پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رودسترSاونتادور

لامبورگینی اونتادور S / پرچم دار جدید لامبو

پس از گذشت 6 سال از معرفی لامبورگینی اونتادور در سال ۲۰۱۲ , این سوپر اسپرت ایتالیایی اکنون توانایی رسیدن به ماکسیموم سرعت ۲۱۷ کیلومتر را کسب کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نسخه جدید اونتادور که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد را می توان قوی ترین نمونه اونتادور تا به امروز نامید.چهره […]

ارشیا
یکشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

پس از گذشت 6 سال از معرفی لامبورگینی اونتادور در سال ۲۰۱۲ , این سوپر اسپرت ایتالیایی اکنون توانایی رسیدن به ماکسیموم سرعت ۲۱۷ کیلومتر را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نسخه جدید اونتادور که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد را می توان قوی ترین نمونه اونتادور تا به امروز نامید.چهره تهاجمی قسمت جلویی خودرو(که چهره ای شبیه به دندان مار افعی پیدا کرده است), منیفولد ورودی هوای جدید, تغییر در سیستم فرمان و فرمان پذیری چرخ های عقب و ۳۹ اسب بخار بیشتر صفاتی است که این هیولای ۷۴۰ اسب بخاری را توصیف می کند.

رودسترSاونتادور (2)

اگر بخواهیم دلیل قانع کننده ای برای افزایش قیمت ۴۲/۵۹۷ دلاری اونتادور رودستر نسب به اونتادور S معمولی بیاوریم, می توانیم به افزایش لذت رانندگی با سقف جدید دو تکه باز شونده اشاره کرد که به نوعی ورژن targa محسوب می شود.

رودستر7Sاونتادور

بر عکس اکثر خودرو های سوپر اسپرت امروزی که از موتور های توربو شارژ استفاده می کنند, اونتادور S از یک موتور V۱۲ تنفس طبیعی با قدرت ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۷ پوند بر فوت بهره می برد. وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ ها بر عهده یک گیربکس ۷ سرعته با قابلیت Paddle shifting می باشد. علاوه بر این ۴ حالت مختلف با توجه به شرایط مختلف اعم از رانندگی در پیست یا شهر تعبیه شده است. در بازار امروزی خودرو شاهد عرضه نمونه های مختلف هیبرید و خودرو های کم مصرف از طرف کمپانی های مختلف هستیم اما در این بین لامبورگینی همیشه یک استثنا بوده است.

رودسترSاونتادور (5)

اونتادور S با حفظ کردن سبک قدیمی نمونه های قبل, به خوبی حس رانندگی یک سوپر اسپرت را القا می کند. به طوری که وقتی دنده از ۲ به ۳ تغییر می کند چنان ضربه ای به شما وارد می شود که در صندلی فرو می روید و ممکن است شما از راننده ایراد بگیرید که کارش را بلد نیست, اما اینگونه نیست چون این سبک رانندگی لامبو است. فرمان پذیری اونتادور به قدری مناسب است که حسی شبیه خواندن ذهن را القا می کند, طوری که با کوچیکترین اشاره لامبو فرمان می پذیرد. علاوه بر این بدنه اونتادور از فیبر کربن ساخته شده است که با وجود موتور غول پیکر ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری وزنی معادل ۱۶۳۰ کیلو دارد.

ایرادات اونتادور رودستر

  • میدان دید: از جمله ایاردات بارزی که می توان به اونتادور رودستر گرفت ایراد در میدان دید است که همیشه یکی از ایرادات اونتادور بوده است. وقتی می خواهید دنده عقب بگیرید باید تقریبا با چشم بسته این کار را انجام دهید چون از نمای عقب هیج دیدی ندارید!. شیشه جلویی خودرو هم از این قائله مستثنی نیست. شیشه جلو به قدری شیب دارد که بعضی وقت ها مجبور می شوید به جلو خم شوید تا دید بهتری داشته باشید. هم چنین قسمت افتاب گیر شیشه هم قسمتی از دید شما را می گیرید!.

 

  • ارتفاع: ارتفاع خودرو به قدری پایین است که هیچ وقت نباید سعی کنید با سرعتی بیش از ۱۵ کیلومتر از دست انداز ها عبور کنید.

 

  • فضای صندوق: چون نمونه اونتادور رودستر دارای سقف باز شونده می باشد عملا با قرار دادن سقف ها در صندوق فضایی برا قرار دادن بار نخواهید داشت!.

شاید طرفداران تعصبی لامبو بگویند که این مشکلات برای همه خودرو های اسپرت وجود دارد.شاید وجود داشته باشد اما باور کنید اونتادور رودستر در این زمینه رقیب ندارد.گذشته از تمام ایرادات وقتی پدال گاز را بفشارید تمام این ارادات از یادتان خواهد رفت!.

لامبورگینی اوروس ، سوپر اسپرتی برای بیابان ها + تاریخچه

نگاهی به لامبورگینی آونتادور با دستکاری نوویتک

لامبورگینی هوراکان در ناوگان پلیس ایتالیا

رکورد تست 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت توسط کونیخ زیگ آگرا شکسته شد+ فیلم

ماستنگ کبرا جت به مناسبت 50 سالگی اش معرفی می شود

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی