پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سوخت رسان سیار

افتتاح سامانه سوخت رسان سیار در تهران

سامانه سوخت رسان سیار که مدت ها پیش طراحی شده و اجرا شدنش نوید داده شده بود سرانجام با حضور مسئولان و متولیان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار جوان خودرو هدف اصلی این نرم‌افزار این است که هر کس در هر نقطه‌ای که به سوخت نیاز داشت به آن فرد سوخت‌ رسانی صورت بگیرد، این […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

سامانه سوخت رسان سیار که مدت ها پیش طراحی شده و اجرا شدنش نوید داده شده بود سرانجام با حضور مسئولان و متولیان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

هدف اصلی این نرم‌افزار این است که هر کس در هر نقطه‌ای که به سوخت نیاز داشت به آن فرد سوخت‌ رسانی صورت بگیرد، این نرم‌افزار باعث می‌شود به جای این‌که 40 خودرو به سمت پمپ بنزین حرکت کنند یک خودرو به سمت 40 خودرو برود و سوخت‌رسانی صورت بگیرد.
از مزیت های این طرح می توان به کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی می‌شود اشاره کرد. تا کنون 4 کشور جهان از این فناوری استفاده می کنند و ایران پنجمین کشور صاحب فناوری سوخت‌رسان سیار است و در سال 2015 یک شرکت آمریکایی برای اولین بار از این نرم‌افزار رونمایی و استفاده کرد.

متقاضیان می‌توانند این نرم افزار را روی گوشی خود نصب کنند و زمانی که درخواست سوخت خود را اعلام می‌کنند به‌ آنها اعلام می‌شود ماشین‌های سوخت رسان با چه مدت زمانی به آنها خواهد رسید.

این سامانه به صورت پایلوت فعلا در تهران مودر استفاده قرار میگیرد اما مسئولان درصدد هستند تا در شهرهای شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز و بندرعباس این سامانه راه اندازی شود.
مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص این طرح در جمع خبرنگاران گفت: وزیر نفت حدود یک سال پیش تمایل خود را برای ارتقا سطح رفاه مردم در بخش سوخت رسانی اعلام کرد و از همان زمان طرح های اینچنین در دستور کار قرار گرفت.

سیار وکیل‌زاده با بیان این‌که هر کاری برای نخستین بار مشکلات مربوط به خود را دارد، گفت: PIDO این مشکلات را یک به یک پشت سر گذاشته است.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: هیچ کدام از ذینفعان از جمله وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و مالکین جایگاه‌ها از این طرح ناراضی نیستند.

جالب است بدانید آرمان موتور کویر، نمایندگی رسمی لوکسژن در ایران از اولین شرکت های خودرویی است که با پیدو قراردادی منعقد کرده تا خودروهای خود را با باک پر به مشتریان تحویل دهد.

انتهای پیام/

 

تفاوت بنزین سوپر با معمولی دقیقا چیست ؟

چالش های کیفیت بنزین همچنان ادامه دارد

دلیل توقف فعالیت دستگاه های کارتخوان در پمپ بنزین ها

کارت سوخت دوباره باز می‌گردد/برای اخذ کارت سوخت باید به کجا مراجعه کنیم؟

((نه)) مجلس به افزایش قیمت بنزین /قیمت حامل‌های انرژی ثابت می‌ماند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی