پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برلیانس کراس و سراتو آپشنال

معرفی پرفروش ترین خودروهای بازار در سال 96 (قسمت دوم-کیا سراتو آپشنال و برلیانس کراس)

در ادامه معرفی سریالی پرفروش تری خودروهای بازار در سال 96، سراغ 2 محصول گروه خودروسازی سایپا آمدیم. برلیانس کراس از پارس خودرو و کیا سراتو آپشنال از سایپا. 2 خودرویی که مدت زیادی از حضورشان در بازار نمی گذرد. اما با تکیه بر مزایای رقابتی نسبت به هم کلاسان خودرو، توانسته اند سهم قابل […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

در ادامه معرفی سریالی پرفروش تری خودروهای بازار در سال 96، سراغ 2 محصول گروه خودروسازی سایپا آمدیم. برلیانس کراس از پارس خودرو و کیا سراتو آپشنال از سایپا. 2 خودرویی که مدت زیادی از حضورشان در بازار نمی گذرد. اما با تکیه بر مزایای رقابتی نسبت به هم کلاسان خودرو، توانسته اند سهم قابل توجهی از فروش در سال 96 داشته باشند.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

برلیانس C3

برلیانس کراس

برلیانس کراس را می توان یکی از جذاب ترین اعضای سگمنت پرطرفدار هاچ بک های کراس برشمرد. این هاچ بک کراس که مدت زیادی از حضور آن در بازار نمی گذرد توانسته طرفداران فراوانی در ایران داشته باشد. همچنین به تازگی دستخوش تغییراتی در فهرست تجهیزات و پیشرانه شده تا با نیاز روز مشتریان مطابقت بیشتری داشته باشد. در حقیقت کراس بر پایه هاچ بک خانواده سری 300 برلیانس شکل گرفته و با تغییراتی در ظاهر، کابین و سیستم تعلیق حال و هوای اسپرت تری را برای شما به ارمغان می آورد. برلیانس کراس در کنار تمام تفاوت هایش با سری 300 هاچ بک، 5 سانتی متر ارتفاع بیشتری دارد.

برلیانس C3

همچنین در قسمت سقف از روف رک بهره می برد و در مدل جدید امکان سفارش اسپویلر عقب برای آن وجود دارد. طرح و سایز رینگ ها نیز با سری 300 متفاوت است. در برلیانس کراس جدید تودوزی مشکی با دوخت قرمز رنگ به جذابیت های کابین می افزاید. فضای کابین هم علی رغم فرم هاچ بک بدنه و به لطف فاصله محوری 2580 میلی متر، مناسب است. ورود به خودرو استارت بدون نیاز به کلید میسر می شود و در کنسول جلو یک صفحه نمایش رنگی جا خوش کرده که اطلاعات سیستم مولتی مدیا و رهیاب را نشان می دهد.

برلیانس C3

در برلیانس کراس جدید دکمه های تنظیم سیستم صوتی به غربیلک فرمان اضافه شده اند و کروز کنترل نیز از دیگر امکانات جدید این هاچ بک کراس به شمار می رود. نکته جالب اینجاست که پنجره های خودرو با ریموت و از راه دور هم باز و بسته می شوند. بهره بردن از سانروف برقی نیز می تواند ویژگی مثبتی برای خودرویی در این رنج قیمت به شمار رود.

مشخصات فنی برلیانس کراس

برلیانس کراس که تا پیش از این با پیشرانه 1.5 لیتری عرضه می شد، از این پس به یک پیشرانه 1654 سی سی مجهز می شود که نسبت به قبل، حدود 10 اسب بخار قدرت بیشتری تولید می کند. قدرت پیشرانه جدید در 6000 دور به 114 اسب بخار می رسد و گشتاور 154 نیوتن متری این پیشرانه نیز در دور 4000 توسط گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. یکی دیگر از تمایزات کراس نسبت به قبل، تغییر در گیرباکس و برنامه ریزی ECU است. برتری برلیانس کراس نسبت به دیگر رقبای چینی، در بحث فرمان پذیری و هندلینگ بیشتر آشکار می شود. همچنین فرمان الکتریکی نرم آن همان چیزی است که هنگام پارک کردن و در خیابان های پرترافیک راننده را سورپرایز می کند.

