
شاید در خیابان ها موتورسیکلت هایی با استایل هارلی دیویدسون معروف نظر شما را به خودش جلب کرده باشد. مطمئننا ابتدا تعجب کرده اید با توجه به قوانین کشور، چگونه یک موتور هارلی دیویدسون با خیال آسوده و پلاک ملی در خیابان ها تردد می کند. این موتورسیکلت ها سر و صدای زیادی هم دارند و اگر متوجه ظاهر خاصشان نشوید، حتما با صدای آن سرتان بر می گردد. موتورسیکلت مورد بحث رگال رپتور نام دارد. در اینجا به بررسی قوی ترین نسخه رگال رپتور در ایران یعنی دیتونا 250 می پردازیم. موتورسیکلتی چینی که می توانید با بودجه 20 میلیونی، گوشه پارکینگ خود داشته باشید.
پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند:
رگال رپتور یک برند آمریکایی است که در زمینه تولید موتورسیکلتهای خاص در کلاسهای چاپر و کروز فعالیت میکند. این برند به کیفیت بالا و مثال زدنی محصولاتش شهره است و در میان خود آمریکاییها و یکی از پررونقترین بازار موتورسیکلتها در دنیا یعنی اسپانیا محبوبیت زیادی دارد. در واقع موتورسیکلتهای رگال رپتور را میتوان یکی از رقبای هارلی دیویدسون دانست، هرچند که در این رقابت موفق نباشد! موتورسیکلتهای وارد شده به ایران از این برند ساخته شعبه چینی رگال رپتور هستند و توسط شرکت سکان صنعت پارس پا به بازار داخلی ما گذاشتهاند.
هدف اصلی این شرکت مونتاژ موتورسیکلتهای خاص و سفارشی است و به همین دلیل هم موتورسیکلتهای کلاس چاپر رگال رپتور را برای واردات انتخاب کردهاست. کلاس چاپر را میتوان از روی فاصله زیاد بین دو محور و طراحی منحصربهفرد دسته فرمان تشخیص داد. گونه 250 سیسی آنها، در چهار تیپ بابر، اسپایدر، فالکن و دیتونا با تیراژ محدودی در ایران عرضه شدهاند. از پیشرانه پایه DD250E دو سیلندر خطی چهارسوپاپ بهره میبرند که به همراه یک جعبه دنده دستی 5سرعته و سوخت انژکتوری کامل میشود.
پرقدرتترین نوع این موتورها، دیتونا است که با وزنی در حدود 180 کیلوگرم، قابلیت تولید قدرت 18.5 اسب بخار و حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت را دارد. موتورسیکلتی سنگین که عملا شتاب و سرعت موتورهای خیابانی را ندارد و باید آن را از این کلاس جدا دانست. سیستم تعلیق نسبتا خشک است و با توجه به فرم بدنه، نمیتوان انتظار سواری نرمی از آن را داشت. دوام و تحمل فشار که برگرفته از کیفیت بالای قطعات به کار رفته در ساخت این موتورسیکلت است از مولفههای اصلی آن است و به این ترتیب میتوان روی ماندگاری و طول عمر بالای قطعات اصلیاش حساب باز کرد.
قیمت نمونه چینی رگال رپتور در بازار ایران در بازه موتورهای استریت قرار میگیرد و تقریبا 20 میلیون تومان است. اما مشخصا کلاس چاپر، موتورسیکلتی خاص قلمداد میشود و نمیتوان توقع عملکردی سرعتی همگام با موتورهای خیابانی یا نیکد را از آن داشت. رقیب اصلی رگال رپتور در ایران، آکوئلا هیوسانگ است.
پیشنهاد نهایی: اگر به دنبال یک موتورسیکلت متفاوت هستید که اساس مناسبی برای تیونینگ را در اختیارتان قرار دهد، موتورهای رگال رپتور مناسبترین انتخاب موجود در بازار برای شما هستند.
مشخصات فنی موتورسیکلت رگال رپتور دیتونا 250
پیشرانه: 250سیسی تک سیلندر
قدرت: 18.5 اسب بخار
سیستم سوخترسانی: انژکتوری
ترمزها: دو دیسک در جلو و یک دیسک در عقب
گنجایش مخزن سوخت: 13.5 لیتر
بررسی موتورسیکلت هیوسانگ GTR250 / مسافری از کره!
بررسی موتورسیکلت کی تی ام دوک 250 / ظاهر ناآرام با قلبی آرام
بررسی موتورسیکلت بنلی TNT250 / ایتالیایی چینی شده!
موتورسیکلت های برقی بازار را بیشتر بشناسید (بررسی کامل + جدول مشخصات فنی)
بررسی موتور سیکلت آپاچی در بازار ایران
واردات موتورسیکلتهای بنزینی به چه شکل است؟
تخلفات موتورسیکلت ها از امروز به صورت مکانیزه ثبت می شود
ثبت تخلف موتورسیکلت های پایتخت توسط دوربین (شروع از اول آذر ماه)
شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری تحت عنوان انژکتور! مقصر کیست؟
پتانسیل تولید موتورسیکلت با برند ایرانی (مصاحبه اختصاصی با رئیس انجمن موتورسیکلت)
قیمت روز انواع موتور سیکلت در بازار کشور
موتورلانس ، وسیلهای جدید برای سرعت بخشیدن به خدمات اورژانس
صدور مجوز شمارهگذاری برای ۷ موتورسیکلت برقی
به تازگی شرکت رگال رپتور یه موتور سیکلت جدید به سبد محصولاتش اضافه کرده که در کلاس کافه ریس هست و می توان گفت تک ترین موتور ایران خواهد بود که با توجه به بازه قیمتی مناسبش به شخصه ثبت نام خواهم کرد