از محبوبیت چشمگیر خودروهای شاسی در چند سال اخیر نباید گذشت. البته با افزایش تعرفه واردات خودرو و نوسانات نرخ ارز، شاسی بلندهای وارداتی از دسترس بسیاری از خریداران خارج شده اند و همین عامل باعث شده تا چینی هایی که ویژگیهای مشابه خودروهای وارداتی و برچسب قیمتی معقول دارند، بیش از پیش فروش شان […]
پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند
چری تیگو7
تیگو7 در کلاس کراساوورها یا همان شاسیبلندهای جمعوجور جای میگیرد و مهمترین تفاوتاش با سایر رقبای هموطن در ایران، ظاهر جذاب و متفاوت آن است که نظر خیلی از خریداران را به خود جلب میکند. پیشرانه 4 سیلندر 1498 سیسی مجهز به سیستم توربوشارژر در دل این خودرو جای گرفته که ساخته شرکت AVL اتریش است. این پیشرانه توان تولیدی 147 اسببخار و گشتاور 210 نیوتنمتر را به شما هدیه میکند. این نیرو توسط گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک دبلکلاچ ساخت شرکت گتراگ آلمان به چرخهای جلو منتقل میشود. این ویژگی ها دست به دست هم داده اند تا چری تیگو 7 باب میل خریداران ایرانی قرار بگیرد و از طرفی افزایش قیمت خودروهای وارداتی با مشخصات نزدیک به تیگو 7 باعث شده تا پرطرفدارتر از قبل نیز شود.
علیرغم جمعوجور بودن بدنه و فرم طراحی خاص در قسمت عقب، تیگو ۷ صندلیهای جادار و راحتی در این قسمت دارد. شتاب قابلتوجه تیگو ۷ نظر سرنشنیان را به خود جلب میکند. تیگو ۷ نسبت به سایر شاسیبلندهای چینی این رده عملکردی پایدارتر و هندلینگی مطلوبتر را به نمایش میگذارد. عملکرد تیگو7 در مسیرهای ناهموار اما به خوبی مسیرهای صاف و هموار نیست. سیستم ترمزگیری با توجه به وزن 1440 کیلوگرمی کاملا قابلقبول و قدرتمند نشان میدهد و خیال راننده را از هر نظر راحت میکند.
یک نمایشگر ۹ اینچی در کنسول جلو جای گرفته که فضای اطراف خودرو توسط دوربین ۳۶۰ درجه داخل آن نمایش داده میشود. سقف پانورامیک، سیستم فرمان برقی که در سرعتهای پایین یا ایست کامل بسیار نرم و در سرعتهای بالا برای کنترل بهتر سفتتر میشود، سیستم صوتی تصویری که با 6 عدد بلندگو کیفیت صدای مناسبی را برای سرنشینان به ارمغان میآورد،
سیستم TPMS یا کنترل فشار باد و دمای تایرها، آینههای تاشو برقی، گرمکن صندلیهای جلو، سیستم استارت بدون کلید و چندین مورد دیگر از جمله آپشنهای تیگو ۷ بهشمار میروند و باید گفت تیگو7 از نظر تنوع امکانات رفاهی، از آن خودروهایی است که در این رنج قیمت توجه خریداران آپشن پسند را به خود جلب می کند.
هیوندای توسان
همیشه برادر برگ تر توسان، یعنی سانتافه به عنوان پرفروش ترین خودرو وارداتی بازار ایران شناخته شده. اما امسال توسان هم توانسته جایگاه مناسبی در جدول پرفروش ها کسب کند. مورد بحث ما سومین نسل از این کراساوور محبوب کرهای است که شکل و شمایلی متفاوت نسبت به قبل دارد و بیشتر از هر زمانی دیگری طراحیاش به برادر بزرگتر یعنی سانتافه نزدیک شده. توسان جدید که تا پیش از این تنها توسط آسان موتور در بازار عرضه می شد، حالا توسط کرمان موتور (نمایندگی رسمی هیوندای در ایران) به صورت وارداتی CBU در بازار خودرو کشور عرضه می شود و این اتفاق باعث شده تا خیال خریداران از بحث خدمات پس از فروش راحت تر از قبل شود. چرا که هیوندای حساسیت فراوانی روی عرضه محصولاتش توسط کرمان موتور به خرج می دهد و به لطف ارتباط مستقیم خودروساز کره ای با کرمان موتور، زنجیره تامین قطعات از هر زمان دیگری قانونمندتر است.
همچنین کرمان موتور برنامه دارد تا در آینده ای نزدیک توسان را به خط تولید خود بیاورد تا قیمت اش به مراتب رقابتی تر شود. مدل قبلی با نام بازاری iX35 عرضه میشد، اما هیوندای در نسل جدید تنها از نام توسان با کد TLاستفاده کرده است. کرمانموتور تصمیم گرفته نسخه فولآپشن توسان را در بازار عرضه کند. این اتفاق باعث شده تا خیال خریداران از بحث آپشن های تقلبی و بازاری آسوده باشد و وقتی این خودرو را به عنوان نسخه فول آپشن از کرمان موتور تحویل می گیرند، مطمئن باشند که تمام امکانات و آپشن های آن فاریک کارخانه بوده و از هیوندای کره قابل استعلام است. فضای جادارتر و بسیار بهتر سرنشینان عقب توسان نسبت به قبل باعث میشود تا ایرادهای جزیی آن را فراموش کنید.
توسانهای عرضهشده در ایران از پیشرانه ۲ لیتری برخوردارند که علیرغم حجم کمتر نسبت به قبل، قدرت مناسبی تولید میکند. این پیشرانه 157 اسببخار قدرت و 195 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که نسبت اسببخار به ازای هر لیتر را افزایش داده. با این تفاوت که مصرف سوخت کمتری نسبت به قبل دارد و با باک ۶۵ لیتری مسافت بیشتری را طی میکند. شتاب توسان جدید به لطف گیرباکس ۶ سرعته تیپترونیک با عملکرد قابل تحسین و دقیق و کاهش وزن ۷۲ کیلوگرمی نسبت به قبل، مناسب است. هماهنگی جعبهدنده و موتور نیز بارها در طول حرکت نظر راننده را به خود جلب میکند و بهتر از قبل است.
دیدگاه خود را بنویسید