کیا سراتو سایپا

کیا سراتو آپشنال

داخلی‌سازی خودروهای وارداتی در کشور، کاهش قیمت و دست‌یافتنی‌تر شدن این خودروها را به ارمغان می‌آورد. شاید چهره کیا سراتو سایپا قدیمی شده باشد، اما فهرست تجهیزات رفاهی در مدا آپشنال، کیفیت ساخت مناسب و پیشرانه ای با قدرت رقابتی و دلچسب باعث شده تا ارزش قیمتی که برایش می پردازید را داشته باشد. این مورد مهمترین دلیلی است تا در وانفسای بازار خودروهای وارداتی، سراتو آپشنال حسابی پرطرفدار و پرفروش شود.

نسل دوم سراتو در اواخر سال ۲۰۰۸ معرفی شد و تولید آن تا سال 2013 ادامه پیدا کرد. این نسل از سراتو در کشورهایی نظیر روسیه و مالزی نیز مونتاژ می‌شود و مونتاژ آن در ایران، با واردات پک‌های CKD آغاز شد و حالا با میزان داخلی سازی 20 درصدی (در مدل دنده ای 21 درصدی) در کشور تولید می شود. داخلی‌سازی سراتو توسط شرکت سایپا باعث شده خیال مشتریان از نظر زنجیره‌تامین قطعات و خدمات پس‌ازفروش، آسوده‌تر از رقبای چینی و وارداتی‌های با تیراژ محدود باشد.

کیا سراتو آپشنال

سراتو آپشنال مجهز به پیشرانه 2 لیتری و گیرباکس اتوماتیک پرطرفدارترین نسخه سراتو سایپایی به شمار می رود و امکانات حذف شده نظیر تعدادی از ایربگ‌ها، سانروف، سامانه کنترل پایداری ESP و شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان  به این نسخه باز گشته اند. همچنین سراتو آپشنال از تودوزی چرم، مانیتور و سیستم کی لس و استارت دکمه ای نیز بهره می برد.

فراموش نکنید که سراتو، یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای مونتاژ داخل است و توانسته در ارزیابی های کیفی 4 ستاره کیفیت را به خود اختصاص دهد. فضای صندلی‌های ردیف عقب از رقبایی مثل هیوندای اکسنت و مزدا۳ بیش‌تر است و از این نظر باید به سراتو نمره قبولی داد. داخلی سازی این خودرو لطمه ای به وضعیت ایمنی اش وارد نکرده و بعضی تست های آن در موسسات اروپایی و بعضی دیگر در سایپا انجام شده است.

کیا سراتو سایپا

مشخصات فنی کیا سراتو آپشنال

سراتو آپشنال از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر به حجم دقیق ۱۹۹۸ سی‌سی را در دل خود جای داده که ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت توسط گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک انجام می‌شود، که دقت و عملکرد قابل‌قبولی دارد و نسبت به گیرباکس‌های CVT به‌کار رفته در رقبای چینی حس بهتری را در رانندگی منتقل می‌کند.

برگ برنده برلیانس در رقابت هاچ بک کراس ها/ بررسی فنی برلیانس کراس با موتور جدید

چشم و هم چشمی هاچ بک کراس ها/مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3

تست میدانی برلیانس کراس C3 + عکس

مقایسه هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا (2 هموطن از یک نگاه)

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

مقایسه هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا (2 هموطن از یک نگاه)

در همسایگی 100 میلیونی ها/شاخ به شاخ سراتو سایپا و رنو سیمبل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی