه سرمایه‌های موجود چه داخلی و خارجی را به شکل هدایت کنند که همه این منابع صرف تولید شود. زیرا تحقیق و توسعه با توجه به بازارهای منطقه‌ای که پتانسیلی 400 میلیونی دارد، می‌تواند کمک فراوانی به هدف‌مند‌تر کردن تولید، صادرات و فروش در این منطقه رو به رشد کند. از این رو ایران به عنوان کشوری پهناور با جغرافیای متفاوت که می‌تواند در تست‌های میدانی عصای دست تولید کننده‌ها باشد و البته موقعیت استراتژیک، پتانسیل تبدیل شده به مرکز تحقیقات و طراحی هدفند در منطقه را دارد.

البته حدود 1 سال قبل رنو سخنانی مبنی بر تبدیل شدن ایران به هاب منطقه با حضور مستقیم رنو در ایران و همکاری نگین خودرو را زمزمه کرد. حتی صحبت از همکاری‌های مشترک نگین خودرو با رنو در زمینه ایجاد مرکز تحقیقات  و سرمایه گذاری مشترک هم پیش آمد اما هنوز توافق رنو با ایدرو هنوز به قرار داد بدل نشده است و عملا تا نهایی شدن این قرار داد نمی‌توان پیشبینی دقیقی کرد. ایران خودرو نیز در پس همکاری با پژو در حال توسعه سبد محصولات و البته انتقال دانش طراحی و تولید به داخل کشور است. هر چند ایران خودرو به خصوص در بخش قطعه سازی توانسته تاثیرات مثبتی در این صنعت بگذارد و افزایش کیفی محصولاتش نیز در دو سال اخیر کاملا مشهود است. اما با توجه به این که بازارهای منطقه‌ای به خوص در خاورمیانه از بازاهای پر فروش پژو به شمار نمی‌رود، این شرکت برای صادرات به فکر بازارهای دور‌تر از خاورمیانه نیز هست. به خصوص با قرار گیری در چرخه تامین پژو می‌تواند حتی وارد بازارهای جنوب اروپا نیز بشود.

اما در این میان یک فرصت بسیار بزرگ نیز پیش روی صنعت خودروی کشور قرار دارد. فرصتی که حاصل همکاری دوباره هیوندای با کرمان موتور است. فرصتی طلایی به نام تحقیقات و پژوهش های مشترک. بگذارید کمی ساده‌تر سخن بگوییم. هیوندای در حال حاضر 7 مرکز تحقیق و توسعه دارد که 3 مرکز آن در کره جنوبی قرار دارد و تحقیقات گسترده‌ای را روی بازارهای جهانی انجام می دهد. یکی از این مراکز در آلمان احداث شده تا بازارهای اروپایی را رصد کند. مرکز دیگری در ژاپن قرار دارد تا راه پیروزی بر رقیبان ژاپنی را نشان دهد. ضمنا یکی دیگر از این مراکز در هند قرار دارد تا با توجه به بازار بزرگ هندوستان و البته همسایگانش تحقیقات هدفمندی را انجام دهد.

اما بزرگ‌ترین مرکز تحقیق و توسعه هیوندای در کالیفرنیا آمریکا قرار دارد تا هر روز به پیشرفت‌های هیوندای و کیا در بازار  کمک کند. اما همانطور که می‌دانید بازار خاورمیانه یکی از بازارهای اصلی خودروهای کره‌ای است و خودروسازان چشم بادامی که بیش از 8 میلیون خودرو در سال می‌فروشند، نگاه ویژه‌ای به این بازار دارند. از این رو همکاری‌های مشترک کرمان موتور و هیوندای می‌تواند نقش مهمی در فروش برند هیوندای در منطقه داشته باشد. زیرا در صورت افزایش میزان داخل سازی قطعات در ایران و کاهش هزینه‌های تولید می‌توان خودروهای تولید شده در ایران را با هزینه‌های کمتر حمل و نقل به کشورهای منطقه صادر کرد.

از طرفی با توجه به اهمیت بحث تحقیق و توسعه برای هیوندای می‌توان گفت در صورت احداث مراکز تحقیق و توسعه با همکاری کرمان موتور توسط هیوندای در ایران، این برند کره‌ای می تواند ضمن انتقال فن آوری به همکاری ایرانی، تمرکز و مطالعات تاثیرگذارتری در بازار 400 میلیونی خاورمیانه داشته باشد. به این ترتیب دور از نظر نیست که در آینده کرمان موتور و هیوندای به صورت مشترک وارد پروژه‌های بزرگ‌تری هم بشوند. پتانسیل‌های بازار خاورمیانه آنقدر بالا هست که ارزش سرمایه گذاری های اینچنینی را دارد.

زنگ خطری برای کراس اوورهای کامپکت/ مروری بر جک S3 محصول جدید کرمان موتور

امکان شماره گذاری هیوندای های وارداتی کرمان موتور در ارگ جدید

باشگاه مشتریان کرمان موتور افتتاح شد

فرصت طلایی کرمان موتور

پای هیوندای های کرمان موتور به ایران رسید

هیوندای های جدید کرمان موتور قیمت گذاری شدند

5 مدل هیوندای جدید مهمان کرمان موتور می شوند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی