پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرچم رنو

موقعیت ممتاز خودروسازان در پسابرجام/ نمود قراردادهایی که توانستند به صنعت خودرو کشور کمک کنند

در حالیکه بسیاری از توقعات و انتطارات در بخش های مختلف از برجام محقق نشده اما این توافق در حوزه خودرو منجر به گشایش و امضا قراردادهایی شده که می تواند به ارتقا صنعت خودرو کشور کمک کند و بخش هایی از این موفقیت در دومین نمایشگاه خودرو تهران دیده شد. به گزارش پایگاه خبری […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

در حالیکه بسیاری از توقعات و انتطارات در بخش های مختلف از برجام محقق نشده اما این توافق در حوزه خودرو منجر به گشایش و امضا قراردادهایی شده که می تواند به ارتقا صنعت خودرو کشور کمک کند و بخش هایی از این موفقیت در دومین نمایشگاه خودرو تهران دیده شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

پس از امضا موافقت نامه برجام بین ایران و 1+5 و لغو تحریم های ظالمانه مذاکرات در حوزه های مختلف صورت گرفته که منجر به امضای چهار قرارداد خودرویی و تفاهم نامه در این بخش شده و ظاهرا قراردادهای جدید دیگری نیز در راه است.

نکته مهم در مورد قراردادها و تفاهم نامه‌های خارجی صنعت خودرو این است که در مقایسه با قرادادهایی که سابقا توسط خودروسازان داخلی با آنها منعقد می شد به لحاط شکل و مفاد در حوزه‌هایی چون تولید داخل ،سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری و صادرات، تفاوتهای اساسی وجود دارد.

هرچند تا به اجرا درآمدن همه این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها راه زیادی مانده است، اما با این حال همین‌که در این مدت نسبتا کم، ۶ خودروساز بزرگ دنیا حاضر به حضور در ایران شده اند و تا کنون 4 قرارداد به امضا رسیده ، بدون تردید مذاکره با خودروسازان خارجی و جلب رضایت آنها برای سرمایه‌گذاری در ایران، کار بسیار سختی به‌شمار می‌رود و اگر نبود توافق هسته‌ای و برجام، شاید هیچکدام از۶ شرکت های پژو، سیتروئن، رنو، هیوندایی، بنز و فولکس واگن، برنامه‌ای برای فعالیت در کشور نداشتند.

در همین راستاعلاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه دومین نمایشگاه خودرو تهران در گفت و گو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص دستاوردهای برجام گفت: برجام اقدام مناسبی بود که در راستای راهبرد جمهوری اسلامی در خصوص تعامل با جهان عملی شد و پس از مذاکرات طولانی سرانجام به نتیجه رسید.

وی افزود: البته همه آنچه که ما از برجام توقع داشتیم محقق نشده بویژه در مسائل بانکی همچنان مشکلات پا برجاست اما در برخی از صنایع مانند صنعت خودرو گشایش هایی رخ داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به امضا قرادادهای خودرویی پس از برجام اظهار داشت: ما شاهد بودیم که به سرعت پس از برجام شرکت های خرجی آمادگی خود را برای حضور گسترده در بازار ایران اعلام کردند و قراردادهایی هم به امضا رسید.

بروجردي تصریح کرد: نمونه هایی از موفقیت برجام را در نمایشگاه خودرو شاهد بودیم ونمایشگاه امسال با قدرت وحضور گسترده خارجی ها همراه بود.

وی در پایان ابراز امیدورای کرد که برجام بتواند موقعیت های بهتری را برای سایز صنایع بوجود آورد و صنعت خودرو نیز از این فرصت بیش از پیش بهره مند شود.

انتهای پیام/

افزایش ۲۱ درصدی تولید خودرو در هفت ماهه اول سال جاری

رشد قابل توجه تولید خودروسازان خصوصی

خط و نشان وزارت صنعت برای خودروسازان چینی

نخستين نشست مشترك سازندگان پلت فرم جديد ايران خودرو

قطعه سازان برای ورود به چرخه جهانی راهی جز تجمیع ندارند

تاثیر قراردادهای بین المللی خودرویی بر صنعت قطعه سازی ایران

همکاری ایران خودرو و مرسدس بنز در قالب شرکت مشترک

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی