
امروز پیست اتومبیلرانی آزادی میزبان شاسی بلندهای BYD S6 بود. بی وای دی S6 یک شاسی بلند سایز متوسط است که بر روی پلت فرم لکسوس RX350 ساخته می شود.
کارمانیا نماینده انحصاری برند BYD است، برندی که در طراحی و ساخت خودروهای برقی در جهان جزو رده های بالا طبقه بندی می شود.
آزمایش رانندگی با BYD S6 در پیست
با قدم گذاشتن به داخل کابین، اولین چیزی که جلب توجه می کند نرمی صندلی هاست. پس از اجرای چند حرکت نمایشی در پیست آزادی، درست موقعی که لاستیک ها گرم شده بود تصمیم گرفتیم چند دور آن را محک بزنیم. S6 علی رغم اینکه شاسی بلند است، اما در مواجهه با پیچ های پیست آزادی عملکرد خوبی از خود نمایش می دهد. در 2 پیچ تند بعد از قسمت 400 متر ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی وارد بازی می شود و به راننده اجازه اور استیر (بیش فرمانی) نمی دهد.
یکی از نکاتی که در این آزمون کوتاه جلب توجه کرد، واکنش این خودرو به ترمز بود، به این صورت که در ترمزگیری خبری از دایو دماغه به سمت پایین نبود و در واقع کل جثه خودرو تمایل به پایین رفتن داشت که این نشان از تلاش سازنده آن برای ایجاد یک تقسیم وزن منطقی در مجموعه شاسی و بدنه است.
BYD S6 از یک پیشرانه 2.4 لیتری و گیرباکس 6 سرعته دو کلاچه بهره می برد و توانسته است 5 ستاره ایمنی تصادفات را از موسسه C-Ncap دریافت کند. (فیلم تست تصادف را در ادامه ببینید)
در مجموع اگر قرار است شاسی بلند چینی با محدوده قیمت 98 میلیون تومان انتخاب کنید، BYD S6 می تواند یک گزینه جدی باشد. ضمن اینکه امکان انتخاب رنگ های مختلف برای تریم داخل کابین برای شما فراهم بوده و تقریبا کلیه آپشن های مورد نیاز در آن تعبیه شده است.