پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گرند ویتارا

جراحی سرپایی ویتارا!/ بررسی اجمالی سوزکی گرند ویتارا فیس لیفت

سوزکی گرند ویتارا یکی از شاسی بلندهای پرطرفدار در سبد محصولات ایران خودرو به شمار می رود. نسخه فیس لیفت ویتارا در حال حاضر در سبد محصولات ایران خودرو قرار دارد و با توجه به افزایش قیمت چشمگیر رقبای وارداتی اش، حالا خریدش به مراتب منطی تر از قبل به نظر می رسد. به همین […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

سوزکی گرند ویتارا یکی از شاسی بلندهای پرطرفدار در سبد محصولات ایران خودرو به شمار می رود. نسخه فیس لیفت ویتارا در حال حاضر در سبد محصولات ایران خودرو قرار دارد و با توجه به افزایش قیمت چشمگیر رقبای وارداتی اش، حالا خریدش به مراتب منطی تر از قبل به نظر می رسد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نسخه فیس لیفت گرند ویتارا را بررسی کنیم.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

در سال ۸۶ و در شرایطی که بازار شاسی‌بلندها در ایران مثل این روزها داغ نبود، نسل سوم سوزوکی گرندویتارا درحالی پابه‌ایران گذاشت که نیسان رونیز به‌عنوان شاسی‌بلندی محبوب به‌شمار می‌رفت. آن موقع تنها 2 سال از عمر گرندویتارا می‌گذشت و این خودرو ژاپنی یکی از به‌روزترین محصولات بازار ایران بود. اما محصول خوش‌نام ایران‌خودرو ۹ سال بدون تغییر در خط تولید جا خوش کرد. در این سال‌ها روزبه‌روز به تعداد رقبایش اضافه شد و گرندویتارا بخش قابل‌توجهی از طرفدارانش را از دست داد. در دوران تحریم‌ها تولید ویتارا دستخوش فرازونشیب‌هایی شد و چندین بار با توقف مقطعی تولید روبه‌رو شد. در 3 ماهه نخست ۹۵ تولیدش ۹۶ درصد کاهش پیدا کرد و با شروع تابستان کاملا متوقف شد. اما ۲ ماه بعد از متوقف شدن تولید گرندویتارا، نسخه فیس‌لیفت‌اش در حالی به بازار آمده که این روزها نسل چهارم این خودرو نیز در بازار جهانی عرضه شده است.

سوزوکی گرند ویتارا

فیس‌لیفت سوزکی گرند ویتارا محصول سال ۲۰۱۲ است که عمده تغییرات ظاهری آن روی قسمت جلو و تغییر گرافیک چراغ‌ها، فرم سپر و جلوپنجره متمرکز شده. از تغییر شکل ظاهری رینگ‌ها و اضافه شدن راهنمای ال‌ای‌دی به آینه‌های جانبی نیز نمی‌توان گذشت. البته باید قبول کرد که ظاهر گرندویتارا علی‌رغم تغییرات اعمال شده، در مقابل رقبای کره‌ای هم‌چون هیوندای توسان و کیا اسپرتیج حرفی برای گفتن ندارد و ظاهر ازمدافتاده و قدیمی‌اش به چشم خریدارانی که گزینه‌های مختلفی پیش‌روی‌شان قرار دارد، جذاب و دلربا نیست.

سوزوکی ویتارا

فرم کلی کابین اما بدون تغییر باقی مانده و تنها شاهد تغییراتی در تودوزی و اضافه شدن آینه‌های تاشو برقی مجهز به گرمکن هستیم. نکته جالب اینجاست که ایران‌خودرو وعده اضافه شدن سانروف را نیز در مدل جدید داده بود، اما هم‌چنان از این آپشن محبوب ایرانی‌ها در گرندویتارا خبری نیست. در قسمت فنی سوزوکی جز حذف پیشرانه‌های ۶ سیلندر تغییر خاصی را برای گرندویتارا در نظر نگرفته. البته چندسال پیش نیز پیشرانه‌های ۲ لیتری با ویتارا خداحافظی کردند و حالا فقط یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری برای گرندویتارا عرضه می‌شود.

سوزوکی ویتارا فیس لیفت

تیپ‌های مختلف گرندویتارا نیز در نسخه فیس‌لیفت حذف شده‌اند و حالا خریداران می‌توانند فقط میان 2 تیپ منوال و اتوماتیک انتخاب کنند. خبری از تیپ‌های نیمه‌فول نیست و هر 2 نسخه به‌صورت فول‌‌آپشن به‌فروش می‌رسند. اما نسخه اتوماتیک 2 مانیتور برای سرنشینان عقب بیش‌تر دارد. پیشرانه ۲.۴ لیتری گرندویتارا ۱۶۹ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور ۲۲۷ نیوتن‌متری‌اش به هر 2 محور جلو و عقب منتقل می‌شود. این پیشرانه در نسخه اتوماتیک با یک گیرباکس ۴ سرعته جفت می‌شود که در مقابل گیرباکس‌های جدید رقبا حرفی برای گفتن ندارد و تکنولوژی آن به سال‌ها قبل باز می‌گردد. همان‌طور که اشاره شد نسل جدید ویتارا در سال ۲۰۱۵ در بازار جهانی عرضه شده و علاوه بر تغییرات گسترده ظاهری و فنی، به خاطر کوچک‌تر شدن ابعاد بدنه، پسوند گرند از پشت اسم آن برداشته شده.

سوزوکی گرند ویتارا جدید

پیشنهاد جوان خودرو

سوزکی گرند ویتارا در مجموع خودرویی هماهنگ و بی دردسر است. اما اگر از آن دسته افراد مدگرا و به‌روز هستید، با طراحی قدیمی و بدون تغییر گرندویتارا کنار نخواهید آمد. هم‌چنین مشخصات فنی و گیرباکس آن نیز بهبودی نیافته و هیچ نکته هیجان‌انگیزی ندارد.

مشخصات فنی سوزکی گرند ویتارا فیس لیفت (نسخه اتوماتیک)

کلاس: کراس‌اوور
پیشرانه (سیلندر): ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور: ۲۴۰۰ سی‌سی
قدرت: ۱۶۹ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور
گشتاور: ۲۲۷ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ دور
گیرباکس: ۴ سرعته اتوماتیک
وزن: ۱۵۶۷ کیلوگرم
مصرف ترکیبی: ۹.۷ لیتر
حجم باک: ۶۶ لیتر
شتاب صفرتاصد: ۱۲ ثانیه

امکانات سوزکی گرند ویتارا فیس لیفت

ماساژو صندلي راننده (4 حالته با كليد تنظيم روي كنسول)، صندلي‌هاي جلو مجهز به گرمكن، جعبه كشويي زير صندلي و طرح جديد تودوزي، كامپيوتر سفري، كروزكنترل، هشداردهنده دنده عقب با قابليت نمايش فاصله با مانع، تكيه‌گاه دست راننده و سرنشين با قابليت تنظيم، جك هيدروليك درب موتور ، سيستم رهياب، جلوپنجره و سپر جلو جديد، آينه‌هاي جانبي برقي با گرمكن،2  عدد براي راننده و سرنشين، 2 عدد جانبي نصب شده براي سرنشينان جلو، 2 عدد پرده‌اي نصب‌شده براي سرنشينان جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتيك با صفحه ديجيتال

 

آزمایش فنی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی برقی در پیست + عکس

نیسان ایکس تریل 2018 چه تفاوت هایی با قبل دارد؟

مچ اندازی چری تیگو7 با خودروهای اروپایی، کره ای و ژاپنی + عکس

عملیات ایووک / بررسی نگین شاسی‌بلندهای جمع و جور پایتخت

بررسی ام وی ام X22 / جشنواره تنوع در بازار کراس اوورهای کامپکت

دعوای خانوادگی/ مقایسه رنو کپچر و پژو 2008

رقابت چینی ها در آسمان هفتم/ مقایسه چری تیگو7 و بی وای دی S7

ژنِ لوکس! / بررسی فنی لوکسژن U5 محصول جدید آرمان موتور کویر

بررسی فنی ام وی ام X33S / دنده سنگین ام وی ام برای عبور از سربالایی رقابت!

بررسی فنی نیسان جوک / شاسی بلندی که خنده به لبتان می آورد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی