در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ ب ام و با نمایش کانسپتی در کلاس خودروهای کراس اوور، رسما اعلام کرد که قصد ورود به بخش جدیدی از این سگمنت پرطرفدار را دارد. حالا در نمایشگاه توکیو، ب ام و X2 را به عنوان پلی میان X1 و X3 معرفی کرده که شباهت فراوانی با کانسپت معرفی شده […]
کراساورهای اسپرت ب ام و، هر روز جذابیت بیشتری پیدا میکنند و با آپشنهای مختلف، قیمتهای متنوعی از ۳۴ هزار دلار در نسخهی استاندارد X1 تا ۱۱۵ هزار دلار در X6 M به همراه دارند. جدیدترین محصول این گروه، کراس اوور کامپکت X2 خواهد بود که البته مشابهت زیادی با X1 دارد. شاید تصور کنید این خودرو بزرگتر از X1 و کوچکترا ز X2 است؛ اما در واقع، X2 حدود ۷.۵ سانتیمتر طول کمتری نسبت به X1 دارد و به همین میزان، نسبت به زمین ارتفاع سقف کمتری دارد. البته فاصلهی بین محورهای X1 و X2 برابر خواهد بود تا فضای سرنشینان و طول کابین، تفاوت خاصی نداشته باشد.
مهمترین تفاوت X2 با مدل X1، کوتاهتر بودن فاصلهی اورهنگ (فاصلهی محور چرخها تا لبهی سپر: Overhang) است که همراه با بدنهی حجیم و سهبعدی، بزرگتر از X1 به نظر میرسد. فاصلهی کف X2 با سطح زمین، کمتر از X1 است و باید قبول کرد به دلیل سبک طراحی بدنه، اسپرتتر و جوانپسندتر عمل میکند. ترکیب یک ظاهر عضلانی با چراغهای LED جلو و عقب، ادوات خاکستری رنگ در قسمت رکاب و سپرها در کنار اسپویلر عقب، ب ام و X2 را نهتنها متمایز از X1، بلکه فراتر از دیگر کراساورهای این کلاس نشان میدهد.
در فضای داخلی X2، اصالت محصولات ب ام و حفظ شده است؛ درحالیکه میتوان رنگبندی متنوعی در پوشش صندلیها و قسمتی از داشبورد داشت. سقف پانورامیک، جذابیت خاصی به این محصول میدهد و لوکس بودن X2 را تقویت میکند. صندلیها برای پنج سرنشین طراحی شدهاند و با جمع کردن ردیف عقب، ۱۴۱۸ لیتر فضای بار در اختیار سرنشینان خواهد بود که البته رقم خیرهکنندهای در این کلاس بدنه نیست. نمایشگر لمسی X2 در مدل استاندارد، ۶.۵ اینچ و در نسخههای بالاتر، ۸.۸ اینچ خواهد بود که طیق معمول خودروهای ب ام و، مستقل از داشبورد و روی آن ارائه میشود. آپشنهای ایمنی X2، مثل هشدار خروج از خط (لاین)، ترمز اضطراری و همچنین نسل جدید سرگرمیهای چندرسانهای بیامو، از طریق نمایشگر اصلی قابل دسترسی خواهند بود. سیستم کانکتد پلاس (+BMW Connected) در X2 فعال خواهد بود تا امکان استفاده از اینترنت WiFi و اپل کارپلی فراهم شود. به گفتهی مدیران ب ام و، X2 فعلا فاقد هرنوع فناوری خودران و آپشنی در این زمینه خواهد بود.
ب ام و وعده داده است تا چند ماه دیگر، چهار نسخهی بنزینی و پنج مدل دیزلی برای X2 معرفی کند که از جعبهدندههای متفاوتی برخوردار خواهند بود. همهی پیشرانههای ب ام و X2 چهار سیلندر خواهند بود و خبری از نمونهی ۳ سیلندر سری X1 یا پیشرانههای ۶ سیلندر X۵ برای X2 نخواهد بود. مهمترین مدلهای این خودرو عبارت هستند از xDrive18i, xDrive20i, xDrive20d و xDrive25d که در نمونههای xDrive به صورت دودیفرانسیل و در نسخههای SDrive، تکدیفرانسیل خواهند بود. پیشبینی میشود مدل xDrive20i با پیشرانهی توربوشارژ ۲ لیتری، پرتقاضاتر از دیگر مدلها باش؛ چرا که قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتنمتر فراهم میکند. این نسخه از X2، با جعبهدندهی خودکار ۷ سرعته و دو کلاچه، در زمان ۷.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.
قدرتمندترین مدل X2، با پیشرانهی توربودیزل ۲ لیتری (xDrive25d) ارائه میشود که قدرت ۲۳۱ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتنمتر تولید میکند. ب ام و ادعا میکند که این نسخه، در زمان ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و بین ۵.۱ تا ۵.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میانگین مصرف سوخت خواهد داشت.
ب ام و X2 ، مثل دیگر محصولات ب ام و با آپشنهای سری M قابل خرید خواهد بود؛ اما تغییر خاصی در پیشرانه یا تواناییهای فنی خودرو اعمال نخواهد شد. رینگهای استاندارد X2، از سایز ۱۷ اینچ انتخاب شدهاند اما میتوان نمونههای ۱۹ و ۲۰ اینچی هم برای آن سفارش داد؛ ضمن اینکه با انتخاب آپشنهای سری M اسپرت X، سپرهای اسپرت هم به خودرو اضافه خواهند شد.
قیمت نهائی نسخههای مختلف X2 با آپشنهای مختلف، هنوز در اختیار رسانههای قرار نگرفته است؛ اما مدیران ب ام و از آستانهی قیمت ۳۸ هزار دلار برای این خودرو خبر دادهاند.
منبع: زومیت
دیدگاه خود را بنویسید