پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای النترا

النترا، برنده رقابت قیمتی در بازار ایران/ قیمت هیوندای النترا کرمان موتور اعلام شد

النترا جدیدترین محصول هیوندای است که پس از  i10 و i20 و اکسنت به خط تولید کرمان موتور آمده است. مدیران کرمان موتور پیشتر خبر عرضه النترا تولید داخل را در نیمه اول سال 97 داده بودند. اما صبح امروز شنبه 30 دی ماه 96 کرمان موتور قیمت هیوندای النترا را اعلام کرده و این […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۶

النترا جدیدترین محصول هیوندای است که پس از  i10 و i20 و اکسنت به خط تولید کرمان موتور آمده است. مدیران کرمان موتور پیشتر خبر عرضه النترا تولید داخل را در نیمه اول سال 97 داده بودند. اما صبح امروز شنبه 30 دی ماه 96 کرمان موتور قیمت هیوندای النترا را اعلام کرده و این نه تنها نشان از خوش قولی در انجام برنامه های این شرکت دارد، بلکه روند سریع رشد کرمان موتور در تولید و عرضه محصولات هیوندای در ایران را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی هیوندای کره در ایران شناخته می شود. پس از برجام و از سر گرفته شدن همکاری هیوندای و کرمان موتور، پای تعدادی از محصولات روز هیوندای به خط تولید کرمانی ها باز شد و از طرفی محصولات گران قیمت تر هیوندای نیز به صورت کاملا رسمی از مسیر کرمان موتور به کشور وارد شدند. که این اتفاق باعث شد تا خریداران هیوندای با دغدغه کمتری نسبت به قبل خودرو بخرند. همچنین کرمان موتور برنامه تولید 20 هزار دستگاه هیوندای در سال 97 را دنبال می کند و ضمن داخلی سازی 30 درصدی، قصد دارد در سال 98 تولیدش را به 45 هزار دستگاه برساند. روند رو به رشد کرمان موتور تنها به آمار و ارقام محدود نمی شود، این خودروساز روند رو به رشدی در تولید محصولات هیوندای در ایران داشته است. در شروع همکاری تنها 2 هاچ بک i10 و i20 در خط تولید کرمان موتور قرار گرفتند. رفته رفته هیوندای اکسنت هم به جمع خودروهای تولیدی کرمان موتور اضافه شد و حالا در تازه ترین اتفاق، قرار است هیوندای النترا نیز توسط کرمان موتور تولید شود. پس از النترا، توسان پنجمین محصول هیوندای خواهد بود که تولید آن در کشور آغاز می شود. همچنین هیوندای قصد دارد خودرو جدید کونا را نیز به زودی در بازار ایران عرضه کند.

تولید خودروهای روز هیوندای در ایران، مزایای فراوانی دارد که از مهمترین آن ها می توان به اشتغال زایی و انتقال تکنولوژی روز خودروسازی جهانی به کشور اشاره کرد. که مسلما تاثیر ویژه ای بر صنعت خودروسازی در ایران دارد. اما یکی دیگر از مواردی که با توجه به شرایط این روزهای بازار خودروهای وارداتی باعث می شود دخلی سازی این دسته خودروها در کانون توجهات قرار بگیرد، بحث قیمت گذاری است. با افزایش تعرفه واردات خودرو و جهش قیمتی بسیاری از خودروهای وارداتی، بسیاری از خریداران عملا از دایره مخاطبان این خودروها حذف شدند. هیوندای النترا نیز از این قاعده مستثنی نبود و همچون کیا سراتو به عنوان رقیب اصلی اش در بازار ایران، افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرد. اما با ورود این سدان محبوب کره ای به خط تولید کرمان موتور، قیمت اش شکسته و به شرایط قبل بازگشته است.

کرمان موتور قیمت هیوندای النترا تولید داخل مدل 97 را 147 میلیون و 900 هزار تومان تعیین کرده و طی بخشنامه به تمام نمایندگی های خود در سراسر کشور ابلاغ کرده است. قیمت جدید النترا به توجه به افزایش قیمت رقبایش، قطعا می تواند تاثیر به سزایی در افزایش محبوبیت و آمار فروش اش داشته باشد.

 

خودرو مدل قیمت هیوندای النترا وارداتی قیمت جدید (نهایی)
النترا
rtl6503k7arat0u0odwx.jpg
1397 بین 160 تا 170 میلیون تومان 147/900/000

لازم به ذکر است، طبق قوانین وزارت صنعت، با تولید یک خودرو در کشور، امکان واردات آن وجود نخواهد داشت. طبق این قانون، با تولید هیوندای در کرمان موتور، آسان موتور (دیگر نماینده هیوندای در ایران) اجازه واردات این خودرو را نخواهد داشت.

 

فروش محصولات هیوندای i20 و اکسنت کرمان موتور (دی 96)

پیش فروش جک S5 اتوماتیک با مدل 97 (دی 96)

نهال شکوفایی در کویر کرمان/ نگاهی به فواید گسترش همکاری کرمان موتور با هیوندایی

النترا و توسان سال 97 در کرمان موتور به تولید می رسند

مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i10 / فسقلی های جذاب!

بررسی فنی جک j4 / جمع محصولات جک در سبد کرمان موتور جمع شد

نگاهی به استاندارد ایربگ هیوندای های تولید داخل

قطعات اصلی کرمان موتور در بازار چراغ برق

کدام نمایندگی های رسمی واردکننده خودرو مجوز پیش فروش دارند؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی