پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترمز دیسکی خنک شونده

ترمز دیسکی خنک شونده به چه معناست؟

همواره ما در کاتالوگ های خودروها مشاهده میکنیم که نوشته است ترمز دیسکی خنک شونده، حال میخواهیم بدانیم این نوع ترمز دیسکی ها چگونه عمل و به چه معنا هستند که در ذیل توضیح داده می شود. این نوع از دیسک های ترمز را دیسک هوا خنک یا خنک شونده با هوا می‌گویند. این سیستم‌ها […]

امیر
دوشنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

همواره ما در کاتالوگ های خودروها مشاهده میکنیم که نوشته است ترمز دیسکی خنک شونده، حال میخواهیم بدانیم این نوع ترمز دیسکی ها چگونه عمل و به چه معنا هستند که در ذیل توضیح داده می شود.

این نوع از دیسک های ترمز را دیسک هوا خنک یا خنک شونده با هوا می‌گویند. این سیستم‌ها به راحتی بعد از ترمز گیری و در صورت حرکت خودرو، می توانند کمی از گرمای خود را با مکانیزمی که برای حرکت هوا در اطراف آن ها تعبیه شده است، خود به خود خنک شده و از گرمای دیسک و کالیبر ترمز بکاهند، این عمل باعث می شود که خودرو دارای این قابلیت باشد که فواصل بیشتری را بدون نیاز به توقف برای خنک شدن دیسک ترمز، طی نماید .
این نوع از دیسک‌ها دارای چندین مدل است.
برخی از طرح ها شیار دار بوده ، و برخی دیگر دارای سوراخ هایی برای خنک کنندگی است.
این نوع از دیسک‌ها توسط آلیاژ‌های متفاتی ساخته می‌شوند که شامل فولاد آلیاژی، دیسک‌های سرامیکی، دیسک‌های فیبر کربنی و انواع مختلف دیگر است.
البته برای برخی سیستم‌های ترمزهای خنک شونده با هوا، سیستم تهویه داخلی قرار داده شده است و نیازی به دیسک‌های با طراحی خاص برای تهویه وجود نداشته است، به همین دلیل برخی از دیسک‌ها را با طراحی ساده مشاهده خواهید کرد که دارای سیستم هوا خنک هستند.

نکاتی در ارتباط با نگهداری و خرید لاستیک خودرو

راهنمای خرید و نگهداری لاستیک خودرو

نکاتی مهم برای نگهداری بهتر از گیرباکس خودروهای اتوماتیک

توصیه‌هایی برای نگهداری و تعمیر سیستم تعلیق خودرو

چگونه از خودروی خود در گرمای تابستان نگهداری کنیم؟

نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو

شناخت و عملکرد سیستم های کنترل کننده گیربکس خودرو

آیا گرم کردن موتور همه خودروها در زمستان ضرورت دارد؟

چگونگی تشخیص چپی بودن خودرو

زمان مناسب تعویض و دانستنی های واتر پمپ خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی