شاید در خیابان ها موتورسیکلت هایی با استایل هارلی دیویدسون معروف نظر شما را به خودش جلب کرده باشد. مطمئننا ابتدا تعجب کرده اید با توجه به قوانین کشور، چگونه یک موتور هارلی دیویدسون با خیال آسوده و پلاک ملی در خیابان ها تردد می کند. این موتورسیکلت ها سر و صدای زیادی هم دارند […]
پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند:
رگال رپتور یک برند آمریکایی است که در زمینه تولید موتورسیکلتهای خاص در کلاسهای چاپر و کروز فعالیت میکند. این برند به کیفیت بالا و مثال زدنی محصولاتش شهره است و در میان خود آمریکاییها و یکی از پررونقترین بازار موتورسیکلتها در دنیا یعنی اسپانیا محبوبیت زیادی دارد. در واقع موتورسیکلتهای رگال رپتور را میتوان یکی از رقبای هارلی دیویدسون دانست، هرچند که در این رقابت موفق نباشد! موتورسیکلتهای وارد شده به ایران از این برند ساخته شعبه چینی رگال رپتور هستند و توسط شرکت سکان صنعت پارس پا به بازار داخلی ما گذاشتهاند.
هدف اصلی این شرکت مونتاژ موتورسیکلتهای خاص و سفارشی است و به همین دلیل هم موتورسیکلتهای کلاس چاپر رگال رپتور را برای واردات انتخاب کردهاست. کلاس چاپر را میتوان از روی فاصله زیاد بین دو محور و طراحی منحصربهفرد دسته فرمان تشخیص داد. گونه 250 سیسی آنها، در چهار تیپ بابر، اسپایدر، فالکن و دیتونا با تیراژ محدودی در ایران عرضه شدهاند. از پیشرانه پایه DD250E دو سیلندر خطی چهارسوپاپ بهره میبرند که به همراه یک جعبه دنده دستی 5سرعته و سوخت انژکتوری کامل میشود.
پرقدرتترین نوع این موتورها، دیتونا است که با وزنی در حدود 180 کیلوگرم، قابلیت تولید قدرت 18.5 اسب بخار و حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت را دارد. موتورسیکلتی سنگین که عملا شتاب و سرعت موتورهای خیابانی را ندارد و باید آن را از این کلاس جدا دانست. سیستم تعلیق نسبتا خشک است و با توجه به فرم بدنه، نمیتوان انتظار سواری نرمی از آن را داشت. دوام و تحمل فشار که برگرفته از کیفیت بالای قطعات به کار رفته در ساخت این موتورسیکلت است از مولفههای اصلی آن است و به این ترتیب میتوان روی ماندگاری و طول عمر بالای قطعات اصلیاش حساب باز کرد.
قیمت نمونه چینی رگال رپتور در بازار ایران در بازه موتورهای استریت قرار میگیرد و تقریبا 20 میلیون تومان است. اما مشخصا کلاس چاپر، موتورسیکلتی خاص قلمداد میشود و نمیتوان توقع عملکردی سرعتی همگام با موتورهای خیابانی یا نیکد را از آن داشت. رقیب اصلی رگال رپتور در ایران، آکوئلا هیوسانگ است.
پیشنهاد نهایی: اگر به دنبال یک موتورسیکلت متفاوت هستید که اساس مناسبی برای تیونینگ را در اختیارتان قرار دهد، موتورهای رگال رپتور مناسبترین انتخاب موجود در بازار برای شما هستند.
پیشرانه: 250سیسی تک سیلندر
قدرت: 18.5 اسب بخار
سیستم سوخترسانی: انژکتوری
ترمزها: دو دیسک در جلو و یک دیسک در عقب
گنجایش مخزن سوخت: 13.5 لیتر
به تازگی شرکت رگال رپتور یه موتور سیکلت جدید به سبد محصولاتش اضافه کرده که در کلاس کافه ریس هست و می توان گفت تک ترین موتور ایران خواهد بود که با توجه به بازه قیمتی مناسبش به شخصه ثبت نام خواهم کرد