پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

80توربو ترنس ام

توربو ترنس ام معروف به فروش می رسد

برای علاقه مندان به خودرو های آمریکایی نام Bandit , نام آشنایی می باشد. Bandit مخفف نام فیلم Smokey and the Bandit می باشد که در دهه 70 میلادی ساخته شده است. حضور یک دستگاه پونتیاک ترنس ام 77 در قسمت اول فیلم  Bandit و راندن آن توسط , Burt Reynolds این فیلم را برای […]

ارشیا
یکشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

برای علاقه مندان به خودرو های آمریکایی نام Bandit , نام آشنایی می باشد. Bandit مخفف نام فیلم Smokey and the Bandit می باشد که در دهه 70 میلادی ساخته شده است. حضور یک دستگاه پونتیاک ترنس ام 77 در قسمت اول فیلم  Bandit و راندن آن توسط , Burt Reynolds این فیلم را برای علاقه مندان به خودرو های آمریکایی بخصوص پونتیاک دوستان, به فیلمی نام آشنا تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

80توربو ترنس ام (3)

در قسمت دوم فیلم از یک دستگاه پونتیاک ترنس ام توربو مدل 1980 استفاده شد که نمونه ای خاص برای مارشالی مسابقات ایندی 500, به نام  Indy Pace Car بود. اکنون این توربو ترنس ام با ارزش, که متعلق به Burt Reynolds بازیگر معروف فیلم می باشد, پا به صحنه حراجی Barrett- Jackson می گذارد. این توربو ترنس ام کمیاب از یک موتور v8 توربو شارژ با حجم 301 کیوبیک اینچ بهره می برد که با کمک کاربراتور 800 cfm از نمونه Quadrajet , در سال 1980 قدرتی معادل 210 اسب بخار و گشتاور 345 پوند بر فوت داشته است.

80توربو ترنس ام (4)اما چیزی که بیش از همه این توربو ترنس ام را با ارزش می کند, کارکرد 1600 مایلی این خودرو می باشد!. این توربو ترنس ام یکی از 5700 نمونه ساخته شده می باشد که به طور مخصوص برای مسابقات, دارای چراغ خطر بر روی سقف بوده و وظیفه رهبری خودرو های Indy 500 را بر عهده داشته است.

به گفته Barrett- Jackson , آقای Burt Reynolds هم در مراسم فروش خودرو حضور خواهد داشت و هم چنین دو نمونه دیگر از پونتیاک ترنس ام Special Edition مدل 1977 و پونتیاک ترنس ام SUPER Duty  مدل 1974 را هم معرفی خواهد کرد.

همراه با یک پونتیاک کاستوم دهه شصتی

مقایسه پیکاپ های آمریکایی/ مقایسه شورولت کلورادو ZR2، فورد F-150 رپتور و دوج رم 2500 پاورواگن

ماستنگ کبرا جت به مناسبت 50 سالگی اش معرفی می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی