پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دوکاتی 749

دوکاتی 749 گوستاو پنا

اسلحه‌ی مرگبار گوستاو پنا اگر برای ساخت یک موتورسیکلت از فیلم ترمیناتور الهام گرفت، نتیجه چیزی شبیه همین دوکاتی 749 خواهد شد که توسط گوستاو پنا که یک فیلم‌بردار فیلم‌های تجاری و تبلیغاتی در لس‌آنجلس است ساخته شده است. ایده ی گوستاو پنا این است که پوشش‌های ظاهری را به کناری زده تا مستقیماً با […]

javankhodro
شنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

اسلحه‌ی مرگبار گوستاو پنا

اگر برای ساخت یک موتورسیکلت از فیلم ترمیناتور الهام گرفت، نتیجه چیزی شبیه همین دوکاتی 749 خواهد شد که توسط گوستاو پنا که یک فیلم‌بردار فیلم‌های تجاری و تبلیغاتی در لس‌آنجلس است ساخته شده است. ایده ی گوستاو پنا این است که پوشش‌های ظاهری را به کناری زده تا مستقیماً با آنچه که در زیر بدنه اتفاق می‌افتد، روبرو شویم. به نظر او، قسمت‌های مکانیکی خام نیز زیبایی خاص خود را دارند. طراحی قسمت چراغ‌های جلو همانند اسلحه‌ای مرگبار به نظر می‌رسد.

دوکاتی 749

در قسمت بدنه تنها کمی پوشش و فریم با رنگ‌آمیزی پودری دیده می‌شود. موتور 749 سبک‌تر و قدرتمندتر شده است. دریچه‌های ورودی تیتانیومی بزرگ‌تر برای افزایش توان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. برای آزمایش عملکرد، گوستاو از یک آزمایشگاه جت ناسا در پاسادنا کمک گرفته است. سیستم اگزوز نیز با برنامه‌های 3D طراحی و از جنس تیتانیوم ساخته شده است. همچنین یک روکش سرامیکی برای کنترل میزان حرارت آن استفاده شده است. برای قسمت سپر محافظ موتور نیز از فیبر کربن استفاده شده که البته طراحی آن خللی در طراحی لخت‌وعور بدنه این موتورسیکلت ایجاد نمی‌کند. برای کاهش وزن از تیتانیم، فیبر کربن، منیزیوم و آلومینیوم استفاده شده است.

دوکاتی 749

تاکنون سه دستگاه از موتورسیکلت دوکاتی 749 تکمیل شده‌اند که مشتریانی چون مدیرعامل آئودی در آمریکا، یک میلیونر روسی و رئیس‌جمهور آذربایجان داشته‌اند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی