پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست محصولات هیوندای-کرمان موتور

3 هیچ به نفع کره! اولین تست جمعی محصولات هیوندای کرمان موتور

اولین تست جمعی محصولات هیوندای کرمان موتور در محل این شرکت برگزار شد. در این برنامه که مطابق با برنامه های جهانی هیوندای بود، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور داشتند. به گزارش خبرنگار جوان خودرو تست جمعی محصولات هیوندای در محل پارکینگ اصلی شرکت کرمان موتور که به وسیله پایلون های رنگی مشخص شده […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

اولین تست جمعی محصولات هیوندای کرمان موتور در محل این شرکت برگزار شد. در این برنامه که مطابق با برنامه های جهانی هیوندای بود، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

تست جمعی محصولات هیوندای در محل پارکینگ اصلی شرکت کرمان موتور که به وسیله پایلون های رنگی مشخص شده بود برگزار شد. مسیر تست به گونه ای طراحی شده بود که خودروها می توانستند 4 پیچ بلند و مسیرهای صاف را طی کنند. به این ترتیب هر راننده می توانست علاوه بر قابلیت های حرکتی خودروها در مسیرهای صاف، کیفیت پیچیدن آنها را نیز تست کند.

در این تست خودروهای هیوندای از جمله مدل های اکسنت، الانترا و توسان حضور داشتند. سدان الانترا یکی از خودروهایی بود که توانست بیشاز بقیه در بخش هندلینگ نظر خبرنگاران را به خود جلب کند. این خودرو با پیشرانه 2 لیتری و سیستم تزریق سوخت MPI می تواند 154 اسب بخار نیرو تولید کند و 195 نیوتن متر نیز گشتاور این پیشرانه است. الانترا با گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک خود که هماهنگی خوبی با گیرباکس دارد و این موضوع به خصوص در معکوس ها قابل مشهاده است، می تواند یکی از بهترین انتخاب های در بخش سدان های خانوادگی باشد.

هیوندای اکسنت نیز به عنوان خودروی که در ایران تولید می شود، با پیشرانه 122 اسب بخاری 1.6 لیتری جزو کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران است. این خودرو که یک گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک دارد، علی رغم این که به نظر می رسد شاید در بخش انتقال قدرت کمی با خودروهای روز فاصله دارد، اما به دلیل کیفیت بالای گیرباکس ساخت هیوندای پاور تک هم شتاب مناسبی دارد و هم دقت بالایی در انتقال 155 نیوتن متر گشتاور به چرخ های جلو ارائه می کند.

تست محصولات هیوندای-کرمان موتور

از جمله موارد مثبت اکسنت باید به حرکت مناسب این خودرو در پیچ ها اشاره کرد زیرا در حالی که با فرمان های شدید در پیچ ها دماغه خودرو کالا فرمان پذیر است، بخش انتهای خودرو نیز میل به خروج از پیچ ندارد و از این نظر یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار است. گیرباکس این خودرو در دنده های 1 تا 3 با استفاده از ضرایب کوتاه (Clos Ratio) باعث می شود الانترا به شتابی بسیار خوب دست پیدا ند. و در ادامه نیز دنده های 4 تا 6 باعث کاهش دور موتور و کاهش مصرف سوخت می شوند.

تست محصولات هیوندای-کرمان موتور

تست محصولات هیوندای-کرمان موتور

هیوندای توسان را باید به عنوان یکی از مطرح ترین کراس اورهای بازار ایران از دو نسل قبل تا به حال به حساب آورد. این خودرو خوش استایل که همیشه مشتریان خودش را داشته است، به دلیل کیفیت بالای سواری و ساخت هنوز هم بین مشتریان به راحتی خرید و فروش می شود.

توسان در واقع برادر کوچک سانتافه است و به همین دلیل از نظر نرمی و کیفیت های سواری شباهت های زیادی با این خودرو دارد. توسان از یک یشرانه 2 لیتری 154 اسب بخاری برای حرکت بهره می برد که همان پیشرانه نصب شده روی الانترا است. این پیشرانه در توسان هم 195 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیرباکس این خودرو با این که 6 سرعته اتوماتیک است،  اما تفاوت هایی با الانترا دارد. زیرا توسان یک کراس اور 2 دیفرانسیل به شمار می رود. نرمی توسان در عبور از دست اندازهای کوچک کاملا درخور توجه است. به شکلی که در بسیاری از رقیبان این خودرو دست اندازهای کوچ باعث ایجاد ویبره و ضربه به اتاق می شوند اما در توسان چنین اشکالی وجود ندارد.

تست محصولات هیوندای-کرمان موتور

صندلی های توسان راحت ترین نمونه در میان خودروهای تست بود. این خودرو علی رغم این که سنگین وزن است و سیستم تعلیق ان نیز انعطاف بیشتری نسبت به بقیه دارد، اما در ترمزگیری اصلا میل به حرکت رو به جلو دماغه و اصطلاحا دایو کردن نداشت. در پایان برگزاری این تست نیز نکته ای که همه بر آن تاکید کردند، دخالت دقیق و به موقع سیستم ESP در همه خودروهای شرکت کننده در تست بود که باعث شده بود تعادل خودروها در سخت ترین مانورها نیز کاملا حفظ شود.

تست محصولات هیوندای-کرمان موتور

در واقع نرم ترین خودرو این تست توسان بود. لغب خوش فرمان ترین نیز به الانترا  رسید. همچنین باید لغب بچه الانترا را نیز به اکسنت داد زیرا اکسنت در عملکرد بی شباهت به الانترا نیست.

تست محصولات هیوندای-کرمان موتور

 

مشخصات فنی هیوندای اکسنت

کلاس خودرو: سدان متوسط
سیلندر: 4 سیلندر 16 سوپاپ VVT با استاندارد یورو6
حجم موتور:1591 سی سی
قدرت: 122 اسب بخار در 6300 دور
گشتاور: 155 نیوتن متر در 4200 دور
گیرباکس: 4 سرعته اتوماتیک
وزن: 1070 کیلو
حد اکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
حجم باک:43 لیتر

 

امکانات هیوندای اکسنت

صفحه نمایش 7 اینچی لمسی-تهویه مطبوع اتوماتیک-سانروف-ایربگ ها جلو، جانبی و پرده ای- دوربین دید عقب-سنسورهای فاصله سنج جلو و عقب- سنسور نور- سیستم مدیریت پیمایش- سیستم های پایداری و کمک راننده شامل:ABS – EBD – VSM – ESC- TCS – OCS-استارت دکمه ای- باز کردن درب ها بدون کلید-تهویه مطبوع اتوماتیک-سنسور باران

تست محصولات هیوندای-کرمان موتور

 

مشخصات فنی هیوندای توسان

کلاس: کراس‌اوور
پیشرانه (سیلندر): ۴ سیلندر یورو 6
حجم موتور: ۱۹۹۹ سی‌سی
قدرت: 153 اسب‌بخار در دور ۶۲۰۰
گشتاور: 192 نیوتن‌متر در 4000 دور
گیرباکس: ۶ سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
حجم باک: ۶۲ لیتر

امکانات هیوندای توسان

گرمکن فرمان، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، پوشش چرمی صندلی‌ها و فرمان، ترمز پارک برقی، آینه الکتروکرومیک، آینه تاشو برقی، صندلی‌های برقی جلو، باز شدن در صندوق بار با تکان دادن پا

تست محصولات هیوندای-کرمان موتور

 

مشخصات فنی هیوندای النترا

کلاس: سدان
پیشرانه (سیلندر): ۴ سیلندر با استاندارد یورو6
حجم موتور: ۱۹۹۹ سی‌سی
قدرت: ۱۵2 اسب‌بخار در دور ۶۲۰۰
گشتاور: 195 نیوتن‌متر
گیرباکس: ۶ سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت: 202 کیلومتر در ساعت
حجم باک: 50 لیتر

شرکت کرمان موتور جهت رضایت هر چه بیشترمشتریان خود اقدام به برنامه ریزی منظم ماهانه جهت برگزاری تست درایو خودروهای هیوندای تولیدی و وارداتی خود کرده است. اولین روز این برنامه در تاریخ 19/11/97 انجام پذیرفته و به صورت ماهانه در شهرهای مختلف ایران ادامه خواهد یافت.

یک بام و ۲ هوا!/ دلیل اختلاف قیمت هیوندای النترا کرمان موتور و آسان موتور چیست؟

فراخوان کرمان موتور برای انتخاب شعار تیم ملی

هیوندای آزرا جدید پیش از سال 97 به ایران می آید

قیمت هیوندای النترا 2018 وارداتی مشخص شد + شرایط فروش ویژه با وام 80 میلیونی

النترا، برنده رقابت قیمتی در بازار ایران/ قیمت هیوندای النترا کرمان موتور اعلام شد

نهال شکوفایی در کویر کرمان/ نگاهی به فواید گسترش همکاری کرمان موتور با هیوندایی

النترا و توسان سال 97 در کرمان موتور به تولید می رسند

اولین سری جک S3 به مشتریان تحویل شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی